Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص افزایش غلظت آلاینده‌های هوا از امروز تا دوشنبه (هشتم آذر ماه) تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری البرز ممنوع اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار کرد: هر چند طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی همه ایام سال اجرایی می‌شود ولی در فصول سرد به دلیل آلودگی بیشتر هوا، این طرح با شدت بیشتری پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی پور افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص افزایش غلظت آلاینده‌های هوا از امروز تا دوشنبه (هشتم آذر ماه) تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری البرز ممنوع اعلام شده است.

وی با تاکید بر اخذ برگه معاینه فنی خودرو توضیح داد: خودروهایی که عمر آن‌ها کمتر از چهار سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهار سال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

رحمتی پور بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند.

وی افزود: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل می‌شود تا نسبت به رفع نقص اقدام شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت  

سرهنگ علی اصغر شریفی، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

او  در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – نیمه سنگین و در حال حرکت، آبشناسان – اشرفی، همت – بعد از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) – شیخ فضل الله و حکیم – شقایق است. 

شریفی  ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – روی پل امام علی (ع)، زین الدین- شمس آباد، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت هم فعلا بدون ترافیک است . 

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت ‌است. 

رییس مرکز اطلاع رسانی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند. 

او‌ افزود: ترافیک امروز از مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می‌باشد که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفر‌های خود از تردد‌های غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند. 

شریفی  از راکبین موتورسیکلت خواست بدلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت بدلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد، از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری نمایند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه در بیرجند
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در بیرجند
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • افزایش تعداد دوربین های درون شهری در معابر شهر کرمانشاه
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت