Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم دوستی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» با اعلام رسیدن ۴۶۴ اثر به دبیرخانه این رویداد، از آغاز فرآیند انتخاب آثار خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه «سلفی 20»، دومین دوره این رویداد آذر ماه 1400 در قالب آثار کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سینماشعر، بخش ویژه این جشنواره است که نگاهی به سینمای شاعرانه و آثاری با درونمایه شعر دارد.

مریم دوستی مؤسس و دبیر این جشنواره عنوان کرد: دبیرخانه این رویداد در دومین دوره خود، 464 اثر شامل فیلم و فیلمنامه از هنرمندان سراسر کشور دریافت کرده است.

دوستی با اشاره به گستره شرکت‌کنندگان در این جشنواره از سراسر کشور گفت: در جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20، به ایده آثار ساخته شده توجه می‌کنیم. هیات انتخاب جشنواره نیز کار خود را با نگاهی به کشف استعدادها و فرهنگسازی آغاز کرده‌اند. کاوه سجادی حسینی، تی‌یام یابنده، زهره زمانی، آرمان فیاض و سید امین جواهری اعضای این هیات هستند.

دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی20،  آذر ماه 1400 به صورت برخط برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی www.selfie20shortfilmfestival.com مراجعه کنند.

نقش مؤثر سینماداران در "درآمد هنگفت سازندگان طنزهای سخیف" و انحراف ذائقه مخاطب سینماترکمانی:‌ قصه‌های قدیمی ایرانی جذابیت لازم را برای ساخت فیلم دارند؛ ما در ساخت ناتوانیم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم کوتاه جایزه های سینمایی سینمای ایران فیلم کوتاه جایزه های سینمایی سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان

حجت الاسلام کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ما در آستانه سیاه چاله‌ای جمعیت در استان همدان هستیم که سالهاست در ردیف پایین جدول کشور قرار گرفته ایم و از نظر نرخ رشد جمعیتی در کشور اصلاً اوضاع مساعدی نداریم.

وی یادآور شد: دومین رویداد جوانی با شعار سهم من از جوانی ایران در ۷ بخش برگزار خواهد شد که شامل خانواده‌ها، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان است.

رئیس هیئت مدیره هفت بهشت با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه به معاونت بانوان و خانواده استانداری ارجاع دهند افزود: ما در مؤسسه هفت بهشت احساس رسالت نمودیم و با پشتوانه سال‌ها تجربه فرهنگی و جهادی در تمام نقاط شهر واستان همدان از سال ۱۳۹۸ رسماً کار خود را در سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و مشخصاً کار جمعیتی آغاز کردیم.

حجت الاسلام کرمی اذعان داشت: کشور ما نیازمند ایران جوان، پیش برنده، پرنشاط و پیشتاز است واین ایران باید دارای نسلی جوان در آینده داشته باشد ولی متأسفانه شاهد این بودیم طی پروژه‌ها و نفوذی که در کشور شکل گرفت و احیاناً غفلت‌های که در کشور صورت گرفت و پروژه‌های بین المللی مثل پروژه بین المللی سقوط جمعیت که دنبال منافع برون مرزی آمریکا بود و دنبال این بود که بتواند رشد جمعیتی کشورهای مورد هدف همه دنیا و مخصوصاً کشورهای اسلامی را کنترل کند بگه گونه‌ای که در ایران اسلامی ما که خود غربی‌ها متعجب هستند به ۷۰ درصد سقوط جمعیتی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود پروژه کنترل جمعیتی که در ایران شکل گرفت از دهه ۶۰ نرخ ۵/۶ یا به صورت آمار ۶/۷ کشور وجود داشت این نرخ جمعیت تا سال ۱۳۷۱ به ۴ برسد و این بدان معنا است که ما به ازای هر پدر و مادر ۵/۶ بچه به دنیا می‌آمد یا به صورت واضح‌تر ۱۰ پدرومادر جوان ۶۷ فرزند به دنیا می‌آوردند و قرار براین بود ۱۰ زوج ۴۰ بچه تا سال ۱۳۷۱ به دنیا بیاورند یعنی ۲۷ بچه کاهش پیدا کند اما در سال ۱۳۷۱ این پروژه‌ای که برای ما چیده شد تا سال ۱۳۹۰ به اینجا برسیم اما ما در سال ۱۳۷۰ به اینجا رسیدیم وتا سال ۱۳۷۹ ما به سطح جایگزینی رسیدیم یعنی لبه پرتگاه سقوط به ۲/۱ رسیدیم یعنی جمعیت کشور ما ۱۳۷۹ به جایی رسید که هر پدرومادری که از دنیا می‌روند فقط می‌توانند جایگزین خود فرزند بگذارند و هیچ فرزند یا نسلی اضافه نمی‌شود.

حجت الاسلام کرمی بابیان اینکه ما از جنگ‌های اتمی بیشتر کشته و تلفات جمعیتی داده‌ایم، امروزه شاهد این هستیم ورطه سقوط جمعیتی کشور ما را در بر گرفته است خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار با توجه به هشدارها متعددی که رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۵ داده‌اند ما به آمار ۱/۷ رسیدیم یعنی زیر نرخ جایگزینی قرار گرفته‌ایم و در سال ۱۴۳۰ با همین آمار پیش برویم جمعیت ایران تقریباً به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید جمعیتی که پیر و کهنسال خواهد داشت و این کشور هیچ بازدهی، رشد، نشاط و تلاشی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: خانواده‌های خوش جمعیت را تکریم کنیم که این افراد نقش فهیم و پیشران را در جامعه بازی می‌کنند وبا برنامه ریزی مستمر این پیچ جمعیتی که کشور ما را تهدید می‌کند به خوبی طی کنیم.

کد خبر 6088201

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود