Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل هشدار داد استخراج کنندگان رمزارز از حساب‌های هک شده گوگل کلود برای استخراج رمزارز استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا، تیم امنیت سایبری این غول اینترنتی جزییات رخنه امنیتی را در گزارشی به عنوان "افقهای تهدید" منتشر کرد که هدف آن فراهم کردن اطلاعاتی است که به سازمانها کمک می کند فضاهای ابری خود را ایمن نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل در خلاصه اجرایی این گزارش نوشت: عوامل خرابکار مشاهده شده اند که استخراج رمزارز را در حساب‌های هک شده گوگل کلود انجام می دهند.

استخراج رمزارز یک فعالیت پرسود است که اغلب مستلزم میزان زیادی قدرت رایانشی است که مشتریان گوگل کلود می توانند با پرداخت هزینه به آن دسترسی داشته باشد. گوگل کلود یک پلتفرم ذخیره سازی ابری است که مشتریان می توانند در آن فایلها و دیتا را خارج از سایت خود نگه دارند.

گوگل اعلام کرد ۸۶ درصد از ۵۰ حساب گوگل کلود هک شده برای استخراج رمزارز استفاده شده اند. در اکثر موارد هک، نرم افزار استخراج رمزارز در مدت ۲۲ ثانیه از حساب هک شده دانلود شده است.

حدود ۱۰ درصد از حساب‌های هک شده برای رصد منابعی که به صورت عمومی در اینترنت قابل دسترسی هستند، استفاده شده اند تا سیستمهای آسیب پذیر شناسایی شوند در حالی که هشت درصد موارد برای حمله به اهداف دیگر استفاده شده‌اند.

بیت کوین که محبوب‌ترین رمزارز جهان است، برای مصرف بیش از حد انرژی هدف انتقاد قرار گرفته است. مصرف برق استخراج بیت کوین از کل مصرف برق بعضی از کشورها بیشتر است. پلیس در ماه مه به مزرعه ای حمله کرد که تصور می رفت محل کشت شاهدانه است اما در عوض استخراج غیرمجاز بیت کوین را شناسایی کرد.

باب مکلر، مدیر دفتر رییس امنیت اطلاعات گوگل کلود و سث روزنبلات، مدیر امنیت گوگل کلود در یک پست وبلاگ نوشتند: چشم انداز تهدید ابری در سال ۲۰۲۱ پیچیده‌تر از تنها استخراج کنندگان رمزارز متخلف بوده است. محققان گوگل همچنین اواخر سپتامبر حمله فیشینگ گروه روسی Fancy Bear را شناسایی کردند و گوگل این حمله را مسدود کرد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، محققان گوگل همچنین یک گروه تحت حمایت دولت کره شمالی را شناسایی کردند که خود را به عنوان استخدام کنندگان سامسونگ جا زدند تا بتوانند ضمیمه‌های مخرب ایمیل را به کارمندان شرکتهای امنیت سایبری ضد بدافزار کره جنوبی ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوگل استخراج رمز ارز استخراج رمزارز گوگل کلود شده اند هک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد که شرکت گوگل ۲۰ نفر دیگر از کارمندان خود را به علت اعتراض به امضای قراداد تجاری این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، گوگل در هفته اخیر ۵۰ نفر از کارمندان خود را به علت حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به قراداد تجاری گوگل با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

روز جمعه نیز گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعدادی از کارمندان معترض وارد برخی دفاتر این شرکت شدند و کار را مختل کردند. در متن بیانیه آمده است: این افراد به طور فیزیکی فعالیت کارمندان دیگر را مختل کردند و اجازه ندادند آنها به واحدهای ما دسترسی یابند. این امر نقض واضح سیاست‌های ما و رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است.

این شرکت آمریکایی در آخر اشاره کرده بود تحقیقات جداگانه به اخراج ۲۸ کارمند منجر شد. گوگل اعلام کرد همچنان به تحقیق ادامه می‌دهد و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

کارمندان گوگل که عضو کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» هستند، در بیانیه‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر شده، اعلام کردند چنین اقدامی انتقام جویانه است و برخی کارمندان که به طور مستقیم در اعتراضات روز سه شنبه در دفاتر گوگل شرکت نکرده بودند، جزو کارمندان اخراجی هستند. در بخشی از بیانیه آنها آمده است: کارمندان گوگل حق اعتراض مسالمت آمیز درباره شرایط و وضعیت کار را دارند.

معترضان اعلام کرده‌اند پروژه Nimbus از توسعه ابزارهای نظامی توسط رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند.طبق این قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱ میلادی بسته شده، گوگل و آمازون سرویس‌های ابر رایانشی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند.

اعتراضات کارمندان گوگل پدیده‌ای جدید نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی کارمندان این شرکت موفق شدند گوگل را وادار کنند قراردادی با ارتش آمریکا به نام پروژه میون لغو کند.

کد خبر 6086000

دیگر خبرها

  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • گوگل بیش از 100 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد