Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، وقوع زلزله مهر ماه امسال در شهرستان اندیکا با وجود ایجاد خسارات زیاد برای اهالی و به ویژه روستاییان این شهرستان، به یک نقطه توجه نسبی مسوولان نسبت به سال‌ها عدم کار و تلاش برای این منطقه تبدیل شد و بسیاری از کاستی‌ها و الزامات زیرساختی برای یک شهرستان خود را نمایان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک نامگذاری یک منطقه به عنوان یک شهرستان با معرفی کردن جغرافیای مشخص در ابتدای تحقق نام شهرستان نیازمند زیرسازی و بسترسازی مناسب و در خور نام یک شهرستان بوده و از این‌رو توجه به حوزه‌های مختلف خدماتی از جمله راه، درمان، بهداشت، خدمات شهری و... از نیازهای اولیه و اولویت‌دار آن بوده و صرفا نصب یک تابلو به نام شهرستان و رها کردن آن غرق در مشکلات مختلف و نیازمند به رفع، دردی را از مردم آن منطقه درمان نمی‌کند.

باوجود آسیب دیدن بسیاری از زیرساخت‌های خدماتی در زلزله‌های اخیر از شهرستان اندیکا و توجه‌های برخی از مسوولان به این منطقه، ضرورت توجه بیشتر و استفاده از فضای پیش آمده جهت به نمایش گذاشتن کاستی‌ها و استعداد از مسوولان از جمله ملزومات کار به حساب می‌آید.

چند روزی است که بحث عدم وجود پزشک متخصص در این شهرستان و کوچ روزانه به شهرستان‌ها و شهرهای مجاور شهرستان اندیکا توسط اهالی آن برای انجام اقدامات درمانی به یک سوژه و بحث داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، جایی که یک شهرستان با چندین هزار نفر جمعیت در نبود پزشک متخصص و بیمارستان جهت ارائه خدمات روزها و ایام سختی را در مواجه با بیماری‌ها سپری می‌کند.

کوچ روزانه اهالی بخش چلو به شهرهای مجاور برای امور درمانی 

یکی از شهروندان اندیکایی در این رابطه می‌گوید: تنها درمانگاه موجود جمعیت ۱۵ هزار نفری بخش چلو را پوشش می‌دهد که از ۵۰ روستا تشکیل شده و تعطیلی دو ماهه آن باعث ایجاد مشکلات درمانی برای بیماران شده است‌.

وی افزود: با توجه به این تعطیلی در درمانگاه ذکر شده، همه بیماران ناچار به مراجعه به مراکز درمانی شهرهای مجاور مانند اندیکا، مسجدسلیمان و قلعه‌خواجه هستیم.

این شهروند اضافه کرد: باتوجه به اوضاع فعلی این بخش پس از زلزله اخیر و همچنین آغاز بارندگی‌ها و فصل سرما و دشواری‌های مراجعات اهالی بخش چلو به مراکز درمانی شهرهای مجاور انتطار داریم با راه‌اندازی مجدد تنها درمانگاه این بخش و حضور پزشکان متخصص شاهد حل مشکلات مردم باشیم.

نبود پزشک در درمانگاه شیمبار

یکی از اهالی شیمبار نیز با اشاره به عدم وجود پزشک در درمانگاه این منطقه اظهار کرد: این تنها درمانگاه موجود برای روستاهای للر، کتک، شیمبار و امامزاده برهان‌عالی است که از اول مهر تا کنون از داشتن پزشک برای خدمات‌رسانی به اهالی محروم است.

وی ادامه داد: با وجود حوادث مختلف در این منطقه از جمله عقرب گزیدگی بسیار زیاد در منطقه که گاها باعث جان باختن اهالی نیز شده است، نیازمندی به خدمات اورژانسی و پزشک از جمله موارد ضروری به حساب می آید.

این شهروند بیان کرد: با وجود جمعیت بالا حوزه شهری و روستایی در شهرستان اندیکا تاکنون وعده احداث بیمارستان در آن محقق نشده است و لازم است مسوولان هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل پای کار بیایند.

شاید زلزله یک تلنگر برای حل مشکلات بود

یکی دیگر از اهالی شهرستان اندیکا با بیان اینکه شاید حکمت وقوع زلزله در این شهرستان یک تلنگر به مسوولان جهت دیده شدن آن بود اطهار کرد: سال‌هاست اندیکا به شهرستان تبدیل شده است ولی تنها موردی که از شهرستان بودن آن دیده‌ایم تغییر سر درب ادارات به این نام بوده است.

وی افزود: اندیکایی که نام شهرستان را یدک می‌کشد همواره از داشتن تمام زیرساخت‌های مناسب محروم بوده و در مواردی مانند بهداشت و درمان، راه، توسعه شهری، شرکت‌های شغل آفرینی، صنف و... محروم بوده است و امیدواریم این حضور مسئولان به‌واسطه زلزله رخ داده سرمنشایی برای حل مشکلات موجود باشد.

پزشکان علاقه‌ای به حضور در منطقه محروم ندارند

وحید کاظمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: پزشکان رسمی و پیمانی در این شهرستان وجود ندارد و عده پزشکان حاضر نیز به صورت طرح و قرارداد هستند.

وی با اشاره به حضور پزشکان طرح افزود: پزشکان طرح در سامانه مربوطه اقدام به ثبت نام و محل خدمت خود را انتخاب می‌کنند و مادر حضور آنها نقشی نداریم پزشکان قراردادی هم به صورت مستقیم به شهرستان مراجعه کرده و متقاضی ارائه خدمت در یک منطقه از شهرستان می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا ادامه داد: به‌دلیل اینکه این شهرستان جز مناطق محروم به حساب می‌آید متاسفانه هیچ پزشکی چه به صورت ثبت‌نام در طرح و چه به صورت حضوری جهت ارائه خدمات به شهرستان مراجعه نمی‌کند و هیچ درخواستی در این رابطه نداشته‌ایم و تمایلی از این بابت جهت خدمت در مناطق محروم وجود ندارد.

کاظمی در پایان با اشاره به نبود بیمارستان در این منطقه بیان کرد: مراحل تعمیر یکی از مراکز جهت راه‌اندازی بیمارستان در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی با پایان پذیرفتن این کار شاهد ارائه خدمات به مردم این منطقه باشیم.

فرماندار اندیکا پاسخگوی هیچ یک از تماس‌ها نبود

با توجه به اهمیت حل مشکل حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا و ضرورت پیگیری رسانه‌ای تا حصول نتیجه قطعی در این موضوع، چندین‌بار تماس تلفنی و پیامک از سوی این رسانه به فرماندار شهرستان اندیکا بدون پاسخ ماند و وی تمایلی به پاسخگویی نشان نداد.

انتهای پیام/72026/

منبع: فارس

کلیدواژه: اندیکا درمان اندیکا بیمارستان اندیکا نبود درمانگاه نبود پزشک پزشک متخصص درد درمان زلزله اندیکا شهرستان اندیکا بهداشت و درمان شهرهای مجاور یک شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مبنای تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ این تعرفه است و هیچ کس حق دریافت مبالغ خارج از این ارقام را ندارد. دکتر کریمی گفت: بر این اساس تعرفه پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار و پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان تعیین شد. وی گفت: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • تعرفه‌ های پزشکی ابلاغ شد
  • تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد