Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمد محمدی، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت:۵۰ متر از خط انتقال فاضلاب شهر دهلران به قطر ۴۰۰ میلیمتر بتنی که در سال‌های گذشته دچار آسیب دیدگی شده بود توسط پرسنل آبفا شهرستان دهلران با نظارت حوزه معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب و با لوله پلی اتیلن ۴۰۰ میلیمتر از محل منابع داخلی اصلاح و تعویض و تعداد ۳ عدد منهول نیز پاکسازی و ترمیم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه هر مترمکعب فاضلاب حدود ۱۵ مترمکعب آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند، افزود: برای ارتقاء بهداشت محیط و سلامت مردم، جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاضلاب شهری بازسازی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ایالو آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر باقری گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ای الو در ماهنشان به پایان رسیده است و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بداند برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم، ادامه داد: سد ای الو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون مترمکعب و به ارتفاع ۳۶ متر از بستر رودخانه و ۳۹ متر از پی و طول تاج ۳۳۱ متر است. آب‌بندی پی آبرفتی است و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آب بند بتن پالستیک انجام شده است. عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

باقری بیان کرد: سد ای الو در سمت شرق روستای ای الو قرار دارد و با ظرفیت دو میلیون مترمکعب برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: تأمین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تأسیساتی مانند سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

باقری افزود: بهینه‌سازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی می‌شود و یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی بهینه منابع آب، تأمین آب پایدار برای همه بخش‌های استان است که در آن، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی و آب‌های سطحی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

کد خبر 6085674

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود