Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شامگاه جمعه خود تاکید کرد تا زمانی که لبنان در دائره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب معرکه استقلال باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه درباره آخرین تحولات سیاسی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای این سخنرانی عید استقلال را به تمامی لبنانی‌ها تبریک گفت و از خداوند خواست که به ملت لبنان توانایی حمایت از آزادی و حق حاکمیت دولت خود را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که همواره درباره ماهیت استقلال بحث‌هایی وحود دارد. آیا استقلال واقعی بوده یا استقلال ناقص؟ اما تردیدی وجود ندارد که بعد از استقلال، لبنان یک دولت شد و مسئولیت لبنانی‌ها این است که از استقلال خود حفاظت کنند.

سید حسن نصرالله افزود: «محافظت از استقلال، حق حاکمیت، ازادی و کرامت، جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال دست یابید اما باید از آن محافظت کنید.

وی تاکید کرد: «در صورتی که استقلال لبنانی‌ها ناقض یا ظاهری است باید آن را به استقلال واقعی تبدیل کنند».

سید حسن نصرالله به آزادسازی اراضی اشغالی لبنان در سال ۲۰۰۰ اشاره کرد و گفت: «این پیروزی برای لبنان،‌استقلال و حق حاکمیتش بود».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «ما همچنان در قلب نبرد استقلال، حق حاکمیت و آزادی بوده و در مراحل متعددی پیروز شدیم و اطمینان داریم که در برابر ما پیروزی‌های بیشتری قرار دارد و روزی خواهد آمد که برای وطنمان حق حاکمیت و آزادی واقعی غیرقابل بحث به ارمغان خواهیم آورد».

وی در ادامه گفت: «شاهد آن هستیم که در برخی کشورها، جنبش‌های مقاومت، گروه‌ها و اعضا و گاهی اوقات تمامی جنبش در لیست تروریستی قرار گرفته‌اند. این مسیری است که ادامه داشته و ادامه خواهد داشت».

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «قرار دادن حزب‌الله در فهرست تروریستی به تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط دارد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «شاهد چند مسیر از جمله مسیر عادی سازی هستیم و آخرین آن، چیزی است که در مغرب شاهد آن بودیم و همچنین شاهد افزایش تنگناها و فشارها برای تمام کسانی هستیم که از مقاومت حمایت می‌کنند».

وی افزود: «قرار دادن مقاومت در فهرست تروریستی هیچ تاثیری بر عزم مقاومت یا هشیاری محیط‌ هایی که مقاومت در آن حضور داشته، ندارد».

سید حسن نصرالله به اوضاع شیوع ویروس کرونا در لبنان اشاره کرد و گفت: «افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان آن نیز موضوع خطرناکی بوده و ما در ابتدای کرونا، طرحی را اعلام کرده و آن را با موفقیت اجرا کردیم و امشب در این شرایط استثنایی می‌گویم که تصمیم گرفتیم این طرح را بار دیگر به طور ۱۰۰% فعال کنیم».

دبیر کل حزب‌الله لبنان به اوضاع افزایش قیمت ارز در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: «دولت باید موضع شجاعانه‌ای در برابر محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت».

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود از روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرده و گفت که این روند، به کشف حقیقت منجر نخواهد شد.

وی به بحران سوخت در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: « در برابر صف‌های تحقیر آمیز در برابر جایگاه‌ها و ایجاد بازار سیاه و نبودن سوخت، اعلام کرده بودیم که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، به ایران برای خرید بنزین و گازوئیل برای بهبود شرایط رجوع خواهیم کرد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «در حال حاضر بنزین و گازوئیل در بازار موجود بوده و هیچ صفی برای آن وجود ندارد ما این اقدام را برای کاهش رنج مردم انجام دادیم».

سید حسن نصرالله گفت: «نمی‌خواهیم جای شرکت‌های مشتقات نفتی لبنان را بگیریم بلکه چیزی که خواستیم مشارکت در کاهش بحران لبنان بوده است».

وی گفت: «فشارهای آمریکا بر دولت ما را به سوی گزینه واردات گازوئیل از سوریه با وجود مشکلات سوق داد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «ما اقدام به انتقال ده‌ها تانکر سوخت از بانیاس (سوریه) به بعلبک (لبنان) کردیم که این به معنای ۲۵۰ کیلومتر است اما اگر نفتکش‌ها (ایران) به الزهرانی یا طرابلس می‌آمدند اوضاع بهتر بود».

وی اضافه کرد: «مرحله نخست پروژه‌مان برای واردات گازوئیل در سپتامبر آغاز و در نوامبر به پایان رسید و مرحله دوم نیز طی روزهای آتی آغاز خواهد شد».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت حق حاکمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان دیروز (سه شنبه) از زمان آغاز جنگ غزه، عمیق ترین حمله را در داخل اسرائیل انجام داد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، این حمله پس از آن صورت گرفت که حزب الله اعلام کرد نیروهای اسرائیلی یکی از فرماندهان آن را در جنوب لبنان به شهادت رسانده اند.

حزب‌الله لبنان می‌گوید به تلافی کشته شدن یکی از اعضایش، حملات پهپادی را به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در شمال شهر "عکا" انجام داده است که عمیق‌ترین حمله به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) از زمان آغاز جنگ غزه است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که "حمله هوایی ترکیبی با استفاده از پهپادهای فریبنده و انفجاری که دو پایگاه اسرائیلی را در نیمه راه بین عکا و نهاریه هدف قرار داد"، انجام داد.

این گروه گفت که در تلافی حمله قبلی اسرائیل که یکی از جنگجویانش کشته شد، اقدام کرده است. 

ارتش اسرائیل اما مدعی شد که هیچ اطلاعی از هدف قرار گرفتن هیچ یک از تاسیساتش توسط حزب الله ندارد، اما پیشتر گفته بود که دو "هدف هوایی" را در سواحل شمالی اسرائیل رهگیری کرده است.

در اواخر روز سه‌شنبه، خبرگزاری رسمی لبنان NNA اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به یک منطقه مسکونی در شهر حنین در جنوب لبنان، حداقل 2 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری افزود: "هواپیماهای جنگی اسرائیل با دو موشک هوا به زمین یک خانه دو طبقه را مورد اصابت قرار دادند و ساختمانی را که در آن خانواده ای ساکن بودند که از زمان شروع حملات اسرائیل، شهر را ترک نکرده بودند، به طور کامل ویران کردند."

حزب‌الله اعلام کرد که در اواخر روز سه‌شنبه در واکنش به کشته شدن 2 غیرنظامی، ده‌ها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که حزب الله "ده ها موشک کاتیوشا" را به سمت شمال اسرائیل "به عنوان بخشی از پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی به خانه های غیرنظامیان، به ویژه کشتار وحشتناک در حنین و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان" شلیک کرد.

پیشتر ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که در حملات هوایی آن دو جنگجوی حزب الله در جنوب لبنان کشته شدند. حزب الله بعدا کشته شدن یکی از مبارزان خود به نام "حسین علی عزقول " را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گفته ارتش اسرائیل، در یک حمله جداگانه دیگر آن، "محمد عطیه" یکی دیگر از مبارزان نیروهای نخبه رضوان حزب الله کشته شد. هیچ اظهارنظر فوری از طرف حزب الله در مورد این ادعا وجود ندارد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در حدود 7 ماه پیش، حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل روزانه در یک شعاع محدود مرزی تبادل آتش دارند.

طی این مدت در جریان حملات اسرائیل، حدود 270 مبارزحزب الله و همچنین حدود 50 غیرنظامی به شهادت رسیده اند.

ارتش اسرائیل نیز با وجودی که میزان تلفات خود را سانسور می کند، اما تاکنون به کشته شدن 12 نیروی نظامی و 6 غیرنظامی خود در جریان حملات حزب الله اعتراف کرده است.

همچنین طی این مدت دهها هزار شهرک نشین اسرائیلی نیز در نوار مرزی شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، محبور به ترک خانه های خود شده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حملات پهپادی حزب‌ الله به سامانه گنبد آهنین اسرائیل حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم