Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهری فرشاد مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: همه گیری کرونا بر وضعیت پیوند اعضا در جهان بسیار تاثیر گذار بوده و منجر به کاهش آن شده است، اما در خراسان شمالی اهدا و پیوند عضو افزایشی بوده است.

بیشتر بخوانید 

نجات جان ۵ بیمار با اهداء عضو بیمار مرگ مغزی بجنوردی

او  افزود: در مدت زمان یاد شده اعضای ۳ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند و متقاضی عضو اهداء شده است در حالی که این رقم در مدت زمان مذکور در سال گذشته صفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای عضو، عنوان کرد: امسال ۱۲ مورد مرگ مغزی داشتیم که اعضای ۳ مورد از آن‌ها به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد و اعضای ۵ مورد دیگر که رضایت خانواده جلب شده بود برای اهدا مناسب نبود.

او اضافه کرد: در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شود و در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد این در حالی است که در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی شده و به زندگی برمی گردد.

او با بیان این که با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به ۸ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید، افزود: با اهدای بافت‌ها نیز از یک تا ۵۳ نفر از معلولیت نجات می‌یابند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان شمالی اهدای عضو پیوند عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درهزار و چهارصد و شصت و نهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه ۳ عضو مرحوم احمد صلاح جو  ۶۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد احمد صلاح جو  برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز و  قرنیه‌های این مرحوم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ارسال شد.

 وی گفت:  زنده یاد احمد صلاح جو از بیمارستان شهید هاشمی نژاد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد