Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به لحاظ اهمیت خاک در زندگی موجودات زنده، دولت‌ها برای نگهداری آن طرح‌های متعددی اجرا می‌کنند و هر ساله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز ۵ دسامبر ( ۱۴آذر) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می کند.  

در این روز نشستی با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد و کشاورزی و فعالان عرصه حفاظت از خاک و محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از فعالان عرصه حفاظت از خاک (خادمان خاک) قدردانی می شود.

علاقمندان می توانند در این روز از نمایشگاه آخرین فناوری های این حوزه بازدید کنند.

تاکنون یک‌سوم از خاک کره زمین بر اثر توسعه ناپایدار فعالیت‌های انسانی نابود شده است. با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر، آلودگی خاک به یک تهدید جهانی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 639760 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه بین‌المللی تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه بین المللی تهران محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم پور اظهار کرد: طی سه روز گذشته، ۲ قلاده پلنگ در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال و همچنین عوامل نیروی انتظامی مشاهده و تصویربرداری شد.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه حفاظت شده آق داغ و تنوع زیستی بالا و وجود امنیت در منطقه، شرایط محیطی برای تکثیر و زیست این گونه‌ی ارزشمند فراهم است و پیش از این نیز در چندین نوبت، حضور چند قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تصویر برداری محیط بانان و یا با استفاده از دوربین‌های تله‌ای به ثبت رسیده است.
گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۹۳ هزار هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بصورت شبانه روزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها
  • ‌بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان