Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن خوشخو» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به کشف گونه جدید و خطرناک کرونا در آفریقای جنوبی، درباره محدودیت‌های احتمالی برای پذیرش مسافر از جنوب آفریقا در فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: پرواز مستقیم که منجر به ورود مسافر از آفریقای جنوبی به کشور شود نداریم، اما درباره ورود مسافران پروازهای غیرمستقیم (کانکشن- CONNECTION) در صورت لزوم همان تدابیر قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: برای مثال هم‌زمان با انتشار سویه جدید در سال ۹۸ از سمت آسیا، بسیاری از پروازهای مستقیم کنسل شد و برای پذیرش پروازهای غیرمستقیم (CONNECTION) نیز دستورالعمل خاصی اتخاذ شد و مسافران باید با برگه آزمایش منفی کرونا اجازه ورود به کشور را می گرفتند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه‌داد: در ستاد ملی کرونا درباره سویه‌های جدید تصمیم‌گیری می شود و مصوبه نهایی درباره محدودیت‌های پروازی به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: اکنون نیز تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و در صورتی که لازم باشد محدودیت‌های پروازی درباره کشورهایی که سویه جدید در آنها درحال گسترش است اتخاذ می‌شود.

خوشخو خاطرنشان‌کرد: اکنون هیچ پرواز مستقیمی از آفریقا نداریم اما برای پروازهای غیرمستقیم و کانکشن که بیشترین آنها از دبی و قطر است، در صورت ابلاغ قوانین جدید پذیرش مسافر نخواهیم داشت.

به گفته وی، اکنون هیچ کشوری در فهرست کشورهای ویژه که با معرفی وزارت بهداشت مسافران از این کشورها حق ورود به کشور را نداشتند، وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی توضیح‌داد: تا یک ماه پیش چندین کشور در فهرست ویژه‌ها قرار داشتند و مسافری پذیرش نمی‌کردیم، اکنون هیچ کشور ویژه‌ای نداریم اما در صورت تصمیم‌گیری جدید به شرکت‌های داخلی و خارجی اعلام خواهیم کرد که هیچ مسافری را وارد کشور نکنند.

وی گفت: کارت واکسن و برگه پی.سی. آر منفی برای همه مسافران ورودی به کشور الزامی است.

به گزارش ایرنا، آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی از جمله کشورهای جنوب آفریقا هستند که به‌تازگی گونه جدید کرونا در آنها کشف شده است.

برچسب‌ها کرونا شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نامیبیا آفریقای جنوبی لسوتو بوتسوانا محدودیت پرواز موزامبیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نامیبیا کرونا شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نامیبیا آفریقای جنوبی لسوتو بوتسوانا محدودیت پرواز موزامبیک آفریقای جنوبی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت.

به گزارش ایرنا، برخی پرواز‌های فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.

به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پرواز‌های فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس اطلاعات حاصله، پرواز‌های فرودگاه امام راه اندازی شده و پرواز‌های خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.

پرواز رم-تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقایقی دیگر در باند فرودگاه خواهد نشست.

پرواز‌های فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته، اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پرواز‌ها را بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد