Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@10:17:48 GMT

ایران پولدارترین بدهکار دنیای فوتبال!

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۶۱۸۵

ایران پولدارترین بدهکار دنیای فوتبال!

در شرایطی که شکایات زیادی زیادی علیه تیم‌های ایرانی در فیفا مطرح است، فوتبال ایران قادر به دریافت طلب خود به دلیل تحریم‌ها نیست.

به گزارش "ورزش سه"، بحث محکوم شدن باشگاه‌های ایران در شکایت بازیکنان و مربیان خارجی بحثی است که همواره در فوتبال ایران وجود داشته و همیشه برچسب بی پولی به باشگاه‌های ایران زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رفیعی، حقوقدان فدراسیون فوتبال، نظر دیگری دارد و معتقد است اگر طلب باشگاه‌ها و فدراسیون از فیفا و ای‌اف‌سی گرفته شود هیچ مشکل مالی‌ای در تیم‌های بزرگ ایران وجود نخواهد داشت.

 

رفیعی در خصوص مشکلاتی که در پرونده ویلموتس وجود دارد توضیح داد: عمده مشکلاتی که در این پرونده پیش آمد مسائل مربوط به تحریم بود و حتی به ستاد مقابله با تحریم در ترکیه رفتند. کمتر سابقه دارد در دنیا جایی شبیه پرونده های ما باشد شما پرونده شفر، استراماچونی و کالدرون را هم که نگاه کنید در خصوص مشکلات تحریمی است.

او در خصوص پنجره بسته پرسپولیس به خاطر شکایت کالدرون گفت: الان باشگاه پرسپولیس تلاش کرده پول را به کالدرون برساند تا از این مشکل نجات پیدا کند. همه شاهد این بودند در پرونده کالدرون چه گذشت و هیچ وقت پرسپولیس نگفتند پول نداریم. اتفاقا همین الان ده‌ها میلیارد پول پرسپولیس در AFC غیرقابل استفاده است. ما پول داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم.

 

رفیعی در مورد طلبکاری فدراسیون نیز گفت: خود فدراسیون فوتبال بالای چند صد میلیارد پول غیر قابل استفاده به خاطر تحریم‌ها دارد. فوتبال هم بخشی از این مملکت است و صادقانه بگویم ما پول داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم. الان بودجه‌ای که به خاطر آسیب‌های کرونا از طرف فیفا به ما اختصاص پیدا کرده را، به یک دلارش دسترسی نداریم. این پول حدود دو میلیون فرانک سوئیس است.

 

مسئول حقوقی فدراسیون در این خصوص از مقامات بالای کشور خواهش کرد و کفت: من از همه کسانی که صدایم را می‌شنوند به خصوص از رییس جمهور و وزیر اقتصاد، وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس کمک می‌خواهم. امیدوارم ما به پول خودمان دسترسی پیدا کنیم. یک راه حل به ما ارائه دهید. در نهایت ما خود تحریمی هم نکنیم و یار فدراسیون و باشگاه‌ها باشیم و اگر از آن ور بی مهری می‌ینیم از این طرف مهربانی ببینیم.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌ترین بازیکنان بالای۳۰ سال دنیای فوتبال

ترنسفرمارکت هری کین را به عنوان گران‌ترین بازیکنان بالای ۳۰ سال دنیای فوتبال معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که به هفته‌های حساس و پایانی فصل جاری فوتبال در اروپا نزدیک می‌شویم، ترنسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌ترین بازیکنان بالای ۳۰ سال فوتبال جهان کرد و بر این اساس رتبه اول به هری کین، مهاجم تیم ملی انگلیس و بایرن اختصاص داده شده است. ارزش این بازیکن ۳۰ ساله ۱۱۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

رتبه دوم را محمد صلاح، مهاجم لیورپول در اختیار دارد. ارزش فوتبالیست ۳۱ ساله مصری ۶۵ میلیون است. کوین دی بروینه هافبک منچستر سیتی نیز با ۶۰ میلیون یورو در رده سوم است.

بازیکنان بعدی این رده‌بندی عبارتند از:

سون هیونگ مین (تاتنهام) ۵۰ میلیون

نیمار (الهلال) ۴۵ میلیون

هاکان چالهان‌اوغلو (اینتر)، ادرسون (منچستر سیتی) هر دو ۴۰ میلیون

فابینو (الاتحاد) و اندرو رابرتسون (لیورپول) ۳۵ میلیون

آلیسون (لیورپول) ۳۲ میلیون

کین با ۳۲ گل در ۲۸ بازی بهترین گلزن این فصل بوندسلیگای آلمان است. او در آگوست سال گذشته با ۱۰۰ میلیون یورو از تاتنهام به بایرن پیوست و توانست در فصل اول درخشش خوبی داشته باشد و با این تیم به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم راه یافته است.

دیگر خبرها

  • هری کین، ستاره بی جام دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • محکومیت سپاهان و پرسپولیس در کمیته استیناف
  • پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند
  • محکومیت سپاهان و پرسپولیس در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • رای کمیته استیناف در مورد دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان
  • پایان پرونده کاپیتان استقلال با تذکر؛ حسینی محروم نمی شود
  • گل های تماشایی دنیای فوتبال در سال 2024 / فیلم
  • صحنه ها و اتفاقات عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • احساسی‌ترین بازی‌ها و تقابل‌های دنیای فوتبال در سال 2024 / فیلم
  • گران‌ترین بازیکنان بالای۳۰ سال دنیای فوتبال