Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) در 9 شهرستان و منطقه استان تا کنون هزار و 119 دانش آموز لازم التعلیم در کلاس های آموزش از راه دور جذب شده اند.

علی حیدری نیا در گفت وگو با ایسنا- اظهار کرد: طرح آشتی با آموزش (آبا) به عنوان یکی از بسته های تحولی به منظور افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده و جذب حداکثری دانش آموزان تارک تحصیل دوره اول و دوم متوسطه به ویژه در مناطق روستایی، مرزی و کمتر توسعه یافته طراحی و اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح بر اساس استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور و به کارگیری فناوری‌های نوین و با مشارکت خیرین و حمایت شوراهای آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی و نهادهای محلی تدوین شده است، افزود: هم اکنون این طرح در 9 شهرستان و منطقه سیستان و بلوچستان توسط 16 مدرسه مجری با 40 کلاس اقماری  در حال اجراست.

حیدری نیا ادامه داد: تاکنون هزار و 119 دانش آموز لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان در این طرح جذب شده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 40 کلاس مجری این طرح، 34 کلاس به تجهیزاتی از قبیل تلویزیون و نرم افزار مورد نیاز تجهیز شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد احسان برای تجهیز کلاس های آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم قرار است 30 کلاس اقماری آموزش الکترونیکی و از راه دور تا پایان سال در استان تجهیز شود.

حیدری نیا پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه دختران، فراهم شدن شرایط امکان ثبت نام برای دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی و تجربی در مناطق و روستاهای دور افتاده، ایجاد عدالت آموزشی با بهره گیری از بهترین مدرسان و معلمان کشور در دور افتاده ترین نقاط استان، فراهم شدن شرایط استفاده معلمان بومی از تجربیات و دانش اساتید کشوری با استفاده از نرم افزارهای آموزشی را از مهمترین دستاودهای اجرای این طرح برشمرد.

وی جلب مشارکت افراد حقیقی و حقوقی، نهاده، سازمان ها، سمن ها و تشکل های مردم نهاد برای تامین تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این طرح را ضروری عنوان کرد و گفت: قطعا با جلب مشارکت های دولتی و مردمی این طرح اثربخشی خوبی در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان آموزش از راه دور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری