Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:54:02 GMT

رشد ۲۸ درصدی صادرات استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۵۵۶۳

رشد ۲۸ درصدی صادرات استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزاخانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۸ ماهه اخیر گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ٢۳ هزار و ۸۳۶ فقره اظهار نامه برای صادرات محصولاتی به وزن یک میلیون و ۶۹ هزار تن صادر شده است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات انجام شده تا آبان ماه در استان مرکزی بیش از ۸۲۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۰ درصد و ارزش حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک و … از استان مرکزی به مقصد ۸۸ کشور دنیا از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، امارات متحده، آذربایجان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان و… صادر شده است.

میرزاخانی ادامه داد: در یک ماهه آبان ماه میزان صادرات استان حدود ۱۲۵ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: ارزش واردات صورت گرفته این مدت در استان نیز حدود ۳۰۸ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه از ۴۶ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان و… به عنوان مبدا واردات صورت گرفته، عنوان کرد: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید است.

میرزاخانی ادامه داد: در حال حاضر تراز تجاری استان مرکزی مثبت است و میزان مبادلات تجاری استان در سال جاری رشد مناسبی را نسبت به سال گذشته داشته و با تداوم این روند در سال جاری صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

کد خبر 5361892

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات استان مرکزی صادرات و واردات هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا آلودگی هوا تبریز استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته ۱۴۰۳ از ۲۹ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه برگزار میشود.۲۰ هیئت تجاری از صربستان، ارمنستان و چین از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

علیرضا کیانی در ادامه افزود: ۲۶۸ شرکت داخلی ۶۹ شرکت خارجی از کشور‌های چین، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، هند، آلمان، ایتالیا، روسیه، مالزی، آرژانتین، بلژیک، کره جنوبی و هلند در این نمایشگاه شرکت میکنند.

وی بیان کرد: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی ۱۲ کارگاه آموزشی و جلسات دوجانبه بین تجار داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون دلار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده از کشور صادر شده که حدود ۲۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و ۹۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات شوینده بوده است.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی