Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: در پی درگیری یک قاتل متواری مسلح با پلیس آگاهی استان و به هلاکت رسیدن وی، گره دو پرونده قتل در شهرستان‌های شیراز و کوار باز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، سید‌مصطفی بحرینی با بیان اینکه در پی درگیری یک قاتل متواری مسلح با پلیس آگاهی استان و به هلاکت رسیدن وی گره دو پرونده قتل در شهرستان‌های شیراز و کوار باز شد، اظهار داشت: این قاتل فراری با اقدامات مجرمانه خود سبب ایجاد ناامنی و نارضایتی مردم در شهرستان‌های کوار و شیراز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به سابقه اقدامات مجرمانه این قاتل فراری افزود: وی در سال 1399 پس از اجرای حکم قصاص نفس یک قاتل در شهرستان کوار اقدام به انتقام‌جویی از خانواده مقتول به بهانه عدم رضایت به قاتل کرد و یکی از اولیاء دم پرونده را در شیراز و در جلو دیدگان پسرش با سلاح گرم به قتل می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه انتقام جویی این قاتل مسلح، فرد دیگری از خانواده مقتول اول را این بار در شهرستان کوار با سلاح کلاشنیکف به قتل می‌رساند، گفت: این شرور در سومین اقدام مجرمانه خود با شلیک سلاح گرم به بخش‌های حیاتی فرد دیگری قصد کشتن وی را داشت که علیرغم آسیب جدی مجروح حادثه با تلاش کادر پزشکی از مرگ نجات یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه اقدامات سریالی و مخل نظم و امنیت این قاتل خطرناک متواری در دو شهرستان شیراز و کوار سبب نارضایتی مردم در این دو حوزه قضایی شده بود، گفت: با پیشنهاد دادستانی مرکز استان در جهت مدیریت این پرونده، کمیته مشترکی با حضور سربازان گمنام امام زمان(عج)، پلیس آگاهی استان و نظارت معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز و تشکیل و پس از شناسایی محل اختفای وی در یک مجتمع مسکونی شیراز با اقدام مقتدرانه پلیس آگاهی استان فارس برای دستگیری وی اقدام شد که پس از مقاومت این قاتل متواری و شلیک متقابل وی به مأموران این فرد شرور در درگیری با ماموران انتظامی به هلاکت رسید.

گفتنی است با از پای درآمدن این قاتل فراری گره دو پرونده قتل در شهرستان‌های شیراز و کوار باز شده و به اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه وی که باعث نارضایتی مردم در این دو شهرستان شده بود پایان داده شد.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گره دو پرونده قتل پلیس آگاهی استان شیراز و کوار قاتل فراری مرکز استان باز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشش قاتل به حرمت عید فطر

همشهری آنلاین - حوادث: شروع این پرونده جنایی به هفدهم مرداد سال ۹۹ برمی گردد. آن روز به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که پسری جوان در جریان یک درگیری به قتل رسیده است. محل درگیری، یکی از خیابان های جنوب پایتخت و مقتول که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. تحقیق از شاهدان نشان می داد که عامل این جنایت، کسی جز پسر عموی مقتول نیست.

وی دستگیر شد و در بازجویی ها اسرار قتل را فاش کرد. او گفت: من و نعیم با یکدیگر رفیق هم بودیم و رابطه خوبی با یکدیگر داشتیم. هر دوی ما در حوالی بازار تهران کارگری می کردیم و من چند ماه قبل از حادثه مبلغ ۲۰۰ هزارتومان پول از او قرض گرفتم.

وی ادامه داد: بدهی ام به نعیم را در دو قسط صد هزارتومان پرداخت کردم اما نعیم قبول نداشت. می گفت فقط صد هزارتومانش را پرداخت کردی و صد هزار تومان دیگرش مانده است. هرچه برای توضیح می دادم که به او بدهکار نیستم و او احتمالا دچار فراموشی شده است، زیر بار نمی رفت. حتی به من تهمت زد که گوشی موبایلش را هم به سرقت برده اند.

متهم ادامه داد: دعوا و درگیری میان ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه نعیم را در خیابانی حوالی بازار دیدم. باز ماجرای بدهی اش و سرقت گوشی موبایلش را پیش کشید. من که به شدت عصبانی شده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم اما قصد کشتن او را نداشتم.

نجات زندگی

متهم به قتل پس از اقرار به قتل روانه زندان شد. وی پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. این حکم پس از قطعی شدن، روی میز قاضی امین کرمانی نژاد دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. درحالیکه شمارش معکوس برای قصاص، عامل این جنایت آغاز شده بود، تیم صلح و سازش تلاش های خود را برای بخشش قاتل آغاز کردند. تلاش ها نتیجه داد و اولیای دم که عمو و زنعموی قاتل بودند با حضور در دادسرای جنایی تهران، قاتل پسرشان را به خاطر رضای خدا و به حرمت عید سعید فطر بخشیدند. عموی قاتل از برادرزاده اش خواست تا زندگی درستی را در پیش بگیرد و دیگر مرتکب خلاف نشود. با بخشش اولیای دم، قاتل از چوبه دار فاصله گرفت تا به زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 843949 برچسب‌ها دادگاه سارق - سرقت اعدام قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد
  • دستگیری قاتل فراری در حمیدیه پس از چهار سال
  • خواستگار جدید قاتل خواستگار سابق شد | بازخوانی پرونده جنجالی میدان کاج سعادت آباد
  • بخشش قاتل به حرمت عید فطر
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • جزئیات شهادت مامور انتظامی در شهرستان هیرمند
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل فامیل دور در تهران ؛ دستگیری در جزیره قشم
  • حمله مسلحانه به یک اتوبوس در بلوچستان با ۱۱ کشته