Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا طی بیانیه‌ای از استاندار همدان خواستند انتصاب افراد انقلابی، کارآمد و دغدغه‌مند را مد نظر داشته باشد و هرگز تحت تاثیر فشارهای افراد یا گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران استان قرار نگیرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
ای مردم همانا سزاوارترین مردم به این امر (خلافت و زمامداری) کسی است که تواناترین آنها بر اجرای امور و داناترین به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت امیر المومنین علی(ع) نهج البلاغه، خطبه ۱۷۲
 
برادر گرامی جناب آقای مهندس قاسمی فرزاد
استاندار گرامی استان همدان  

سلام علیکم

از خداوند متعال برای جنابعالی توفیق روزافزون در جهت خدمت به مردم و انقلاب مسئلت داریم. بنابر سخنان گوهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای سه شاخصه امرمردمی، امر انقلابی  و امر جهادی به عنوان بایدها و نبایدهای مدیریت قوی و انقلابی شناخته می‌شوند. در مدیریت انقلابی طراحی پاسخ به مسئله‌های گوناگون بر اساس نیروی مردمی انجام می‌شود شاید ایضاح نظری مراد از «امر مردمی»، به دلیل تراکم بی‌توجهی‌های تئوریک در این باره، دشوار یا غیرممکن باشد اما تجربه‌ متفاوت وقوع امر مردمی در صدر انقلاب و در چارچوب مدنیت انقلابی نهادهایی مانند جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی می‌تواند تا حدود زیادی روشنگر این مفهوم باشد. می‌توان امر مردمی را بر حسب استدلالی از رهبر انقلاب، یکی از توانایی‌های محوری در حل مسئله در نظام جمهوری اسلامی دانست برای مثال «توانایی تأمین حضور مردمی در عرصه».

جایى‌که مسئولین کشور توانایى‌هاى مردم را شناختند و به‌کار گرفتند، ما موفق شدیم. هر جایى‌که ناکامى هست، به‌خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم. ما مسائل حل‌نشده کم نداریم. در همه‌ مسائل گوناگون کشور، مسئولین باید بتوانند با مهارت، با دقت و ابتکار راه‌هایى را براى حضور مردم پیدا کنند... اینجاست که مسئولین باید زمینه‌ها را، مدل‌ها را، فرمول‌هاى عملى و قابل فهم عموم را، فرمول‌هاى اعتمادبخش را براى مشارکت مردم فراهم کنند.

مدیریت انقلابی در عین پایبندی به نظم، در جستجوی مسیرهای فراسازمانی برای تحقق خواسته¬‌هایش است. مدیریت انقلابی می‌کوشد «امکان» کلی‌ای که انقلاب اسلامی برای عبور از امر مدرن تدارک کرده را در عرصه‌ی مدیریت محقق ساخته و برای حل مسئله‌های اجتماعی از «قفس آهنین بروکراسی مدرن» بیرون بیاید. خروج از این قفس به هر میزان که امکان یابد، میزان و سطح کمّی کنش‌گری مدیر انقلابی را به نحوی چشمگیر افزایش می‌دهد. . با مروری بر تمام نهادهای انقلاب اسلامی در وضعیت صدر پیدایش خود معنای جهت‌گیری به‌سمت‌وسوی مستضعفین را بهتر درمی‌یابیم.

با وجود انتخاب استاندار از جانب رئیس جمهور محترم، حضرت آیت الله رئیسی، برای استان همدان، اما اسامی افراد انتخاب شده توسط استاندار گرامی همدان، در سمت‌های گوناگون به عنوان مدیران ارشد استانداری یا مدیران ارشد استان همدان گاها نوید و امید انقلابی‌گری را از دلهای مردم شهر دارالمجاهدین میبرد.

امید بر آن است که فشارهای افراد یا گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران استان تاثیری نداشته باشد و هیچ گونه امتیاز تحت هیچ عنوانی به شخص یا گروه سیاسی محول نشود و با نگاه تحول خواهی و تحول گرایی استان را در مسیر پیشرفت قرار دهید لذا بر خود تکلیف دانستیم تا از استاندار گرانقدر درخواست کنیم تا با نگاهی به گذشته چنین انتصاباتی در مدیریت استان، از وقوع نتایج مشابه جلوگیری فرمایند.

عنوان حسن ختام این توصیه برادرانه، به سخنان شهید دکتر مصطفی چمران در این زمینه مراجعه می‌کنیم که از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانشگاه بوعلی استاندار همدان انتصابات افراد انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: به زودی رویداد وعده صادق را در آیینه هنر برگزار می‌کنیم و این رویداد آتش به اختیار و خودجوش از سوی هنرمندان شکل گرفته است و اثار فرهنگی در خصوص وعده صادق را در این رویداد رونمایی می‌کنیم.

 آرش زینال خیری  گفت: استان همدان امسال بعد از، نگارش فیلم سینمایی شهید قهاری سعید با تولید این فیلم قدم بزرگی در معرفی شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر می‌دارد.


او خواستار افزایش میزان مطالعه و خلاقیت هنری بسیجیان در عرصه فرهنگ و هنر و پاسداری از آن شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان هم  گفت: مشکلات فرهنگی بیش از هر چیز به خود ما بر می‌گردد و کم توجهی به سواد فرهنگی باعث برخی مشکلات شده است ولی این مشکلات هم با تفکر و رفتار بسیحجی درمان می‌شود.

حمید رضا اقابیگی افزود: معجزه الهی پیامبر ما دین اسلام است و ترویج فرهنگ اشنایی با قران و کتاب خوانی بهترین روش برای تقویت جامعه و نزدیکینسل‌های بعد انقلاب با ارزش‌های دینی و اسلامی است.



در پایان هم از برترین‌های فرهنگی و بسیجیان هنرمند استان همدان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم