Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، یک کشتی اماراتی تجهیزات سنگینی را به منظور ایجاد پایگاه نظامی زیر نظر کارشناسان صهیونیستی به جزیره منتقل کرده است.

منابع خاطرنشان کردند: کارشناسان رژیم صهیونیستی روزانه با بالگرد به جزیره منتقل می‌شوند.

عبدالکوری یکی از مهمترین جزایر واقع در نزدیکی شاخ آفریقا و دارای اهمیت اقتصادی است، زیرا شش بخش نفتی در آن واقع شده و از نظر اداری به استان ارخبیل سقطری وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالکوری در ۱۲۰ کیلومتری جزیره سقطری واقع شده و مساحت آن ۱۳۳ کم مربع است. این دومین جزیره مهم بعد از ارخبیل سقطری است.

این جزیره مسکونی حقیقتی پنهان برای بسیاری است. چیزی که اکثر یمنی‌ها در مورد جزایر خود نمی‌دانند، این است که تقریبا ۱۰۰ هزار تن از جمعیت اصلی بین جزیره سقطری و عبدالکوری زندگی می‌کنند. اما امکانات زندگی برای ساکنان عبدالکوری بسیار کمتر از ساکنان سقطری است. عبدالکوری از نظر اداری وابسته به شهر قلنسیه در استان سقطری است.

گزارش‌هایی مبنی بر ساخت یک پایگاه هوایی مرموز در جزیره میون یمن وجود دارد که دارای موقعیت استراتژیکی بوده و مشرف بر تنگه باب المندب است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس آمریکا گفت، امارات در احداث این پایگاه نقش دارد.

سفارت امارات در واشنگتن و مقام‌های اماراتی در ابوظبی به درخواست برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخی نداده‌اند.

آسوشیتدپرس - به نقل از مقامات نظامی – افزود، تنش اخیر بین امارات و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، تا حدی به دلیل درخواست امارات از دولت مستعفی یمن برای امضای قرارداد اجاره جزیره میون به مدت ۲۰ سال است.

تحقیقات شبکه الجزیره قطر در مارس گذشته نشان داد که امارات پایگاه نظامی خود در اریتره موسوم به پایگاه عصب را منحل و بخشی از تاسیسات و سازوکار‌های نظامی خود را به جزیره میون یمن منتقل کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امارات اسرائیل پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی توپخانه ای حزب الله به پایگاههای اشغالگران صهیونیست

 رزمندگان حزب الله لبنان پایگاه زبدین در مزارع شبعا و پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات کفرشوبا را هدف حمله قرار دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد رزمندگان حزب الله پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با هدف آتش توپخانه قرار دادند.

همچنین در عملیات دیگری، رزمندگان حزب الله، پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار دادند که اهداف مذکور به دقت مورد اصابت قرار گرفت.

از سوی دیگر، آژیر خطر در شهرک های ادمیت، ایلون، حانیات، یعرا و عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در همین راستا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادن فرمانده ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی به مقامات محلی این منطقه اعلام کرده است، نمی توانم به شما تضمین بدهم که در تابستان قادر به بازگشت به شهرک هایتان خواهید بود.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی توپخانه ای حزب الله به پایگاههای اشغالگران صهیونیست
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • (ویدیو) این موشک ایرانی پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کرد
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند