Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان،  رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز شنبه (۶آذر) و یکشنبه (۷آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. امروز(۶آذر) وقوع بارش پراکنده در برخی مناطق خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، دوشنبه (۸آذر) در مناطقی از هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و سه شنبه (۹آذر) در مناطقی از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت شرایط پایداری هوا در سایر مناطق کشور ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: از اواخر چهارشنبه(۱۰آذر) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه (۱۱ آذر) گستره بارش علاوه بر شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از روز شنبه (۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. شنبه با توجه به وزش باد در استان‌های البرز و تهران انتظار می‌رود به‌طور موقت از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شود.

وی در ادامه گفت: دمای هوا از امروز تا چهارشنبه (۶ تا ۱۰ آذر) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد. به‌ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آذر) این افزایش دما با گرمباد همراه خواهد بود. از اواخر چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات از سوی دریای خزر، دمای هوای این مناطق نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته ضیاییان خلیج فارس از بعدازظهر شنبه (۶ آذر) و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۷ و ۸ آذر) مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه  (۸ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 639683 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران درجه سانتیگراد پیش بینی می شود دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هوای استان امروز قسمتی ابری تا ابری و گاهی با وزش باد نسبتاً شدید، رگبارهای پراکنده و رعدوبرق همراه خواهد بود.

وی افزود: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشدید فعالیت سامانه ناپایدار و در پی آن بارش باران گاهی رعدوبرق در بیشتر نقاط استان به خصوص از روز سه شنبه تا چهارشنبه و کاهش محسوس دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: با عبور سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا پایان هفته شرایط جوی آرامی در استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا از روز پنجشنبه روندی افزایشی خواهد داشت.

جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۷ درجه ثبت شده است پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۶ درجه برسد.

کد خبر 6085299

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان