Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ارتش اتیوپی جنگی را علیه جبهه آزادسازی تیگرای آغاز کرده، یک منبع نظامی سودان از شکل‌گیری درگیری‌هایی میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی در منطقه مرزی ملکامو خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سودان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: در منطقه مرزی ملکامو درگیری‌هایی میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی شکل گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد طه توکل، مدیر دفتر الجزیره در اتیوپی اظهار کرد: در دوره گذشته اتیوپی انتقادهایی از عبور گروه‌هایی که آنها را "تروریستی" می‌خواند، از مرزهای سودان به اقلیم بنی شنقول داشت.

او گفت: با وجود اینکه سودان درگیر بحران انتقال سیاسی است و اتیوپی نیز درگیر بحران تیگرای است، بحرانی خاموش میان دو طرف سودانی و اتیوپیایی وجود دارد و سودان به شکل غیررسمی به گسیل دادن برخی گروه‌های شبه‌نظامی مخالف از مرزهای خود به سمت اتیوپی متهم است.

پس از آنکه جبهه آزادسازی تیگرای تهدید کرد به سمت آدیس آبابا پیشروی خواهد کرد، اتیوپی اوایل ماه جاری میلادی برقراری حالت فوق‌العاده به مدت شش ماه در سراسر این کشور را اعلام کرد.

با ورود نیروهای ارتش اتیوپی به اقلیم تیگرای در پاسخ به حمله‌ای که به یکی از پایگاه‌های آن شده بود، چهارم نوامبر ۲۰۲۰ درگیری‌هایی میان ارتش اتیوپی و جبهه تیگرای آغاز شدند و ارتش اتیوپی توانست کنترل این اقلیم هم‌رز با سودان را به دست بگیرد.

اما جبهه تیگرای ژوئن گذشته موفق شد دوباره اقلیم تیگرای از جمله شهر میکیلی، مرکز آن را به کنترل در آورده و بر گستره نبردهای خود علیه نیروهای دولت اتیوپی افزوده و آنها را به دو اقلیم امهره و عفر واقع در مجاورت تیگرای برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی سودانی و اتیوپیایی ارتش اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه هر تهدیدی با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود گفت: امروز میان نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی خوبی ایجاد شده که قدرت بازدارندگی بی‌بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سرتیپ حمزه بیدادی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان صبحگاه لشکر ۹۲ زرهی اهواز اظهار کرد: در پیام تاریخی که امام (ره) صادر کردند ایشان تاکید زیادی داشتند که ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد، اگر هر ارتش یا هر سرباز پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند کارایی ده و بلکه صد سرباز را داشته باشد؛ این موضوع را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن به وضوح دیدیم.

وی افزود: امروز بین نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است، نمونه این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه پیوند میان نیروهای مسلح و دولتمردان و ملت شریف ایران به رهبری فرمانده معظم کل قوا، ایجاد شده و یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

امیر سرتیپ بیدادی تصریح کرد: امروز ما به کشور و قدرتی تبدیل شده‌ایم که ابرقدرت‌های سابق اذعان می‌کنند که اگر دست ما در دست ایران باشد پیروز خواهیم شد، امیدوارم این اقتدار و افتخار تداوم داشته باشد و شاهد این باشیم که قدم‌های آخر را محکم برداریم، هرچه زودتر به قله اقتدار و افتخار برسیم و جایگاه واقعی خود را در دنیای امروز ترسیم کنیم.

سرتیپ بیدادی تاکید کرد: امروز آمریکا و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اسلامی کشوری مقتدر است؛ هیچ تعارفی ندارد و هرکجا تهدید شود یا مورد تعرض قرار گیرد، به صورت کوبنده و قاطع پاسخ خواهد داد که این در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است.

کد خبر 745432

دیگر خبرها

  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است