Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع آگاه اعلام کردند که خلف وعده «پلاسخارت» سبب شده است که رهبران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی، خود دست به کار شوند و مدارک را به دست «گوترش» برسانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الاخبار در گزارشی درباره انتخابات عراق و اعتراضاتی که به نتایج آن وجود دارد، آورده است: با گذشت بیش از 40 روز از برگزاری انتخابات در دهم اکتبر گذشته، همچنان بحث و جدل درباره نتایج آن تا به این لحظه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شگفتی‌های مربوط به نتایج انتخابات عراق ادامه دارد و بیم امکان لغو کامل آن در نتیجه مشکلات فراوان در آن می‌رود، در صورتی که دست اندرکاران امور راهکار قانونی وسیاسی مورد رضایت همگان برای آن نیابند.

و این در حالی است که گزارش شرکت آلمانی ناظر بر بررسی فرایند انتخاباتی، مشکلات روند رای گیری را آشکار کرده است و تنش میان دفتر سازمان ملل در عراق از یکسو با چارچوب هماهنگی گروههای شیعی از سوی دیگر هم بالا گرفته است.

بیش از پنج هفته است که تظاهرات در ورودی‌های منطقه الخضراء در اعتراض به نتایج انتخابات برگزار می‌شود.

در تلاش برای کاستن از تنش موجود، «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق نشست مشترکی با چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی در نوزدهم ماه جاری میلادی برگزار کرد که محتوای آن با نشست های قبلی کاملا متفاوت بود.

پلاسخارت در جریان این دیدار ده‌ها مدرک و دلیل از رهبران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی دریافت کرده است که نشان می‌دهد در انتخابات تقلب و دستکاری شده است.

پس از آن نماینده سازمان ملل در امور عراق متعهد شد که در شورای امنیت این شواهد و دلایل را ارائه کند؛ اما زمانی که موعد ارائه گزارش مذکور رسید، «پلاسخارت» به وعده‌های خود عمل نکرد و از زیر تعهدات خود شانه خالی کرد و در گزارش خود به شورای امنیت اعلام کرد که انتخابات در فضای کامل امن و در سلامت برگزار شده است.

وی از بازندگان انتخابات هم خواست که نتایج انتخابات را بپذیرند و به آن احترام بگذارند و مطابق اصول قانونی عمل کنند و مانع از حرکت کشور به سوی آشوب و هرج و مرج شوند!

این موضع گیری «پلاسخارت» به شدت رهبران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی را خشمگین کرد و آنها مجددا، انتقادهای گسترده از عملکرد سازمان ملل در عراق کردند و تحرکات آنرا در راستای از صحنه خارج کردن گروه‌های سیاسی به نفع گروه‌های دیگر دانستند.

گروه‌های پیروز انتخابات نیز این گزارش پلاسخارت به شورای امنیت را به عنوان یک مشوق قلمداد کردند تا به سوی دولت اکثریت حرکت کنند.

در این راستا یک منبع آگاه به الاخبار گفت: پلاسخارت مدتی است که عملکرد متناقض دارد زیرا از سویی در داخل عراق به گفتگو می‌پردازد و از سوی دیگر گزارشی خلاف وعده‌های خود به شورای امنیت ارائه می دهد.

این منبع گفت: آنچه پلاسخارت انجام می‌دهد، تلاش برای ایجاد فتنه است. این نماینده سازمان ملل در عراق است که درخواست ملاقات با رهبران چارچوب هماهنگی را داده و از آنها خواسته که دلیل و مدرک درباره شبهات و دستکاری در انتخابات ارائه بدهند و اعلام کرده است که از این شواهد شوکه شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که به علت رویگردانی پلاسخارت از وعده‌های خود درباره ارائه این شواهد به شورای امنیت، چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی هیئتی را به ریاست «حیدر العبادی» نخست وزیر اسبق عراق روانه سازمان ملل خواهد کرد تا دلایل و شاهد مبتنی بر تقلب در انتخابات را ارائه کند.

این منابع افزودند که از جمله این دلایل و شواهدی که به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ارائه خواهد شد، فایل کامل جلسه گفتگوی میان «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق و «پلاسخارت» است.

العامری در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق چه گفت؟انتقاد رئیس ائتلاف الفتح از عملکرد فرستاده سازمان ملل به عراقابهام در نتایج انتخابات عراق و سه سناریو برای برون‌رفت از بحران

منابع مذکور علت دیدار «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح با پلاسخارت در روز پنجشنبه گذشته را هم تلاش پلاسخارت برای راضی کردن او به منظور قانع کردن طرف‌های چارچوب هماهنگی گروههای شیعی برای منصرف شدن از رفتن به سازمان ملل دانستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات عراق انتخابات عراق نماینده سازمان ملل نتایج انتخابات شورای امنیت انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ صعود ازبکستان و عراق و حذف عربستان و استرالیا

ویتنام، ازبکستان و عراق به دور حذفی جام ملت های آسیا صعود کردند.

نیمی از تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شدند.

دور سوم و پایانی از مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه‌های A و B آغاز شد.

تیم ملی تایلند که امتیازات کامل بازی‌های قبلی را گرفته بود، با نتیجه 2 بر یک بر ویتنام هم غلبه کرد. میانمار هم با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست چین شد. تایلند با 9 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A به یک‌چهارم نهایی راه یافت. ویتنام و میانمار نیز دور گروهی را با چهار امتیاز به پایان رساندند، اما با توجه به تساوی دو تیم در بازی رودررو و تفاضل گل بهتر ویتنام، این تیم به‌عنوان تیم دوم به جمع هشت تیم نهایی صعود کرد.

در گروه B نیز ازبکستان توانست با نتیجه 3 بر یک از سد عربستان بگذرد تا همانند تایلند، با کسب هر 9 امتیاز ممکن به یک‌چهارم نهایی برسد. عراق نیز استرالیا را با شکست 6 بر 2 بدرقه کرد تا با شش امتیاز، به‌عنوان تیم دوم جدول صعود کند. عربستان و استرالیا هم به ترتیب با سه و صفر امتیاز حذف شدند.

با توجه به نتایج دو گروه نخست جام، تایلند از ساعت 14:30 روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت (به وقت ایران) مقابل عراق صف‌آرایی می‌کند و ازبکستان از ساعت 17:30 همین روز مقابل ویتنام به میدان می‌رود.

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی
  • ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند
  • ازبکستان به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • صعود ازبکستان و عراق به جمع ۸ تیم برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • ازبکستان مقتدرانه به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ صعود ازبکستان و عراق و حذف عربستان و استرالیا