Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: علت اصلی اجرای طرح تفکیک لاشه‌های دام نر و ماده کنترل کشتار دام مولد است.

محمود قربان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علل اجرای طرح تفکیک لاشه‌های دام نر و ماده اظهار کرد: اجرای این طرح به دو منظور صورت گرفته‌ است که علت اصلی آن کنترل کشتار دام مولد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اجرای آن در راستای کمک به مصرف‌کننده در تشخیص کیفیت و قیمت گوشتی است که خریداری می‌کند.

وی افزود: مقدمات و زیرساخت‌های اجرایی این طرح طی چندین‌ ماه صورت گرفته و از تاریخ ۱۴۰۰.۰۹.۰۱ در کشتارگاه صنعتی مشهد آغاز شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اقدامات صورت ‌گرفته در زمینه این طرح عنوان کرد: از جمله‌ اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه طرح کنترل کشتار دام‌ مولد، ماده و آبستن است. همچنین در راستای این طرح اقداماتی همچون تشخیص سن دام مولد از روی دندان‌ها و تشخیص آبستن بودن دام انجام شده که‌ همه این‌ عوامل به منظور جلوگیری از کشتار دام‌های مولد و آبستن صورت‌ می‌گیرند.

قربان‌زاده تصریح‌ کرد:کشتارگاه‌های مجاز و صنعتی در سطح استان واقع در شهر مشهد و شهرستان‌های نیشابور، تربت‌جام و فریمان است. البته برخی کشتارگاه‌های سنتی نیز در شهرستان‌های استان وجود دارد که لاشه‌های موجود در آنها مختص همان مکان بوده و نباید جابه‌جایی لاشه‌ها به شهرستان دیگری صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم لاشه‌هایی را که آغشته به مهر و برچسب کشتارگاه هستند را خریداری کرده و به تاریخ تولید و انقضا دقت کنند. همچنین می‌توانند موارد تخلف را به شماره چهار رقمی دامپزشکی استان ۱۵۱۲ گزارش کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دامپزشكي کنترل کشتار دام دام مولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟