Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هدف رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، گفت: با اعتماد مسوولان، حمایت دولت و کار شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی، به فضل خداوند به مدار ۳۶هزار کیلومتری می‌رسیم.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم، پس از یک دهه توقف برگزار شد و در این جلسه، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به نقش این شورا در سیاست‌گذاری و ترسیم نقشه راه برای توسعه صنعت فضایی کشور اشاره کرد و گفت: اینکه بعد از نزدیک به ۱۱ سال اولین جلسه شورای عالی فضایی تشکیل می‌شود، نشان‌دهنده عزم این دولت برای توسعه صنعت فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی بر ارزان و بومی‌سازی صنعت فضایی تأکید کرد و گفت: همه بخش‌های فعال در این صنعت باید با هم‌پوشانی و هم‌گرایی و استفاده از تجربیات یکدیگر و پرهیز از کارهای موازی دست به دست هم بدهند و خواسته مقام معظم رهبری را برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری محقق سازند. البته دستیابی به این هدف یک مسیر حداقل ۱۰  ساله است، اما مطمئن هستیم که به فضل خداوند با روحیه جهادی متخصصین کشور و با حمایتی که دولت سیزدهم خواهد کرد این مسیر کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر اراده کنیم حتما می‌توانیم در همه این حوزه‌ها هم به فناوری‌های پیشرفته با مزیت اقتصادی دست پیدا کنیم. ما باید به سرعت و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، به فناوری تثبیت‌شده برای مدارهای (LEO) برسیم و در گام بعد باید با برنامه‌ریزی دقیق و کار مجاهدانه، به سرعت به سمت مدار ۳۶ هزار کیلومتری ( GEO) حرکت کنیم. 

دستور رییس‌جمهور برای تسریع در رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری

در این راستا، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با حضور در تلویزیون، با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تسریع در رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، گفت: اهمیت مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین‌آهنگ بودن آن است و ما باید بتوانیم به سرعت تنها نقطه مداری باقی‌مانده خود در این ارتفاع را تثبیت کنیم.

وی در پاسخ به دشواری عملی شدن این برنامه در چهار سال، گفت: دستور رییس‌جمهور برای ما غافلگیرانه بود اما معتقدیم با کار شبانه‌روزی و مجاهدانه و حمایت دولت می‌توانیم به فضل خداوند به موفقیت برسیم. صنعت فضایی کشور دو عنصر نیاز دارد، یکی اعتماد مسؤولین است که در این ۱۰ سال نداشتیم و دیگری اعتبار است که باید در نظر گرفته شود و درباره هر دو اینها رییس جمهور قول داده‌اند.

وزیر ارتباطات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری را از طریق بلوک‌های انتقال مداری امکان‌پذیر دانست و گفت: بلوک انتقال مداری سامان آماده تست است و می‌تواند ماهواره‌ها را از ۴۰۰ کیلومتر به ۷ و ۱۰ هزار کیلومتری انتقال دهد.

زارع‌پور درباره پرتاب‌های ناموفق گذشته نیز افزود: پرتاب‌های ناموفق در این حوزه بخشی از مسیر موفقیت است و در دنیا حتی برای رسیدن به ۹۰ درصد ضریب اطمینان بیش از ۵۰ پرتاب پیش‌بینی می‌کنند، در صورتی که دانشمندان ما در شرایط تحریم با دو یا سه پرتاب به نقاط قابل اطمینان می‌رسند. ما امیدواریم در گام نخست مدار ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را تثبیت و استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی و کار شبانه‌روزی مانند دهه ۸۰ بتوانیم به لایه ژئو یا همان ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری صنعت فضایی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال، سال والیبال نبود

همشهری آنلاین - سال ۱۴۰۲ در مجموع سال خوبی برای والیبال ایران به شمار نمی‌رفت. تنها اتفاق مثبت این سال برای تیم ملی والیبال، رسیدن به مدال طلای بازی‌های آسیایی بود. این موفقیت هم با توجه به عدم حضور تیم اصلی ژاپن در رقابت‌ها، موفقیت چندان بزرگی محسوب نمی‌شد. برخلاف سامورایی‌ها که در لیگ ملت‌ها درخشیدند و چشم‌ها را خیره کردند، ایران در این تورنمنت عملکرد بسیار بدی داشت و از المپیک، دور و دورتر شد. مرحله اول انتخابی المپیک برای والیبال ایران نیز ناامیدکننده پیش رفت. در حقیقت تیم ملی والیبال ایران بعد از ۲حضور متوالی در المپیک، حالا به شدت از این رقابت‌ها دور شده است.

پس از ناکامی‌های بزرگ والیبال، تغییراتی در سطح فدراسیون هم به وجود آمد. تیم ملی در بخش بسیار مهم و طویلی از این سال، سرمربی نداشت و سرمربی بالاخره در آخرین روزها معرفی شد. مردی که البته از رزومه چندان خوبی هم برخوردار نبود. به هر حال مهم‌ترین آرزوی والیبال ایران در سال ۱۴۰۳، رسیدن به المپیک است. اتفاقی که به چیزی شبیه یک معجزه نیاز دارد. البته که پسران والیبال ایران می‌توانند هر معجزه‌ای را ممکن کنند اما کار، بسیار سخت شده است. تیمی که قرار بود برای رسیدن به سکوی المپیک مبارزه کند، حالا حتی برای حضور در این رقابت‌ها نیز با مشکل روبرو شده است. در مجموع ۱۴۰۲ به جز قهرمانی در بازی‌های آسیایی، اصلا سال خوبی برای والیبال ایران نبود. سالی که خیلی از والیبالیست‌ها ترجیح می‌دهند خیلی زود آن را به فراموشی بسپارند و از آن عبور کنند. نتایج خاص این سال، موجب می‌شود که کار والیبال ایران در سال جدید سخت و سخت‌تر شود. آیا تیم ملی می‌تواند در سال ۱۴۰۳ خودش را به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برساند و در این رقابت‌ها شرکت کند؟

کد خبر 840802 برچسب‌ها پاریس المپیک والیبال - ایران

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: در سال ۱۴۰۳ رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد
  • تمرین جالب برایان تریسی برای تعیین هدف و رسیدن به آن (فیلم)
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • سال، سال والیبال نبود