Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت جایگزین محور نشست سکوی نوآورانه توسعه پایدار سیستان بود.

وحیدپورمردان در گفت وگو با ایسنا افزود: اولین نشست تفاهم نامه سکوی نوآورانه و جامع برای توسعه پایدار سیستان با حضور مدیران ملی و استانی دستگاهها و ارگان ذیربط در محل دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: پروژه سیستان پس از تلاش های بسیار به فاز اجرا رسیده  است و همزمان چندین مطالعه میدانی و کارشناسی در خصوص ابعاد و برنامه های آتی در سازمان ها وارگانهای مرتبط در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه سیستان و برنامه معیشت جایگزین پس از اعلام عمومی و درخواست از متقاضیان و مردم بومی حاشیه تالاب وارد مرحله ارزیابی پروژه های پیشنهادی و درخواستی شده است.

پورمردان تصریح کرد: خشکسالی ها طولانی مدت و بسیاری از عوامل متأثر یا وابسته دیگر از جمله تغییرات اقلیمی، موجب بروز مشکلاتی برای جوامع وابسته به تالاب هامون شده است و پروژه سیستان در قالب طرح معیشت جایگزین می تواند کمک بسیارمناسبی در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جلسه با هدف عملیاتی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری در ایجاد سکوی نوآورانه و جامع برای توسعه پایدار سیستان در طرح ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت جایگزین با حضور لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ونماینده برنامه توسعه ملل متحد(undp)بصورت وبینار و دیگر مدیران ملی و استانی دستگاههای مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توسعه پایدار سیستان سیستان و بلوچستان حفاظت محیط زیست معیشت جایگزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن میری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری ظهر سه شنبه در نشست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران کل و اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس در محیط زیست چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اذعان داشت: پسماند و زباله در این استان به عنوان یک معضل و چالش جدی است و متولی مدیریت پسماند و زباله در استان مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ساختار قانونی، اداره کل حفاظت محیط زیست متولی نظارت است تصریح کرد: برای مدیریت پسماند طبق برنامه و قانون باید حرکت کرد.

میری با تاکید بر اینکه پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای استان است گفت: دهیاری‌ها به دلیل کم بودن منابع، مدیریت خوبی بر این معضل ندارند و این مساله مشکلاتی را از نظر حقوقی و حقیقی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فراهم کرده است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه بین شورایعالی استان با اداره کل حفاظت محیط زیست نیز اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش مشارکت شوراها با محیط زیست منعقد شده است.

کد خبر 6086719

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری