Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احمد ذاکری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت : امروز شاهد افتتاح مهمترین پروژه گمرک از نظر حجم ریالی و پروژه‌ای هستیم که از پروژه‌های مهم کشور است و با توجه به رشد صادرات نیاز به اجرای پروژه در این مرز بود.

او گفت : از امروز این پروژه که شامل تسهیل در امور تجاری، صادرات و ترانزیت می‌شود، تحویل گمرک شده و از مزایای آن کاهش زمان تشریفات است که امیدواریم این بستر در دیگر مرز‌های کشور نیز عملیاتی شود که به طور قطع این پروژه شاهد رشد اقتصاد استان، منطقه و کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این چهارمین سفر من به استان کرمانشاه و مرز پرویرخان است که یکی از مشکلات این مرز رسمی شدن آن قبل از تکمیل زیرساخت‌ها بود که باید با تدبیر و همدلی و تعامل دستگا‌های مرز این موارد حل شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران افزود: در مرز ما باید کمترین ایستایی و زمان توقف را برای بحث صادرات داشته باشیم و سرعت را بالا ببریم.

ذاکری ادامه داد: قبل از اجرای این پروژه حالت ایستایی در مرز داشتیم و بنا شد این پروژه عملیاتی شود که از پیمانکار طرح به دلیل نداشتن وقفه در کار با وجود حجم بالای صادرات در مرز رسمی پرویزخان و پیشرفت مناسب آن قدردانی می‌کنم.

او گفت: نگاه ما به مرز رسمی پرویزخان ملی است و این مرز به بخش صنعت کل کشور کمک می‌کند، زیرا کالا‌های تولیدی سایر استان‌های کشور از این مرز صادر می‌شود که اگر صادرات تقویت نشود بازار تولیدات داخلی متضرر می‌شود.

او افزود: اگر شرایط در مرز تسهیل نشود و تشریفات افزایش پیدا کند در رقابت تجارت خارجی باخته ایم و با این نگاه بزرگ‌ترین پروژه گمرک کشور را اجرا کردیم که حجم کار در این مرز ۲ برابر خواهد شد.

ذاکری گفت: ما نگاه بسته به مرز پرویزخان نداریم، زیرا ۷۰میلیارد تومان برای آن هزینه کرده ایم و هنوز سند مالکیت آن را نداریم و نگاه ویژه و ملی به این مرز داریم و با همه مشکلات این طرح را اجرا کردیم و به فاز دوم آن هم نظر داریم و باید با جلسات و رایزنی‌ها فاز دوم و متولی آن تعیین تکلیف شود.

مرز پرویزخان در سال ۷۶ راه اندازی شد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: این مرز رسمی در ابتدا به صورت بازارچه در سال ۷۶ راه اندازی شد و مساحت آن از سه هکتار به ۳۰ هکتار توسعه پیدا کرد و در آینده وسعت آن به ۴۰۰ هکتار می‌رسد که قلب تپنده صادرات غیر نفتی کشورمان به عراق خواهد بود.

بختیار رحمانی پور افزود: مرز رسمی پرویزخان بیشترین سهم صادرات در منطقه و استان‌های همسایه به عراق را دارد و در زمان کرونا هیچگاه فعالیت آن قطع نشد، ولی با توجه به تعطیلی دیگر مرز‌ها اوج ترافیک را داشت و ثابت کرد قلب تپنده صادرات کشور است و ارز آوری خوبی برای کشورمان دارد.

او افزود: طرح جامع در سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شد که بزرگترین طرح گمرک از نظر ریالی و شامل بخش‌های مختلف تجاری و رفاهی و پارکینگ است و یکی از مهمترین طرح‌ها در دوران کرونا بود که امروز تکمیل شده است.

رحمانی پور ادامه داد: مرز پرویزخان با قدمت ۲۵ سال فعالیت از مهمترین مرز‌های کشور و اصلی‌ترین معبر صادرات به عراق است و رتبه نخست از این نظر را بین دیگر مرز‌ها دارد.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بعد از رسمی شدن مرز و استقرار پایانه ها، مرز دارای مشکلات ترانزیتی و صادرات کالا بود که گمرک طرحی را تصویب کرد که تا الان در هیچ مرز رسمی دیگر اجرا نشده و امروز شاهد افتتاح فاز نخست آن هستیم تا محیط مناسبی برای صادرات کالا داشته باشیم.

مرز رسمی پرویزخان دارای کارکردی منطقه‌ای و ملی است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مرز رسمی پرویزخان دارای کارکردی منطقه‌ای و ملی است، گفت: تقویت این مرز رسمی باعث رونق تجارت با عراق و دیگر کشور‌های همسایه خواهد شد.

شهریار حیدری افزود: امروز شاهد بهره برداری از بزرگترین پروژه زیرساختی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شده در قالب هشت هکتار به منظور استفاده تجار و صادر کنندگان هستیم که کار بسیار سنگینی اجرا شده است.

او افزود: برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده که اجرای فاز دوم آن نیازمند حمایت‌های ملی و استانی است و هر قدر از اینگونه پروژه‌ها عملیاتی شود شاهد نظم و انضباط بیشتر در مرز و رونق و تسهیل در امر تجارت و امور زیربنایی خواهیم بود.

سهم ۴۵.۲ درصدی پرویزخان از صادرات کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: پرویزخان یک مرز مهم و استراتژیک کشورمان است و توسعه صادرات غیرنفتی برای ما مهم است، زیرا در بدترین جنگ اقتصادی تاریخ قرار گرفته ایم و با مقاومت ملت ایران تاکنون سربلند بودیم و در این راه مرز‌های تجاری ما نقشی بسیار مهم ایفا کرده اند.

بهزاد باباخانی ادامه داد: مرز پرویزخان در حال حاضر بزرگترین مرز زمینی به عراق است و اهمیت خاصی دارد که باید زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار می‌گرفت.

او گفت: بزرگترین مشکل ما با عراق رویه سنتی تجارت در مرز‌ها است که مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده و کشور عراق عضو کنوانسیون‌های بین المللی نیست و حمل یکسره کالا در آن مشکلاتی دارد.

او افزود: باید براساس واقعیات موجود پیش برویم و پنج استان هم مرز با عراق داریم که کرمانشاه ۴۵.۲ درصد سهم صادرات را با این کشور دارد.

او گفت: با وجود بحران کرونا فعالیت‌های خوبی در استان داشتیم و امسال رشد هشت درصدی در هشت ماه سپری شده از سال جاری را داریم.

باباخانی افزود: ما خواهان ادامه این طرح در فاز‌های دیگر در طرح جامع گمرک پرویزخان هستیم و با وجود اینکه مرز پرویزخان در حوزه منطقه آزاد است تفاهمات لازم گمرک و منطقه آزاد را می‌طلبد و در حوزه امکانات رفاهی نیازمند حضور بخش خصوصی است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران گمرکات کرمانشاه صادرات کالا مرز رسمی پرویزخان مرز پرویزخان مرز ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی