Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از eremnews، خودرو‌های الکتریکی در آینده به یکی از گزینه‌های اصلی حمل و نقل در آینده تبدیل خواهند شد، اما بزرگترین چالش استفاده از این فناوری، زمان شارژ آنهاست که تا ۶ ساعت در حالت عادی و حدود ۲۰ دقیقه در حالت سریع به طول می‌انجامد. این مدت زمان در مقایسه با سوخت گیری معمولی زمان زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اسپانیایی El Confidencial می‌گوید که ۲۷ درصد از مالکان خودرو‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، معتقدند که طولانی بودن زمان شارژ مجدد باتری، منفی‌ترین عامل هنگام خرید خودروی الکتریکی است.

گسترده شدن موارد استفاده از خودرو‌های برقی، باعث شد که صحبت‌هایی در مورد امکان تعویض باتری‌ها از طریق فرآیندی ساده که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، مطرح شود. این راه حل جایگزین در حال حاضر توسط چندین طرح به خوبی اثبات شده و در طول دو دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله مزایای باتری‌های قابل تعویض، صرفه جویی قابل توجه در زمان شارژ مجدد و افزایش طول عمر خودرو است، زیرا باتری برای شارژ به پریز برق متصل نخواهد شد.

کارلوس برمودز، مدیر توسعه تجارت تحرک الکتریکی رپسول، گفت: "یکی از شرکت‌هایی که پروژه باتری قابل تعویض را جدی گرفت، استارت‌آپ Better Place بود که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و اولین شبکه شارژ الکتریکی جهان را تأسیس کرد. "

 البته برمودز اضافه کرد که به دلیل هزینه بالای ایستگاه‌های تعویض، استاندارد نبودن باتری‌ها یا عدم توافق با سازندگان برای طراحی خودرو‌هایی که بتوانند با سیستم آن‌ها کار کنند، این پروژه نمی‌تواند رو به جلو حرکت کند.

چالش های استفاده از باتری قابل تعویض در خودرو های برقی

در حال حاضر، یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌ها در این زمینه توسط شرکت Ample، مستقر در سانفرانسیسکو رهبری می‌شود. استارت آپ Ample یک سیستم تعویض باتری بر اساس یک ماژولار طراحی کرده است که از تعویض کامل باتری‌ها جلوگیری می‌کند.  این طراحی دارای محفظه‌ای است که باتری‌ها را تنها در ۱۰ دقیقه شارژ می‌کند و یک ربات باتری‌های مصرف شده را خارج و باتری‌های جدید را جایگزین می‌کند. کارلوس برمودز می‌گوید این روش سریع‌تر، کارآمدتر و بسیار ارزان‌تر از تعویض یک باتری کامل است. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت چندین وسیله نقلیه در ایالات متحده و اروپا است تا این فناوری را آزمایش کند و بتواند آن‌ها را به صورت تجاری عرضه کند.

علیرغم پیشنهاد‌های مختلف برای جایگزینی باتری ها، چالش‌هایی برای استفاده گسترده از این روش باقی مانده است. به عقیده خوزه ماریا لوپز، مدیر موسسه دانشگاهی تحقیقات خودرو در دانشگاه پلی تکنیک مادرید، اولین چیزی که باید بر آن غلبه کرد استانداردسازی باتری است.

لوپز گفت: "در حال حاضر سازندگان خودرو‌ها باتری را در مکان مختلفی با اندازه، ظرفیت و قدرت متفاوتی بر روی خودرو‌ها قرار می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که تعویض باتری‌ها بین مدل‌های مختلف کاملا غیرممکن شود. "

بیشتر بخوانید

رونمایی از شارژر‌های قابل حمل برای خودرو‌های الکتریکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باتری خودرو خودروی برقی اتومبیل الکتریکی حال حاضر قابل تعویض باتری ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سعید زینلی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۷ با اطلاع از اینکه دو نفر اقدام به فروش باتری به مغازه داری کرده اند، ضمن هماهنگی با مقام قضایی جهت دستگیری سارق به محل مورد نظر اعزام شدند. 

سرهنگ زینلی افزود: ماموران کلانتری با حضور در محل، ۲ متهم سابقه دار را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: از سارقان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و ۳ عدد باتری خودرو کشف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

دیگر خبرها

  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود