Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  گفت: سازمان بهداشت جهانی از شناسایی سویه جدید کرونا  با نام «اومیکرون»در کشور‌های آفریقایی خبر داده است که انتشار ویروس جدید کرونا ۱۰ برابر نوع دلتا است بنابراین باید مرزها با شدت مراقبت شوند تا از ورود این سویه به استان‌های دارای مرزهای زمینی، دریایی و هوایی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با بیان اینکه ویروس نوع جدید همچون دلتا از آفریقا وارد جهان شد، افزود: اکنون کمتر از ۱۰۰ مورد از این ویروس شناسایی شده که تاکنون ۵۰ جهش پیدا کرده است در حالی که تعداد جهش‌های دلتا محدودتر بود.

ابول نژادیان تصریح کرد: در کشور‌های آفریقایی کمتر از ۲۲ درصد مردم واکسن زده اند و هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سویه جدید کرونا، واکسن گریز است یا خیر در دسترس نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  با بیان اینکه احتمال می‌رود ظرف یک تا ۲ ماه آینده ویروس نوع جدید وارد کشور شود، اظهار داشت: اکنون خیلی از کشور‌ها، مرز‌های خود را  به روی  کشور‌های آفریقایی  بسته اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اکنون در مرز‌های زمینی و دریایی کشور تست پی سی آر از افراد گرفته می‌شود، بیان کرد:  تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است و حدود ۲۰ درصد از مردم استان هنور واکسن نزده اند.

ابول نژادیان با اشاره به این نکته که تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک دُز و ۶۰ درصد ۲ دُز را تزریق کردند، گفت: با توجه به موجودی خوب واکسن در استان از همه مردم خوزستان دعوت می‌شود با گذشت ۴ ماه از تزریق دُز دوم واکسن نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون ۷۵.۵ درصد از جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

اکنون ۳ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس سویه جدید کرونا واکسیناسیون ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نم هوا در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۲ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی ۶ هزار متر است.

رطوبت هوا دیروز ۴۹ درصد است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۱ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رشد نم هوا در اروند
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • برگزاری آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار مقابل نفت آبادان؛ ورژن خندان اوسمار
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟