Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصمیم کمیسیون انتخابات لیبی درباره مخالفت با نامزدی سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: جالب است که تعدادی از فعالان برجسته لیبی از فهرست نامزدهای انتخاباتی که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، حذف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌هایی در این زمینه از جمله درباره سیف الاسلام قذافی وجود دارد که طبق نظر سنجی‌های مردمی محبوبیت او در حال افزایش است.

زاخارووا همچنین گفت: این تبعیض نگرانی خاصی را ایجاد می کند؛ چراکه ما همیشه خواستار حقوق برابر برای مشارکت در روند انتخابات برای نمایندگان همه محافل سیاسی  و اجتماعی لیبی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که نمی‌توان ملت لیبی را از حق انتخاب افرادی که آنها را شایسته‌تر می‌دانند، محروم کرد.

سفارت آمریکا در لیبی نیز پس از انتشار اخباری مبنی بر ممانعت افراد مسلح از سیف الاسلام قذافی برای اعتراض به حذف او از گردونه رقابت انتخاباتی در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات خشونت آمیز مرتبط با انتخابات در این کشور ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا بر ضرورت حمایت از روند انتخابات در لیبی تأکید دارد و نگرانی‌های هیئت اعزامی سازمان ملل به این کشور درباره خشونت در این زمینه را درک می‌کند.

سفارت آمریکا در ادامه آورده است: حمله به تأسیسات قضایی یا انتخاباتی، کارکنان قضایی یا انتخاباتی صرفاً یک عمل مجرمانه و قابل مجازات توسط قوانین لیبی نیست، بلکه حق لیبیایی‌ها برای مشارکت در روند سیاسی را تضعیف می‌کند.

در همین حال، هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی نیز در بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات روز پنج‌شنبه لیبی و محاصره دادگاه استیناف "سبها" توسط افراد مسلح و ممانعت آنها از تشکیل جلسه آن برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر سیف الاسلام قذافی علیه محرومیت وی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری لیبی واکنش نشان داد.

این هیئت نسبت به حمله به دادگاه مذکور ابراز نکرانی و تاکید کرد که سازمان ملل به شدت هرگونه اقدام خشونت‌آمیز مرتبط با انتخابات را محکوم می‌کند.

هیئت سازمان ملل در ادامه خواستار برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه بر اساس نقشه راه کنفرانس گفت‌وگوی سیاسی لیبی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت شد.

در همین راستا، شبکه "الجماهیریه" لیبی نیز اعلام کرد که خالد الزائدی، وکیل قذافی پیش از حمله مسلحانه به دادگاه استیناف سبها و بیرون کردن قضات و کارکنان از آن، رسید درخواست تجدیدنظر خود را به موقع دریافت کرد.

این شبکه در سایت رسمی خود تصویری از وصول درخواست تجدید نظر انتخاباتی دریافتی وکیل سیف الاسلام قذافی را منتشر کرد.

خالد الزائدی پیشتر گفته بود که یک گروه مسلح دادگاه استیناف شهر سبها را بستند، چراکه قرار بود در این دادگاه اعتراض به تصمیم کمیسیون عالی انتخابات برای رد صلاحیت موکلش بررسی شود.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1576970

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لیبی سیف الاسلام قذافی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود