Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:53:26 GMT

افزایش ۲۶ درصدی مصرف گاز در زنجان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۱۸۴۶

افزایش ۲۶ درصدی مصرف گاز در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۲۶ درصد افزایش دارد.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با کاهش دمای هوا طی چند روز اخیر؛ مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۲۶ درصد افزایش یافته و از مرز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فصل سرما اولویت شرکت گاز؛ تامین گاز بخش خانگی است و صنایع استان موظف به تامین سوخت جایگزین برای خود هستند و در حال حاضر با اعمال محدودیت در بخش مصارف عمده استان؛ مصرف گاز نیروگاه سلطانیه صفر و از مدار خارج شده است تا شاهد مصرف ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار مترمکعب گاز در استان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مصرف روزانه کل استان نیز در مدت مشابه پارسال معادل ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار مترمکعب بوده است، ادامه داد: ۶۵ درصد سبد انرژی استان را گاز تشکیل می‌دهد و با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی، از مشترکان انتظار می‌رود برای پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: مشترکان می‌توانند با رعایت برخی موارد ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پرده‌های ضخیم پشت پنجره‌ها و تنظیم دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، میزان مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

احمدلو از مسئولان ادارات خواست با رعایت دمای رفاه در فضای بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده؛ نسبت به کاهش مصرف گاز طبیعی دقت لازم را داشته و با خاموش کردن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل و عایق‌بندی لوله‌های موتورخانه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان افزایش مصرف گاز سرما مصرف گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، طی امروز (۳ اردیبهشت) تا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 6085459 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان