Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از ظهر امروز حدود ۱۰۰ نفر از ایثارگران برای دریافت بخشی از مطالبات خود در مقابل ساختمان مرکزی بنیاد شهید واقع در خیابان طالقانی تجمع کردند. این افراد که مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگری هستند، درخواست دریافت معوقات خود را دارند.

مشمولان ماده ۳۸ کسانی هستند که در طول دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند و یا در جریان انقلاب و بعد از آن به وسیله ترور شهید یا جانباز از کارافتاده کلی شدند و در هیچیک از دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل نبوده یا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد از طریق ستاد کل نیروهای مسلح حکم حقوقی هم تراز با نیروهای مسلح دریافت کردند و حقوق آنها توسط بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

تاکنون حدود ۴۵ هزار نفر از ایثارگران مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگری شده اند و در دوران ریاست سعید اوحدی رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخش زیادی از معوقات این افراد پرداخت شد.

کد خبر 5362051 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی آلودگی هوا قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ترافیک بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت مترو تهران هفته بسیج مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش گردشگری وضعیت معابر ماده ۳۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز دوم سفر به بوشهر پس از ادای احترام به شهدای گمنام در امامزاده هاشم پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و پس از آن افتخار‌های زیادی آفرید و نزدیک به ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد که بزرگداشت یاد و نام ارتش در سفر به استان بوشهر کانون اصلی افتخارآفرینی نیرو‌های هوایی و دریایی در دفاع مقدس بود، از برنامه‌های اصلی ما بود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که نظارت ستادی فعالیت بنیاد شهید در استان‌ها یکی دیگر از اهداف سفر به بوشهر است، افزود: از جمله وظایف قانونی همه دستگاه‌ها تأمین مسکن ایثارگران است که در استان بوشهر با همکار استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرآیند واگذاری زمین بسیار پرشتاب اتفاق افتاده است و امیدواریم تا نیمه ابتدای امسال کسی از خانواده شهدا و ایثارگران که بر پایه قانون مشمول دریافت زمین است، باقی نماند و زمین به او واگذار شود.

او با بیان این‌که این واگذاری زمین یک تعهد ۴۰ ساله است که در حال تحقق است، اضافه کرد: دیروز به ۲۷۳ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان بوشهر زمین اعطا و اسناد به آنان واگذار شد که دو مرحله دیگر نیز در خرداد و شهریور انجام خواهد شد و پس از آن تعهد قانونی نداریم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسش تبدیل وضعیت فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هم گفت: هم‌چنان مشغول پیگیری این قانون هستیم و بیشتر دستگاه‌هایی که مشمول بودند و پیش از این هم مقاومت می‌کردند، کار را انجام داده‌اند و کمتر دستگاهی مانده که انجام نداده باشد، دستگاه‌هایی مانند سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات بخشی از برنامه عقب بودند که اکنون در حال انجام کار هستند و کار تبدیل وضعیت روی ریل خودش افتاده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی