Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:02:25 GMT

دردسرهای توسعه شهر و تجاوز به حریم مراکز آلاینده

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۵۵۲۷

دردسرهای توسعه شهر و تجاوز به حریم مراکز آلاینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، توسعه شهر محمد شهر و تجاوز به حریم یک گاوداری مجوزدار  با قدمتی بیش از ۴۰ سال ،حاشیه ساز شده و  سال هاست مردم به این در و آن در می زنند تا این گاوداری جمع آوری شود. مالک  جمع آوری گاوداری را به تامین  شرطش منوط کرده است.  

تصور اینکه در وسط شهر با ظاهر آراسته، موقع رد شدن از خیابان با بوی ناشی از فضولات حیوانی و یا حجمی از فضولات بر زمین ریخته مواجه شوی، کمی عجیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنکه در خیابانی ساکن باشی که یک گاوداری عظیم همسایه ات باشد!

یک واحد گاوداری مجوز دار  که مورد تایید جهاد کشاورزی است و فعالیت قانونی دارد،  حالا پس از ۴۰ سال در خیابان  اندیشه بلوار گلستانک محمد شهر  قرار گرفته و دردسرهایی را برای شهروندان ایجاد کرده است که  به وجود آن در مرکز شهر اعتراض دارند و بارها از شهرداری و مراجع ذیربط جمع آوری آن را درخواست کرده اند. 

شهروندان مدعی هستند که سال هاست  اجرای طرح خیابان ۲۴ متری به خاطر این گاوداری معوق مانده و مسوولان  از ۱۲ سال پیش وعده  جمع آوری این گاوداری را داده اند اما هنوز هم خبری از جمع آوری نیست!

ظاهرا شهرداری اقداماتی در خصوص جمع آوری گاوداری و توافق با مالک انجام داده است. 

مهردادحسن زاده شهردار محمدشهر  در این خصوص گفت: توافقات ضمنی برای جمع آوری این مرکز با مالک صورت گرفته که بخشی از این توافقات در حوزه شهری و مربوط به شهرداری و بخشی دیگر مربوط به کمیسیون ماده ۵ استانداری و خارج از اختیارات شهرداری است.

وی توضیح داد: با اشاره به اینکه بخشی از ملک گاوداری، دارای کاربری مسکونی و بخشی کاربری فرهنگی است و  مالک تقاضای تفکیک کل عرصه را به صورت مسکونی دارد. اما تصمیم گیری در خصوص بخشی از پلاک ثبتی که دارای رای ماده ۱۲ باغی است،  خارج از اختیارات شهرداری  و مربوط به کمیسیون ماده ۵ استانداری است.   

این مدیر شهری با اشاره به اینکه  برای انجام بخشی از کار که مربوط به شهرداری است، مشکلی وجود ندارد، گفت: شهرداری باید در خصوص  سهم و سرانه های خدماتی که بر اساس قانون به شهرداری تعلق می گیرد،  با مالک  توافق کند. تقاضای مالک اخذ مجوز مسکونی برای کل ملک است که باید نقشه تفکیکی به دقت بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود، تا مراجع فرادستی از جمله کمیسیون ماده ۵ به آن ایراد نگیرند. 

وی افزود: قدمت ۴۰ ساله،  قانونی بودن فعالیت و اقداماتی از جمله اصلاح ژنتیک در این گاوداری، موجب شده مالک ادعای حقوق مالکانه و تامین خواسته مبنی بردریافت مجوز مسکونی برای کل عرصه را داشته باشد. مدیریت شهری تلاش نیز در نظر دارد تا  با توجه به درخواست شهروندان و مشکلات موجود ناشی از وجود گاوداری در محدوده شهر، رضایت مالک در حدود قانون جلب و مشکل در اسرع وقت رفع شود. 

حسن زاده گفت: بخشی از این روند که مربوط به مدیریت شهری است، از جمله انجام توافقات و مصوبه شورا ظرف حداقل یک ماه انجام و مصوبه شورا به کمیسیون ماده ۵ استانداری ارسال می شود.‌ تلاش می کنیم با توجه به حساسیت موضوع، ازطریق رایزنی در مراجع فرادستی تصمیم گیری در این خصوص تسریع شود.

 این اولین بار نیست که تجاوز شهر به حریم مراکزی از جمله این گاوداری مشکل ساز می شود، گاهی تاسیسات عظیمی مثل نیروگاه منتظر قائم فردیس که جابجایی آن هزاران میلیارد سرمایه میخواهد، با شهر سینه به سینه شده، آلودگی اش  نفس را در گلوی مردم تنگ کرده و آب شرب شهری را می بلعد. 

توسعه شهری اجتناب ناپذیر است و گاهی چاره ای ندارد. مردم  هم گناهی ندارند که حالا  در این مورد خاص، باید بوی فضولات گاوداری و آلودگی هایش را تحمل کنند. اما مسؤولان باید تدبیری کنند که هم مشکل موجود رفع شود هم توسعه شهری موجب باج دادن به مالک نشود.

انتهای پیام/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد شهر مدیریت شهری خبرگزاری فارس البرز کرج توسعه شهری گاوداری کمیسیون ماده ۵ توسعه شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش و همچنین برگزاری نخستین رویداد ملی زبانهای خارجی با رویکرد تثبیت و تقویت هویت اسلامی-ایرانی را به عنوان مهمترین برنامه‌های اجرایی در سال جدید عنوان کرد.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، شاخص‌ترین و مهمترین دستاوردهای حوزه مدارس غیردولتی در سال ۱۴۰۲ را طرح آموزش، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان و کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی سراسر کشور با همکاری دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: تدوین و اصلاح قوانین، مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با رویکرد تسهیل امور و مانع زدایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و باز طراحی آنها از جمله طرح اصلاح «قانون تأسیس و راه اندازی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی»، اصلاح آیین نامه «استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف» از جمله دستاوردهای حوزه مدارس غیر دولتی در سالی که گذشت بود.

وی توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش به منظور تربیت نیروهای ماهر وکارآفرین، طرح نظارت و کیفیت بخشی به فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی، اعطای تسهیلات به مؤسسان مدارس غیردولتی طبق اولویت بندی بر اساس شاخص های استاندارد ذیل مواد ۱۰، ۱۱، ۱۳ قانون تأسیس و راه اندازی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ساماندهی مراکز آموزشی و پروشی غیردولتی و جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز، برگزاری اولین جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی در راستای احصا و تسری این ابتکارات به سایر مدارس دولتی و غیردولتی را از دیگر دستاوردهای این سازمان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش حمایت از توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش با تخصیص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و برگزاری نخستین رویداد ملی زبانهای خارجی با هدف طراحی الگوی تولید محتواهای آموزشی و شناسایی آثار و محتواهای فاخر بومی و آموزش منتقدانه زبان به مدرسان با رویکرد اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی-ایرانی در مراکز زبان را از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۳عنوان کرد.

به گفته محمودزاده، برقراری عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر (افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیردولتی با رویکرد توسعه افزایش دانش آموزان غیردولتی وابسته به دستگاه ها و نهادهای مذهبی و انقلابی و توسعه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و فعال سازی ظرفیت‌های مردمی با راهبرد نظارت دولت از طریق نقش آفرینی معلمان، مدیریت‌های محلی، خیرین، نهادهای مذهبی و انقلابی و متناسب سازی تدریجی ساختار مدارس دولتی و غیردولتی با این الگو)، تنوع بخشی به فعالیت‌های مراکز آموزشی و پرورشی از طریق صدور مجوز راه اندازی مراکز آموزشی (پژوهش سراها و ...) از دیگر اقداماتی است که در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین صدور مجوز راه اندازی مراکز پرورشی (اردوگاه، کانون فرهنگی، تربیتی و ورزشی)، مهندسی کیفیت مدارس و مراکز غیردولتی از طریق نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی، نظارت بر عملکرد مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مدیریت توانمندسازی کارکنان شاغل در مدارس و مراکز غیردولتی، زمینه سازی و بکارگیری پلتفرم‌های آنلاین و استاندارد، فعالیت های مشترک سازمان با معاونت آموزش ابتدایی، فعالیت‌های مشترک سازمان با معاونت آموزش متوسطه، فعالیت‌های مشترک سازمان با معاونت پرورشی و فرهنگی، فعالیت‌های مشترک سازمان با معاونت تربیت بدنی و سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جدید باید محقق شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • دردسرهای تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد