Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در مشارکت با خبرگزاری «مهر» جمهوری اسلامی ایران و روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز»، دومین وبینار خود را برگزار کردند.

این نشست با موضوع «جنگ روانی و اطلاعاتی و انتشار اخبار جعلی از سوی رسانه های غربی علیه ایران و روسیه» و به زبان فارسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، «پیمان یزدانی» دبیر سرویس انگلیسی خبرگزاری مهر، با استقبال از برگزاری این وبینار مشترک، درباره لزوم همکاری میان رسانه های ایران و روسیه در راستای مقابله با انحصارطلبی رسانه های غربی صحبت کرد.

«ایوان زاخاروف» میزبان روسی این رویداد نیز به نمایندگی از خبرگزاری اسپوتنیک، صحبت های خود را در باب موضوع مورد بحث در چهار سرفصل ارائه داد که عبارتند از:

*تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه به عنوان یکی از ابزارهای «سیاست بازدارندگی» در طول دست کم ۱۰ سال گذشته

*طرح اتهام های سایبری مبنی بر مداخله ایران و روسیه در روندهای انتخاباتی آمریکا و هدف قرار دادن شرکت های تجاری

*ایران هراسی و روسیه هراسی که برای نیل به اهداف سیاسی واشنگتن انجام می شود

* نقش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در شکل دادن فرضیه اطلاعاتی علیه ایران و روسیه و اینکه اصولاً هیچ فرقی میان دولت های دموکرات و جمهوریخواه واشنگتن وجود ندارد چرا که هر دو گروه از ایران هراسی و روسیه هراسی برای پیشبرد سیاست های خود استفاده می کنند

زاخاروف با اشاره به اینکه تحریم ها علیه روسیه هرگز به دشواری تحریم هایی که ایران طی ۴۰ سال گذشته، تحمل کرده، نبوده است؛ گفت: مردم روسیه باید از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر تحریم ها الگو بگیرند.

این در حالی است که در نهایت، نماینده خبرگزاری مهر پیشنهاد داد که رسانه های دو کشور می توانند مبتکر نهادی با عنوان «کلوپ رسانه های کشورهای تحت تحریم» باشند که هدف از آن مقابله با نظام تک قطبی و دفع جنگ اطلاعاتی و اخبار جعلی رسانه های غربی است- پیشنهادی که البته با استقبال گرم نماینده اسپوتنیک مواجه شد.

در این نشست همچنین بر لزوم تکیه بر دیپلماسی عمومی از راه ارتباط و همکاری مردمی در راستای مقابله با تلاش های غرب برای مخدوش کردن تصویر ایران و روسیه نزد مردم دو کشور، تاکید شد.

نخستین وبینار مشترک خبرگزاری های اسپوتنیک و مهر، هفته قبل و به زبان انگلیسی برگزار شد و موضوع آن تصویر غلطی بود که رسانه های جریان اصلی غرب در برنامه های خود، از کشورهای نیم کره شرقی ارائه می دهند.

کد خبر 5361623

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایران ایالات متحده امریکا تحریم ایران تحريم اقتصادي روسيه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا امنیت سایبری ایران هراسی ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران فلسطین سوریه اتحادیه اروپا اوکراین فرانسه ترکیه مسکو مذاکرات وین بلاروس ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

فایننشال‌تایمز در این خصوص گفت، گرچه بسته جدید، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را بر آن داشته است تا مدعی شود که کی‌یف همچنان قادر به شکست مسکو است، اما بسیاری ازمقام‌های این کشور اشتیاق کمتری نشان داده‌اند و استدلال می‌کنند که «بعید است که این بسته، تغییر چشمگیری در اوضاع کی‌یف در خط مقدم ایجاد کند».

چندین نیروی نظامی در خط مقدم اوکراین به فایننشال‌تایمز گفتند که به شدت تحت حملات پی در پی روسیه قرار دارند و از کمبود شدید مهمات نیز رنج می‌برند. 
برخی نظامیان اوکراینی تصریح کردند که امیدوارند که انبوهی از تجهیزات آمریکایی، اوضاع را بهبود بخشد، اما یک مقام اوکراینی به فایننشال‌تایمز گفت که این کمک مالی، به «کاهش پیشروی‌های روسیه کمک می‌کند، اما آن را متوقف نخواهد کرد».

یک تحلیگر نظامی اوکراینی نیز تصریح کرد که احتمالاً این ۶۱ میلیارد دلار، بیشترین کمک غرب به اوکراین در سال جری خواهد بود و به احتمال خیلی زیاد، «تمامی بسته‌هایبعدی برای اوکراین کوچک‌تر خواهد بود».

«راب لی» عضو ارشد مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی «برنامه اوراسیا» تصریح کرد که جذب نیروی انسانی یکی دیگر از چالش‌های مهم کی‌یف است. وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو در ماه فوریه برآورد کرد که از آغاز جنگ اوکراین، بیش از ۴۴۴ هزار نظامی اوکراینیکشته شده‌اند و اوایل ماه جاری (آوریل)، او گفت که کی‌یف تنها در سال جاری، ۸۰ هزار نظامی خود را تاکنون از دست داده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی