Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ‌درباره مطالبه حقابه توسط کشاورزان نیز با بیان اینکه این کشاورزان می‌خواستند صدایشان به گوش رئیس جمهور و مسئولان کشور برسد که رسید و طی موافقت نمایندگان کشاورزان در استانداری اصفهان مقرر شد چادرها از بستر رودخانه جمع‌آوری شود و اعتراض خاتمه یابد، اظهار داشت: عزیزان ما در جمعه قبل تجمع کردند و همه‌ متوجه کمبود آب شدند، ‌اما طبیعی است ادامه دادن کار برای منافقان و ضدانقلاب فرصت فراهم می‌کند و نباید ادامه پیدا می‌کرد، مشخص است که اتفاقات امروز کار کشاورز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان با ابراز اینکه مشکل آب به‌گونه‌ای نیست که یک‌روزه حل شود، تصریح کرد: بعضی می‌گویند 100 روز از دولت گذشت و کاری نشد، اولاً که این دولت وعده 100روزه نداده بود، ثانیاً چه‌کسی گفته است کاری انجام نشد؟ سوءمدیریت‌های قبل یک‌دفعه جمع نمی‌شود.

وی در خطبه نخست با اشاره به تقوای الهی مؤمنان گفت: خودم و همه شما نمازگزاران، برادران و خواهران را به تقوای الهی و ترک معاصی دعوت می‌کنم، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: "به خدا سوگند من نمی‌بینم هیچ بنده‌ای از بندگان خدا تقوای مفیدی داشته باشد، مگر اینکه زبان خود را کنترل کند." و این بدان معناست که افرادی که می‌خواهند اهل‌تقوا باشند در قدم نخست باید زبان خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: زبانی که دروغ بگوید، غیبت کند، تهمت بزند، شایعه‌پراکنی کند و غیره، انسان را از تقوا دور می‌کند. زبان به‌عنوان قطعه خطرناک از بدن است چراکه نه‌تنها سر آدم بلکه معنویت آن را نیز بر باد می‌دهد و امید است که تمامی اعضای بدن ما در کنترل خودمان باشد.

امام جمعه اصفهان در جمع بسیجیان و نمازگزاران پیرامون صفات مؤمن در قرآن تصریح کرد: یکی از خواص بسیجی بودن این است که با عمل راهنمای دیگران باشند، در ابتدای سوره مؤمنون 7 این صفت را خداوند برای مؤمن بیان کرده است، مؤمنانی رستگار هستند که در نماز خود خشوع دارند و خشوع در نماز به‌معنای آن است که بفهمیم مقابل چه‌کسی قرار گرفته‌ایم و با چه‌کسی صحبت می‌کنیم. صفت دوم مؤمن این است که از لغو پرهیز می‌کند، یعنی کاری را که به درد دنیا و آخرت نمی‌خورد انجام نمی‌دهد.

وی افزود: سومین صفت برای مؤمنان این است که زکات را حتماً انجام دهند، چراکه یکی از واجبات و ارکان عبادت زکات است که در همه جا به‌همراه نماز ذکر می‌شود. مؤمن کسی است که دامن خود را پاک نگه‌دارد و این صفت شامل مرد و زن مؤمن می‌شود، در چندین جای قرآن کریم دستور داده شده است که مؤمنان حتی مقدمات آلودگی را همانند نگاه به نامحرم انجام ندهند و دامن خود را به پاکی نگه‌دارند، در این راستا امام صادق(ع) نیز نگاه را تیر مسموم شیطانی خوانده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: خداوند متعال به گردش چشمان ما آگاه است، این در حالی است که خداوند علاوه بر مردان به زنان مؤمن نیز دستور داده است که دامن خود را حفظ و نگاه خود را کنترل کنند و حتی لازم است که زینت‌های خود را نیز از چشمان افراد نامحرم به‌دور نگه‌‌دارند، بنابراین یکی از صفات و واجبات عبادی ما برای زن و مرد پاکدامنی و عفت است و برای این کار باید دامن خودمان را پاک نگه‌داریم و از نگاه به نامحرم خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است که خداوند توفیقی به ما عنایت بفرماید تا بتوانیم تمامی صفات یک مؤمن واقعی را کنار هم داشته باشیم.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: دامن خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان

با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب دیدار با ذوب‌آهن به پرداخت ۶۰ میلیون تومان محکوم شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده 71 مقررات انضباطی و با رعایت ماده 94 این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ 60 میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رأی صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

کاغذ و دست نوشته‌های عجیب در رختکن پرسپولیس در اصفهان + تصاویر

به گزارش تسنیم، باشگاه پرسپولیس پیش از دیدار با ذوب‌آهن در هفته هجدهم لیگ برتر مدعی پیدا شدن چند کاغذ و دست نوشته عجیب در رختکن خود در اصفهان شده بود که همین موضوع با شکایت باشگاه ذوب‌آهن در کمیته انضباطی همراه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان
  • تجمع کشاورزان مقابل استانداری قزوین+ فیلم
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است