Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت بهزیستی خراسان رضوی از آغاز برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در سطح استان خبر داد. 

نرگس ژیان عابد در گفت‌وگو با ایسنا و با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در سه سطح انجام می‌شود؛ سطح یک سطح غربالگری است که در این سطح غربالگران ما به صورت ثابت و سیار در پایگاه‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال پایگاه‌های ما مراکز مثبت زندگی است. در سطح استان ۱۹۵ مرکز  مثبت زندگی داریم که این مراکز به عنوان پایگاه‌های دائمی غربالگری معرفی شدند.

وی ادامه داد: کودکانی که در این سطح غربالگری شده و مشکوک شناسایی شوند به سطح دو که اپتومتریست‌ها هستند ارجاع داده می‌شوند و اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشند، آنها را به چشم پزشکان ارجاع می‌دهیم.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: ما در هر سه سطح برای خدمات تفاهم‌نامه داریم و یارانه پرداخت می‌کنیم، حتی برای تجویز عینک برای خانواده‌هایی که استطاعت مالی ندارند یا تحت پوشش کمیته امداد  و بهزیستی هستند کمک می‌شود. با بیمارستان چشم پزشکی خاتم‌الانبیا هم تفاهم‌نامه داریم که به صورت نیمه‌رایگان یا در موارد خاص رایگان جراحی انجام می‌شود، حتی از استان‌های سیستان بلوچستان و گلستان هم اگر کودکان ۳-۶ سال نیاز به جراحی داشته باشند و دچار مشکل مالی هم باشند به ما ارجاع داده می‌شوند و ما آنها را نیز به بیمارستان خاتم‌الانبیا ارجاع می‌دهیم.

وی درمورد اهمیت غربالگری خاطرنشان کرد: چشم عضوی است که درحال رشد است و باید به صورت سالیانه غربالگری چشم برای کودکان و مخصوصا کودکان سن زیر ۵ سال انجام شود. سن زیر ۵ سال از لحاظ درمان اختلالات بینایی زمان طلایی است و درمان اختلالات بینایی بعد ۵ سالگی به سختی خواهد بود. 

 ژیان عابد یادآور شد: سال گذشته ۹۵ هزار کودک در سطح استان غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۴۵۸ کودک نیاز بود توسط اپتومتریست و  ۱۴۵  کودک توسط چشم‌پزشک  معاینه شوند. در مجموع ۲۴۹ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند که درمان برای آنها انجام شد. همچنین ۸۹۴ کودک هم با سایر اختلالات بینایی شناسایی شدند که درمان برای آنها  نیز صورت گرفت.

 ژیان عابد درخصوص مراکز مثبت زندگی تصریح کرد: از سال گذشته اسامی مراکز غیردولتی بهزیستی به مراکز مثبت زندگی تغییر یافته است. این مراکز ۲۲ وظیفه دارند که یکی از آنها انجام امور غربالگری است. 

آدرس مراکز مثبت زندگی را در اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزيستي مراکز مثبت زندگی طرح غربالگری بینایی مراکز مثبت زندگی خراسان رضوی تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کودکان هندی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از پهپاد با دیدن پرواز یک پهپاد در آسمان پا به فرار گذاشتند.

کد خبر 846282 برچسب‌ها خبر مهم هواپیما - پهپاد هند کودکان

دیگر خبرها

  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی