Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:09:06 GMT

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن (آبرسانی و گازی)

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۲۶۶۰

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن (آبرسانی و گازی)

لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله ایی از جنس پلاستیک منعطف است که تقریباً 50 سال است که برای کاربردهای انتقال آب شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پلی اتیلن بازار، به طور کلی این لوله ها برای انتقال آب ها در زیر زمین طراحی شده اند و در قطرهای 20 تا 1200 میلی متر با  درجه بندی فشارهای مختلف ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوله پلی اتیلن آبرسانی 

انواع مختلف این لوله ها، بسته به نیاز سیستم خط لوله شما نصب می‌شوند. معمولا مرغوب ترین نوع لوله های آبرسانی PE80 یا PE100 می‌باشند و در خرید آن ها باید به فشار آب توجه داشته باشید و طبق آن لوله مورد نظر را انتخاب کنید.

از ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی می‌توان به سبک بودن، مقاومت در برابر خوردگی، اتصالات بدون نشت، دوام و عمر طولانی آن ها اشاره کرد. علاوه بر اینها، این لوله ها برای خطوط فشار آب قوی هم مناسب هستند و مهم ترین دلیل آن نیز پیوند های مولکولی قوی و نفوذ ناپذیری آن هاست.

کاربردهای لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن آبرسانی در زمینه های مختلف تاسیسات شهری، صنعت و خطوط انتقال آب کشاورزی، آب شرب و صنعتی کاربرد فراوانی دارد و علاوه بر اینها برای تهیه لوله های فاضلاب، خطوط لوله گاز و برق، تهیه ترانسفورماتور و… استفاده می‌شود. ویژگی های مثبت این لوله های پلی اتیلن آبرسانی باعث شده تا از آن ها در برنامه های مختلف خدمات آب آشامیدنی یا خطوط توزیع آب، آب پاش چمن، فاضلاب، دفع زباله و خطوط زهکشی استفاده کنند و از مزایای بیشمار آن بهره ببرند.

ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

 مزیت های لوله پلی اتیلن، آن را به بهترین انتخاب برای لوله های انتقال آب تبدیل کرده است. سایز این لوله ها از 16 تا 2500 میلی متر متفاوت است و در کلاس های مختلف تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. در اینجا به برخی از ویژگی های لوله HDPE اشاره خواهیم کرد.

 مقرون به صرفه بودن: همانطور که ذکر شد لوله های پلی اتیلن، دوام بسیار بالایی دارند و همین ویژگی باعث می‌شود تا عمر بیشتری داشته باشند و کمتر در معرض خرابی و نشتی قرار بگیرند. از این رو شما می‌توانید در هزینه های تعمیر و بازسازی و… صرفه جویی کنید. همچنین لوله های پلی اتیلن آبرسانی، بسیار منعطف هستند از این رو اتصالات آنها، پرهزینه نیستند.

وزن کم: لوله های پلی اتیلن آبرسانی، سبک وزن تر از سایر لوله های PVC، چدنی و فولادی و غیره هستند. سبک وزن بودن آنها باعث آسان تر شدن حمل و نقل و نصب آن ها شده است.

مقاوم: یکی از بزرگترین مزیت های لوله پلی اتیلن آبرسانی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی (اسید ها و بازها)، مقاومت در برابر خوردگی، حمله جوندگان و غیره است. مقاومت آنها باعث طولانی تر شدن عمر لوله ها می‌شود.

بررسی مزیت لوله پلی اتیلن گازی و ویژگی های ممتاز آن

به دلیل ویژگی های خاصی که لوله پلی اتیلن دارد، این لوله در زمینه های مختلف هم چون کشاورزی، مخابرات، آب رسانی و گاز رسانی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله پلی اتیلن گازی در اندازه های مختلفی تولید و وارد بازار می شود. این اندازه ها شامل بیست و پنج، شصت و سه، صد و بیست و پنج، و صد و شصت میلیمتری هستند. لوله پلی اتیلن گازی به شکل کلاف و شاخه تولید می شود.

از ویژگی های لوله پلی اتیلن گازی می توان گفت که  سبک است، به راحتی نصب می شود. لوله پلی اتیلن گازی کیفیت خوبی دارد و به جای لوله آهنی و چدنی استفاده می شود. لوله های پلی اتیلنی دارای طول عمر زیاد، توانایی سازگاری با شرایط آب و هوایی گوناگون و قابلیت انتقال سیالات هستند. این لوله دچار زنگ زدگی نمی شود، به طور خودکار از آتش سوزی جلوگیری می کند. قابلیت انتقال مواد شیمیایی قوی را دارد، ساختار انعطاف پذیر دارد. اتصال این لوله ها از طریق اتصالات الکتروفیوژن است.

اتصالات الکتروفیوژن در لوله پلی اتیلن گازی چه مزیت هایی دارد؟

اتصالات الکتروفیوژن در لوله پلی اتیلن گازی استفاده می شوند. این لوله ها از طریق اتصالات الکتروفیوژن به هم متصل می شوند. این اتصالات دارای ایمنی بالا هستند و تمامی استانداردهای مورد نیاز را دارا هستند. سرعت اتصال و تمیزی اتصال نیز از دیگر ویژگی های اتصالات الکتروفیوژن است. این اتصالات که به نام اتصالات گازی پلی اتیلن نیز شناخته شده هستند، از پر کاربردترین  اتصالات در همه کشورهای جهان هستند و در صنعت گاز از آن ها به طور گسترده استفاده می کنند. اتصالات فلزی و اتصالات پلیمری که از جنس متفاوتی هستند دارای مشکلاتی هستند، این مشکلات در هنگام استفاده از اتصالات الکتروفیوژن رفع می شوند. از آن جایی که کشور ایران یک کشور نفت خیز است، برای انتقال گاز نیازمند است که خطوط گازرسانی با کیفیت و امنیت بالا داشته باشد. اتصالات الکتروفیوژن در لوله پلی اتیلن دارای کیفیت و امنیت مناسب است و همانطور که اشاره شد سرعت نصب آن بالا است و به آسانی قابل نصب هستند. در نتیجه استفاده از این لوله های پلی اتیلن گازی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود. از دیگر مزیت های این اتصالات برای پروژه های گازرسانی این است که این اتصالات، انعطاف پذیری بالا دارند، در برابر شکستگی، آسیب دیدگی و سایش مقاوم هستند قابل ذکر است که به دلیل کیفیت و مقاومت مناسب از این اتصالات در آتش نشانی برای انتقال دادن هوای فشرده و دیگر مواد شیمیایی استفاده می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع لوله پلی اتیلن قیمت لوله پلی اتیلن اتصالات الکتروفیوژن لوله پلی اتیلن گازی لوله های پلی اتیلن ویژگی های لوله لوله ها انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد گفت:  از این تعداد ۴۵ سورتی پرواز برای نجات جان ۴۶ نفر در نیشابور و ۳۰ سورتی پرواز برای امدادرسانی به ۳۰ نفر در مشهد انجام شده است.

سرهنگ خلبان محمدرضا زارعی افزود: از ۲۵ فروردین جاری به مدت پنج روز نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های هوانیروز با همکاری شهرداری مشهد با هدف آشنایی نوجوانان با بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شده است که از حدود ۳۵۰ نفر از دانش آموزان میزبانی کرده است.

وی بیان کرد: بازدید از انواع تجهیزات و بالگردهای این پایگاه از جمله برنامه‌هایی است که مورد استقبال دانش‌آموزان در این نمایشگاه قرار گرفته است و علاوه بر آشنایی آن‌ها با وظایف هوانیروز، یافتن دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه از دیگر اهداف مورد نظر در برپایی این نمایشگاه بوده است.

 

دیگر خبرها

  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید