Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:48:12 GMT

پشه‌ آئدس در بندرعباس رویت شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۲۰۲۴

پشه‌ آئدس در بندرعباس رویت شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مدت‌هاست در خصوص پشه آئدس در استان جلسات زیادی برگزار شده که اخبار و اطلاع رسانی جلسات از طریق رسانه‌ها منتشر شد، این پشه سال گذشته در بندر لنگه یافت شده و به سرعت اقداماتی برای از بین رفتن آن انجام شد.

وی افزود: در یکی دو روز گذشته نیز این پشه در محلات شهر بندرعباس یافت و سپس توسط همکاران حشره شناس ما صید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اما این پشه خطر ویروسی نداشت و تاکنون نیز بیمار مشکوک نداشتیم و نیاز است اقدامات پیشگیرانه هر چه سریعتر توسط شهروندان رعایت شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که باید انجام شود این است که پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تا شعاع یک کیلومتری مکانی که پشه آنجا رویت می‌شود باید ضدعفونی شود.

نوروزیان گفت: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند بشقاب‌های زیر گلدان و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند، گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود نیز محل دیگری برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

وی ادامه داد: پشه در این محل‌ها می‌تواند تخم ریزی کند به همین دلیل باید در منازل سم پاشی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه از زمان یافت این پشه تا لحظه اقدام و سم پاشی مدت زمان زیادی نگذشته است باید اطلاع رسانی درستی به هموطنان داشته باشیم از این رو انتظار می‌رود برای سلامت عمومی، رسانه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی امر اطلاع رسانی در خصوص سم پاشی مناطق آلوده را انجام دهند.

وی گفت: وزارت بهداشت تعلل در خصوص سم پاشی را جایز ندانست و اعلام کرده باید به سرعت سم پاشی صورت گیرد.

نوروزیان گفت: این سم پاشی به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و امروز نیز مناطقی همچون بلوار مادر کوچه بذرافشان، بلوار مادر- خیابان بن‌بست دهخدا، بلوار مادر - خیابان امیرکبیر (حدفاصل تقاطع بلوار مادر تا خیابان ابن سینا) و بلوار مادر-کوچه گل آرا سم پاشی خانه به خانه انجام می‌شود که امیدواریم شهروندان با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی سم پاشی دانشگاه علوم پزشکی بلوار مادر سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

خبرگزاری فارس از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس گزارشی تهیه کرده است.

این خبرگزاری نوشت: امروز جمعی از اهالی روستای جمال احمد بندرعباس در اعتراض به حادثه در محدودۀ این روستا در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند.

فیلم‌های منتشرشده از این تجمع نشان می‌دهد معترضان پس از حضور در مقابل فرمانداری با مسئولان استان گفتگو کرده‌اند.

اما ماجرا چیست؟ عصر دیروز در جریان تعقیب‌وگریز پلیس و یک خودروی کوییک در بندرعباس، پلیس طبق قانون به‌کارگیری سلاح به‌سمت لاستیک خودرو شلیک کرده که یکی از تیر‌ها به یکی از سرنشینان خودرو برخورد کرده و باعث فوت او شده است.

فرماندهی انتظامی بندرعباس دربارۀ این ماجرا گفته: مأموران در ادامۀ طرح مقابله با قاچاق خودرو‌های شوتی سوخت‌بر، به یک دستگاه خودروی کوییک دارای شیشه‌های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند، اما سرنشینان این خودرو به اخطار پلیس بی‌توجهی کردند و با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به‌سمت اتوبان متواری شدند.

مأموران نیز با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، با هدف متوقف‌کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت او شد.

بررسی‌های اولیه از فعالیت این خودرو در زمینۀ قاچاق سوخت خبر می‌دهد، اما نتیجۀ نهایی بررسی‌های تخصصی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

tags # بندرعباس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی