Web Analytics Made Easy - Statcounter

حالا اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.البته داشتن تنها یکی از موارد گفته شده کافی نیست و متقاضی دریافت دلار سهیمه‌ای باید اصل و کپی تمامی موارد بالا را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این سیاست جدید در عرضه ارز سهمیه‌ای از طول صف‌های صرافی‌ها بکاهد.

گروه بورس بانک و بیمه بازارنیوز؛ تا هفته گذشته شرایط دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای از صرافی‌ها داشتن کارت ملی و دوکارت بانکی به نام متقاضی بود اما حالا صرافی ملی شرایط را تغییر داده و با سخت‌گیری بیشتری دلار را به متقاضیان می‌دهد. شرایط جدید دریافت دلار سهیمه‌ای چیست؟

اختلاف قیمت دلار آزاد و صرافی ملی در بازار تا دو هزار تومان هم رسیده بود. با چنین وضعیتی بازار خرید دلار سهمیه‌ای به شدت داغ شده است و صف‌های طولانی صرافی‌ها نشان از همین موضوع دارد.

با اختلاف قیمت فعلی دلار بازار آزاد و صرافی اگر شخصی با قیمت ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان از صراقی ارز بخرد و در جا همان را به دلالان بازار بفروشد حدودا سه میلیون  و خورده‌ای سود می‌کند. در حالی که  سود دلالان هم از این موضوع برای خرید هر دلار سهیمه‌ای حدودا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

پیگیری‌های میدانی خبرنگار بازارنیوز از صرافی‌های میدان فردوسی بیانگر این واقعیت تلخ است که ؛ کمتر کسی برای سفر یا مهاجرت قصد استفاده این رانت ارزی را دارد. این وضعیت به گونه‌ای است که بازار اجاره کارت ملی را هم برای دلالان داغ کرده و این افراد کارت ملی هر فرد را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. اما حالا شنیده‌ها نشان می‌دهد شرایط دریافت دلار سهیمه‌تی تغییر کرده است.

شرایط جدید دریافت دلار سهیمه‌ای بانک مرکزی چیست؟

طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. در صرافی ملی قیمت دلار معمولا ارزان‌تر از بازار است و در روزهای اخیر با افزایش این اختلاف قیمت صف‌های طولانی مقابل صرافی ملی شکل گرفته است.

بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود بودند، قصد نگهداری آن را نداشتند و به محض خرید به دلالان می‌فروختند.دلالان برای خرید دلار تنها نیاز به کارت ملی افراد داشتند و با هزینه‌ای معادل ۵۰۰ هزار تومان کارت ملی برخی را اجاره می‌کردند.

تا اواخر هفته گذشته تنها شرط خرید دلار سهمیه‌ای همراه داشتن کارت ملی بود. البته به غیر از آن دو کارت بانکی به نام شخص خریدار  و یک سیم‌کارت هم برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای نیاز بوده است.

دلیل داشتن دو کارت بانکی هم این است که سقف پرداخت از طریق دستگاه پز ۵۰ میلیون تومان است و باید مابقی به کارت دیگر واریز شود. اما از اواخر هفته گذشته شرایط دریافت دلار سهیمه‌ای تغییر کرد و صرافی‌ها با سخت‌گیری بیشتری ارز به متفاضیان می‌دهند.

حالا اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

البته داشتن تنها یکی از موارد گفته شده کافی نیست و متقاضی دریافت دلار سهیمه‌ای باید اصل و کپی تمامی موارد بالا را داشته باشد. به نظر می‌رسد این سیاست جدید در عرضه ارز سهمیه‌ای از طول صف‌های صرافی‌ها بکاهد.

برچسب ها: دلار ، صرافی ، کارت بانکی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Plu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دلار صرافی کارت بانکی کارت بانکی به نام دو کارت بانکی هزار تومان صرافی ملی ۲۲۰۰ دلار خرید دلار برای خرید اصل و کپی کارت ملی سهمیه ای صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی

به گزارش تابناک، با تصمیم بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به حالت قبل بازگشت.

بر اساس تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

با توجه به این امر طی هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود و هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند که این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

با توجه به این موضوع، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود هستند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را به صورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت کرده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً به صورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

با توجه به اتمام مهلت تعیین‌شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود، ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

سقف برداشت مشتریان حقیقی به صورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً به صورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • اطلاع‌نگاشت دریافت نسخه چاپی و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چه بود؟