Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز:تغییر قیمت دلار در بازار هفته آینده بستگی به نتیجه مذاکرات وین دارد البته سیگنال‌های این موضوع تاثیر خود را در قیمت دلار در روزهای گذشته گذاشته است.

دو مساله مهم نشست برجام و نرخ دلار در بودجه سال ۱۴۰۰ در تغییرات قیمت ارز اثرگذار هستند. اگر نرخ دلار بودجه ۲۳ هزار تومان بسته شود احتمال ریزش بیشتر در بازار کم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار نسبت به تحولات وین سوگیری منفی دارد و خوشبین به نتایج مثبت آن نیست. از این جهت اگر هر تحرکی خلاف انتظار بازار در وین و مذاکرات رخ بدهد که رگه‌هایی از تفاهم در پی داشته باشد می‌تواند به تعدیل نرخ در بازار آزاد منجر بشود.|تجارت‌نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دلار مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟

به گزارش خبرآنلاین روند نزولی نرخ ارز ادامه دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که جو افزایشی روزهای ابتدایی هفته دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و میل به فروش در میان معامله‌گران افزایش یافته است. برخی از این افراد معتقد بودند که سطوح قیمتی بالاتر از ۶۶ هزار تومان مکان مناسبی جهت تخلیه دارایی‌ها در سقف قیمتی بوده است. در نتیجه مال‌دارها با هدف کسب سود اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و موجب ریزش قیمت شدند. در این میان تاثیر فروکش کردن ریسک‌های سیاسی و انتظارات تورمی نیز با این افزایش عرضه همراه شد تا روند کاهشی نرخ ارز قوت بیشتری بگیرد.

به روایت دنیای اقتصاد ،در نتیجه به عقیده بسیاری از فعالان و کارشناسان، بازار در حال فاصله گرفتن از روزهای هیجانی خود (به شرط عدم انتشار سیگنال منفی جدید) است. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز گذشته در نشست سخنگوی اقتصادی دولت در رابطه با مساله ثبات در بازار ارز گفت: «دلیل تاخیر نهایی شدن قانون بودجه ۱۴۰۳ اجرای آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی برای بررسی ۲ شوری بودجه است.

اما این تاخیر ارتباطی با نوسانات اخیر بازارها ندارد. متاسفانه این رویکرد که دولت به دلیل تامین بودجه خود تن به افزایش قیمت ارز می‌دهد یک رویکرد اشتباه است. دولت، نفت خود را با نرخ ارزی تسعیر می‌کند که در بودجه مشخص شده و سایر قیمت‌ها هیچ نفعی برای دولت ندارد. علاوه بر آن ملاحظات سیاسی دولت‌ها و همچنین ملاحظات اجتماعی نیز دولت‌ها را به سمت ثبات بازارها هدایت می‌کند.» به عقیده برخی از تحلیلگران، پس از عبور کشور از ریسک‌های سیاسی اخیر، بازارساز مانند سال گذشته با تشدید سیاست‌های تثبیتی خود اقدام به کنترل نوسانات نرخ ارز خواهد کرد. سال گذشته نیز پس از اتمام نوسانات ماه‌های ابتدایی سال، با شروع تابستان کنترلگری‌ها نسبت به نرخ ارز افزایش یافت و نوسانات آن تا میزان چشمگیری مهار شد.

دیروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه با افت قیمت خود به پله‌های انتهایی کانال ۶۵ هزار تومانی رسیده بود در بازار روز گذشته نیز حدود ۶۰۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شود. علاوه بر آن یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته دچار افت قیمت شدند. اما این در حالی است که نرخ قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته با رشد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی در رقم ۴۴میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896158

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • قیمت دلار بازار غیررسمی در سراشیبی
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد