Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، ایالات متحده ممکن است رزمایش‌های نظامی خود در اروپا را محدود و ارسال تسلیحات به کی‌یف را با هدف کاهش تنش در مرز روسیه و اوکراین متوقف کند.

این روزنامه روز گذشته -‌جمعه- به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا نوشت که واشنگتن در حال بررسی امکان تقویت قابلیت‌های دفاعی اوکراین در پی افزایش عرضه تجهیزات دفاع هوایی و سایر کمک‌های نظامی و همچنین گسترش تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه است، اما سناریوی دوم مستلزم آن است که ایالات متحده در موضوع اجرای توافق‌نامه مینسک موضع قاطعانه‌تری اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال همچنین تاکید کرد که در عین حال بعید نیست که واشنگتن در مسیر کاهش خطرهای رویارویی با مسکو حرکت کند. برای این منظور، ایالات متحده می‌تواند تمرینات نظامی خود در اروپا را محدود و کمک نظامی به اوکراین را متوقف کند.

«کارن دانفرید»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن موضعی جدی در قبال تحرکات نظامی غیرعادی در مرز روسیه و اوکراین اتخاذ می‌کند اما همزمان در نشست وزرای خارجه کشورهای ناتو که در ۳۰ نوامبر در ریگا برگزار می‌شود، درباره گام‌های مشترک احتمالی برای کاهش تنش بحث و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه آمریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل