Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که موقعیت جمهوری اسلامی ایران موقعیت ممتازی است که با ورود به سازمان شانگهای وزن این سازمان تجاری و اقتصادی را سنگین‌تر می‌کند.

فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنان محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در بیستمین نشست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای را ارزشمند توصیف کرد و  گفت: ایران باید به سمتی حرکت کند که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را با ظرفیت‌های موجود در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گره زده تا بتوانیم از بن‌بست اقتصادی رهایی یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سازمان شانگهای یکی از مهمترین سازمان‌هایی است که می‌تواند هم از جهات اقتصادی و تجاری و هم از جهات سیاسی کشورها را به هم گره بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران سال‌ها بعنوان عضو ناظر در این سازمان حضور داشت و اخیرا به عنوان عضو اصلی پذیرفته شده است، تصریح کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران موقعیت ممتازی است که با ورود به سازمان شانگهای وزن این سازمان تجاری و اقتصادی را سنگین‌تر می‌کند.

مالکی در رابطه با دستاوردهایی که پیمان شانگهای می‌تواند برای ایران داشته باشد، افزود: موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی که حلقه شمال و جنوب و حلقه اتصال بین کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه و چین و بسیاری از کشورهای دیگر است، تاثیرات بسزایی بر سازمان شانگهای خواهد گذاشت.

رئیس فراکسیون استان‌های مرزی اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های این سازمان و حضور چین، روسیه و برخی کشورهای قدرتمند اقتصادی و سیاسی عمده تنگناهایی که آمریکایی‌ها برای کشور ما در قالب تحریم ایجاد کردند برطرف و به حذف موانع تجاری بینجامد.

مالکی درباره راهکارهای حل مساله افغانستان که از سوی مخبر مطرح شد، افزود: مسائل افغانستان پیچیده است. مهمترین انتظاری که جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای همسایه و منطقه‌ای دارند این است که در افغانستان دولت فراگیر تشکیل شود. تاریخ نیز نشان داده که یک گروه یا قومیت نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه اظهارات مخبر نیز در همین راستا بوده، گفت: اجلاس همسایگان افغانستان که در تهران برگزار شد حرکت بسیار خوبی بود که صورت گرفت و می‌تواند روی مساله افغانستان تاثیرگذار باشد. اهمیت ملت افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران فوق العاده است؛ باید توجه داشت که این کشور شرایط بد چندین ساله و حضور آمریکایی‌ها که دستاوردی جز بدبختی برای ملت افغانستان در پی نداشت، سپری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: طالبان باید بپذیرد که با بقیه اقوام هماهنگی داشته باشد تا از این طریق بتواند کشور را از جنگ داخلی دور کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس فدا حسین عضو کمیسیون امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران سازمان شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

کد خبر 6082021 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد