Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا بابت تشدید درگیری‌ها در شمال اتیوپی ابراز نگرانی کرد و انجام مذاکرات را ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور بابت تشدید درگیری ها در شمال اتیوپی ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد، نیاز است هرچه سریعتر برای انجام مذاکرات اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس این اظهارات را پس از گفتگوی تلفنی میان بلینکن و رئیس جمهوری کنیا مطرح کرد.

حدود یک سال پیش جنگ در شمال اتیوپی میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که بر این منطقه کنترل دارند، رخ داد. در اثر این درگیری ها هزاران شهروند کشته و میلیون ها تن آواره شدند. جنگ نیز به منطقه مجاور تیگرای یعنی عفره و امهره کشیده شد.

طی هفته های اخیر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای به نیروهای شورشی در اقلیم اورومو پیوست و علیه نیروهای فدرال متحد شدند و دستاوردهای میدانی بزرگی به دست آوردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه تیگرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه مالت ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با "یان بورگ"، وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با  تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد. 

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: مالت خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیمامیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد