Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعتی پس از آن که نامه ای به اسم داوران و خطاب به رییس جمهور به دست رسانه ها رسانده شد، رسانه طرفداری از قول یک کارشناس داوری نوشت این نامه جعلی است و داوران از این که چنین نامه ای به آنها نسبت داده شده گلایه دارند. حالا محسن ترکی در رادیو گفته داوران در تماس با او از این نامه ابراز نارضایتی کرده اند

محسن ترکی کارشناس داوری که از روز اول انتخاب شهاب عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ادعا کرده بود امروز روز شکست فوتبال ایران بود، همچنان نسبت به فدراسیون شهاب عزیزی خادم موضع انتقادی دارد و هر چه جلوتر می رویم بیشتر حق را به محسن ترکی می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، محسن ترکی امروز در رادیو حرف هایی زد که تایید گزارش پنجشنبه شب رسانه طرفداری بود. ساعت 23:44 پنجشنبه چهارم آذر ماه، طرفداری نوشت: «نامه داوران به رئیس جمهور، جعلی از آب درآمد / کارشناس داوری: این نامه را فدراسیون به اسم داوران نوشته!» و امروز محسن ترکی در رادیو گفت: داوران بسیاری با من تماس می گیرند و از این که نامه به نام آنها منتشر شده شاکی هستند (اینجا بخوانید)

در پی این اتفاق یک داور بین المللی با طرفداری تماس گرفت و گفت:

من یکی از داورانی بودم که با محسن ترکی تماس گرفتم. ایشان دقیقا درست می گوید. چرا فدراسیون جرات نکرد این نامه را از طرف باشگاه ها بزند؟ با خودشان گفتند داوران بی زبان تر از همه هستند و اگر از طرف آنها حرفی هم بزنیم صدای شان در نمی آید!

این داور ادامه داد:

مصاحبه کردن برای ما ممنوع است ولی من ترسی از حرف زدن ندارم. متاسفانه یکی از همکاران ما در جریان بازی پرسپولیس و نفت آبادان دچار اشتباه شد و عبور توپ از خط دروازه نفت را تشخیص نداد، شاید من هم همین اشتباه را می کردم ولی این که یک توپ از خط دروازه رد شده و همکار من ندیده، باعث نمی شود زحمت تمام داوران زیر سوال برود و ما داوران ایرانی را ضعیف جلوه بدهیم. ما این همه سال بدون var قضاوت کردیم و خنده دار است که حالا بخواهیم به خودمان توهین کنیم. تا جایی که من خبر دارم این نامه را روز پنجشنبه در فدراسیون با هماهنگی همین داوری که در بازی پرسپولیس و نفت آبادان دچار اشتباه شد، نوشتند و قرار بود ابتدا این نامه برای داوران بین المللی و داوران سرشناس ارسال شود تا همه آن را امضا کنند. مثل این که قرار بوده نامه را به دو کارشناس سرشناس داوری هم بدهند تا آنها هم امضای داوران قدیمی را بگیرند اما متن اولیه نامه در فدراسیون تغییر می کند و تبدیل به دفاعیه داوران از فدراسیون فوتبال می شود و بعد هم احتمالا به این نتیجه می رسند که بهتر است امضایی در کار نباشد و نامه را منتشر می کنند.

داور فوتبال ایران تاکید کرد:

جالب اینجاست که اگر بازی پرسپولیس و نفت با var موردنظر فدراسیون فوتبال برگزار می شد هم داور نمی توانست گل را ببیند چون این دستگاهی که فدراسیون برای بازی ایران و کره جنوبی وارد کرده بود اصلا تکنولوژی خط گل و خط آفساید را ندارد. یعنی اگر این دستگاه هم مورد استفاده قرار می گرفت تضمینی نیست که کمکی به داور بازی می کرد.

این داور در پایان گفت:

من نگرانی آن همکارم که داور بین المللی است را درک می کنم، آن داور باید آموزش var ببیند ولی راهش این نیست که داوران را تبدیل به بلندگوی فدراسیون فوتبال کند و جامعه داوری را زیرسئوال ببرد. فدراسیون حتی اگر یک دستگاه var هم در تهران داشته باشد هیچ وقت فیفا با دستگاهی که نه مورد تایید فیفا است و نه مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدرس برای آموزش داور بین المللی به تهران نمی فرستد. فیفا و AFC اگر می خواستند این سیستم را به رسمیت بشناسند که برای بازی ایران و کره جنوبی داور VAR به ایران اعزام می کردند. قرار نیست ما برای نجات یک قرارداد تجاری فدراسیون فوتبال با یک شرکت مشکوک هنگ کنگی که می گویند به اسراییل وصل است، هم جامعه داوری را زیر سوال ببریم و هم به رسانه ها و مردم دروغ بگوییم. فدراسیون وظیفه دارد داوران بین المللی را برای آموزش در کلاس های سیستم کمک داور ویدیویی معرفی کند و این دیگر چیزی نیست که گردن دیگران بیاندازیم. 

توضیح طرفداری: البته همان پنجشنبه شب هم یک کارشناس داوری غیرمستقیم گفته بود متن اولیه نامه باید کار علی اصغر مومنی داور بازی پرسپولیس و نفت آبادان باشد. گویا علی اصغر مومنی برای آن که از زیر فشار انتقاد بابت نادیده گرفتن گل پرسپولیس به نفت آبادان بیرون بیاید با هماهنگی خداداد افشاریان پیشنهاد تهیه نامه ای پیرامون ضرورت استفاده از var را می دهد و فدراسیون در ادامه نامه را تبدیل به دفاعیه داوران از خودش می کند و روز جمعه برخی دوستان علی اصغر مومنی در تماس با او، ماجرای پشت پرده اصرار فدراسیون فوتبال به وارد کردن تجهیزات مشکوک از شرکت هنگ کنگی را گوشزد می کنند و از او می خواهند وارد این بازی خطرناک نشود. همچنین با چند داور دیگر هم تماس های مشابه ای گرفته شده و به آنها گفته اند از ورود به این موضوع خودداری کنید و اجازه ندهید عده ای برای پیشبرد اهداف تجاری خود از شما استفاده ابزاری کنند.

اخبار داغ 

ناپدری نوزاد دنیا جهانبخت کیست؟ / لو رفت ! + عکس های دیده نشده از کوچولوی بانمک خداداد افشاریان ناخواسته فدراسیون را لو داد؛ ما مجبور شدیم از رییس جمهور و وزیر کمک بگیریم کنایه مربی پرسپولیس به استقلال؛ تیمی که ۱۰ سال است قهرمان نشده بحران دارد، نه ما! / فیلم یوونتوس به حساب‌سازی متهم شده و مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد فرانک لمپارد: در باشگاه چلسی به ورزشگاه تاتنهام، ورزشگاه 3 امتیازی می گفتند! (زیرنویس فارسی)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی پرسپولیس و نفت فدراسیون فوتبال کارشناس داوری بین المللی نفت آبادان محسن ترکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد