Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:13:57 GMT

انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه‌ مهندسی هوافضا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۳۱۶۶

انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه‌ مهندسی هوافضا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه امیرکبیر، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان صنایع هوایی با هدف توسعه همکاری های تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی امضا شد.

این تفاهم نامه با محوریت انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف مهندسی هوافضا امضا شده است.

همکاری در شناسایی و رفع موانع گلوگاهی توسعه صنایع هوایی، انجام مطالعات آینده پژوهی، راهبردی و ره‌نگاشت‌های موردنیاز در صنایع هوایی، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش فعال در اجرای سند برنامه راهبردی صنعت حمل و نقل هوایی، حمایت از ایده های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان فعال در قالب رویدادهای همرسانی و شتابدهی از محورهای همکاری این تفاهم نامه بشمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم نامه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در موضوعات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

مدت این تفاهم نامه ۳ سال از زمان امضاء طرفین است که در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.

دکتر سیدرضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم اظهار کرد: پرداخت هدف مند و سیستماتیک به رویدادهای پژوهشی از اولویت های دانشگاه است و در این مسیر برنامه ریزی وسیعی صورت گرفته است.
وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پتانسیل علمی و پژوهشی بسیار بالایی برخوردار است و زمانیکه ارتباط سیستماتیک میان این دانشگاه و صنایع بر قرار گردد شاهد خروجی بسیار ارزشمند و کاربردی خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد ارتباط هدفمند با صنعت داشته باشد تا از این طریق بتواند براساس نیازهای کشور حرکت کند.

غفاریان تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل و وجود اساتید و دانشجویان نخبه، این دانشگاه می تواند با کمک صنایع مرتبط در حوزه هوافضا فعالیت های ویژه ای انجام دهد و این امر موجب می شود تا در حوزه آموزش و پژوهش موفق تر و هدفمندتر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید برای ارتباط با صنایع برنامه ریزی منسجم و بلند مدتی را دنبال کنند، گفت: زمانی که این برنامه ریزی صورت گیرد افق دید جوانان در هدفمند بودن پژوهشها روشن تر شده و امید بیشتری برای ماندن در کشور خواهند داشت، همچنین بخش خصوصی نیز به سمت دانشگاه ها راغب تر حرکت خواهد کرد.

کد خبر 5361636 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر هوافضا تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع هوایی ایران دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشگاه پیام نور دانشگاه های علوم پزشکی خوابگاه دانشجویی آزمون دکتری تخصصی حکم انتصاب آموزش حضوری امتحانات پایان ترم انتخاب رشته دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم نامه برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور

نماینده مجلس شورای اسلامی از تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شهر جدید هشتگرد تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و ساز‌هایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحد‌های مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.


وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.


شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.


نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع‌های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیر‌های دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.


وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطار‌های این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.


شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و ساز‌ها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

دیگر خبرها

  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور