Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژانر سامورایی همیشه منبعی غنی برای داستان‌سازی است و ده انیمه معرفی شده در این لیست، نهایت استفاده را از تاریخ و فرهنگ سامورایی برده‌اند.

به گزارش مشرق، در فرهنگ ژاپنی، سامورایی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تاریخ کشور است. به همین دلیل، بسیاری از هنرمندان ژاپنی در خلق آثارشان، از سامورایی‌ها الهام می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از فرهنگ و تاریخ سامورایی درون انیمه‌هایشان اقتباس می‌کنند و ژانر سامورایی را با سکانس‌های اکشن خارق‌العاده و مباحث شرافت و دوستی تلفیق می‌کنند. اگرچه سامورایی‌ها به نوعی نیروی نظامی به حساب می‌آیند اما در اصل بسیار فراتر از یک نظامی ساده به شمار می‌روند. نظم و شرافتی که سامورایی‌ها دارند را نمی‌توان در هیچ کجای دیگر فرهنگ ژاپن و یا حتی در تمام دنیا نیز دید.

لیست پیش رو، برترین انیمه‌های سامورایی از میان صدها انیمه دیگر این ژانر را به شما معرفی خواهد کرد. همیشه درون انیمه‌ها می‌توان رد سامورایی را پیدا کرد و اگرچه بیشتر سامورایی‌ها در داستان‌های واقع‌گرایانه حضور دارند، اما باز هم این مساله مانع آفرینش صحنه‌هایی خارق‌العاده از مبارزه شخصیت‌ها نمی‌شود. در اینجا ده تا از بهترین انیمه‌های سامورایی را معرفی خواهیم کرد.

۱۰ - Samurai ۷

همانطور که حدس زدید انیمه‌ی Samurai ۷ بر اساس فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai) است. این انیمه بسیار به فیلمش شباهت دارد و دنیایی در آینده را به تصویر می‌کشد که درست بعد از یک جنگ در معرض نابودی قرار گرفته است.
راهزنانی که زمانی سامورایی بودند، روستاها و شهرها را از هم پاشیده‌اند. هرچند این سامورایی‌ها اکنون با ماشین‌آلات ادغام شده‌اند و تبدیل به سلاح شده‌اند. اگرچه این انیمه برنامه‌ای خوب است اما چون بر اساس یک فیلم ساخته شده است و داستانی اصیل ندارد، در رتبه آخر لیست ما قرار می‌گیرد.

۹ - Brave ۱۰

انیمه‌ی Brave ۱۰ درمورد دو جنگجو با قدرت‌های فرابشری است که در طول ماجراجویی‌هایشان با دوستان و رقبای جذابی روبه‌رو می‌شوند. این انیمه ترکیب بی‌نقصی از فانتزی سرگرم کننده و سکانس‌های تماماً اکشن است.

این انیمه تعادل زیبایی بین خیر و شر را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که هیچکس شر و یا خیر مطلق نیست. همچنین این برنامه به خوبی بین سرگرمی، اکشن و مسائل جدی مطرح شده درون انیمه، تعادل را برقرار کرده است.

۸ - (Saraiya Goyou (House Of Five Leaves

سبک هنری خارق‌العاده این انیمه به تنهایی باعث می‌شود این برنامه لیاقت رتبه هشتم لیست را داشته باشد. داستان انیمه مشابه چندین انیمه دیگر است؛ انیمه درمورد آکیتسوی (Akitsu) ساده‌لوح اما شجاع است که در نهایت میفهمد سامورایی بودن چیزی فراتر از شمشیر به دست گرفتن و ظاهری باحال و خفن است.
هرچند، سبک هنری انیمه بسیار منحصر به فرد و زیبا است و همین باعث می‌شود این انیمه به دیدنش بیارزد. اگرچه داستان تکراری به نظر می‌رسد، اما باز هم بدون شک زیبا و دیدنی است.

۷ - Shigurui: Death Frenzy

همانطور که از اسم انیمه برمی‌آید، Shigurui داستانی درمورد تاریکی، مرگ و کلی خونریزی است. این انیمه بسیار با خشونت آمیخته شده است و شخصیت‌ها دائماً درگیر یأس و ناامیدی می‌شوند. اگر با این موارد مشکل خاصی ندارید پس قطعا از انیمه خوشتان خواهد آمد.

داستان انیمه در سال ۱۶۲۹ رخ می‌دهد و درمورد تورنومنتی است که در آن دانش‌آموزان با یکدیگر و با شمشیرهایی واقعی به مبارزه همدیگر می‌روند. این انیمه مبارزه اول که بین فوجیکی گنوسوگه (Fujiki Gennosuke) و ایراکو سیگن (Irako Seigen) و اتفاقات بعد از آن را به تصویر می‌کشد. همچنین گذشته این دو نفر را نیز نمایش داده و نشان می‌دهد که چگونه و چرا راهشان به این مبارزات ختم شده است.

۶ - (Sengoku Basara (Samurai Kings

این انیمه شمشیرزنی سامورایی و قدرت‌های فرابشری را به زیبایی با هم تلفیق کرده است و ترکیب زیبایی از مدرنیته و گذشته را به تصویر می‌کشد. همین مساله باعث می‌شود انیمه‌ی Sengoku Basara، تا این اندازه زیبا باشد.

قهرمانان داستان این انیمه دائماً با رقبایشان در جدال هستند و در تلاشند شخصی به نام “شاه شیاطین یا Demon King” را شکست دهند تا بتوانند سرزمینی که باور دارند متعلق به خودشان است را بازپس‌گیرند.

۵ - (Basilisk: Kouga Ninpou Chou (The Kouga Ninja Scrolls

این انیمه گزینه مناسبی برای طرفداران رومئو و ژولیت است و داستانی عاشقانه بین یک شاهزاده و شاهدخت از دو خانواده که دشمن هم هستند را روایت می‌کند.

این دو خانواده از قبایل نینجا هستند و خصومت خونین بینشان، آن‌ها را به مرز خطرناکی کشانده است. اگرچه در طول انیمه دو طرف به ظاهر خواهان صلح هستند، اما تمام جذابیت داستان به مبارزات پنهانی بین این دو خانواده است.

۴ - Mushibugyou

در یک ژاپن متفاوت، موشی (Mushi)ها که حشراتی غول‌آسا هستند، شروع به حمله به مردم کرده و کل کشور را رو به نابودی می‌کشاند. به همین دلیل، مبارزانی ویژه تعلیم داده می‌شوند تا به جنگ این حشرات بروند.
این داستان درمورد یکی از این سامورایی‌ها به نام جینبی تسوکیشیما (Jinbei Tsukishima) یکی از اعضای گروه گشت‌زنی شهر است. پدر جینبی که دیگر نمی‌تواند مبارزه کند جای خود را به پسرش داده است و اکنون جینبی به جای پدرش به مبارزه موشی‌ها می‌رود.

۳ - Afro Samurai

این برنامه یک ژاپن خیالی در آینده را به مخاطبین معرفی می‌کند. در این دوره، افسانه‌ای وجود دارد که هرکس سربندی با شماره یک را داشته باشد، قدرت‌هایی خداگونه به دست خواهد آورد. داستان انیمه بسیار شبیه به افسانه‌ی تور (Thor) است. تنها شخصی که سربند شماره‌ی دو را دارد می‌تواند شماره یک را به مبارزه دعوت کند اما هرکسی می‌تواند شخص شماره دو را به چالش بکشد.

افرو سامورایی دائم در حال مبارزه است و البته این مساله برای یک سامورایی استاد کاملا معمول است. در طول انیمه او با رقبای زیادی رو به رو می‌شود، سعی می‌کند نیروهای شر را شکست دهد و تبدیل به بهترین سامورایی جهان شود.

۲- Gintama

داستان انیمه گینتاما در دوران حکومت فئودالی ژاپن رخ می‌دهد. در دنیای این انیمه ژاپن تحت سلطه موجودات فضایی است و سامورایی‌ها قدرت خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل شخصیت اصلی انیمه، گینتوکی (Gintoki) مجبور است ماموریت‌های مختلفی را پشت سر هم به انجام برساند.
این انیمه مسائل حکومتی زیادی از جمله شورش‌ها، قدرت و مانند بسیاری از انیمه‌های دیگر دوستی و عشق را در اشکال مختلف به تصویر می‌کشد. این انیمه یک برنامه بسیار خارق‌العاده است و قطعا ارزش دیدن را دارد.

۱ - (Rurouni Kenshin (SamuraiX

رتبه اول لیست ما قطعا متعلق به یکی از انیمه‌های بحث برانگیز و مشهورترین انیمه سامورایی در سراسر جهان است.

داستان انیمه درمورد کنشین هیمورا (Kenshin Himura)، یک آدمکش سابق است که در تلاش است مسیر زندگی خودش را پیدا کند. او یک شمشیرزن سرگردان است که سعی دارد به جای بازگشت به زندگی پیشینش و آدم‌کشی، از مردم ژاپن محافظت کند. او خونخواری و خشونت جهان را به چشم دیده است و می‌داند که خشونت نادرست است. در این انیمه شما از دیدن مفاهیمی مانند آرامش درونی و بخشش، لذت خواهید برد.

منبع: ویجیاتو

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو فیلم هفت سامورایی ژانر سامورایی تصویر می کشد داستان انیمه خارق العاده سامورایی ها انیمه ها انیمه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها
  • رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی