Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و این درحالیست که تلفات کرونا در ۱۰ استان در این بازه زمانی صفر یا یک شده است.

تلفات کرونا هرچند کاهشی اما سینوسی است، روز گذشته(جمعه) تعداد فوتی ها ۸۶ نفر اعلام شد که پایین ترین تعداد فوتی پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشو است اما امروز دو فوتی به این فهرست مرگ روزانه ویروس شاخدار اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته، در ۱۰ استان کشور، مرگ و میر صفر یا یک نفر گزارش شده است.

تا کنون ۵ میلیون ۸۵۳ هزار و ۶۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۲۴ هزار و ۷۸۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست اما ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

طی روزهای اخیر به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات و تسریع واکسیناسیون، تلفات کرونا دو رقمی شده و روز گذشته(جمعه) وزارت بهداشت اعلام کرد، با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، همه شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.        

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شب گذشته در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه سویه جدید کرونا در جنوب آفریقا (بی یک یک ۵۲۹) دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است، گفت: تعداد زیاد جهش‌های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند این سویه هم شدیدتر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.

محمد مهدی گویا درباره تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود کرونای آفریقایی به کشور، افزود: اگر سویه جدید ویروس کرونا منتشر شود ممکن است نحوه مقابله و برخورد با آن بسیار سخت باشد و نمی‌توان در زمان کمی این سویه را قضاوت کرد و باید چند هفته از رفتار این ویروس و جهش‌های جدید بگذرد تا بتوان نظر قاطعانه‌تر و کارشناسی تری را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه‌های کرونا توصیه می‌شود، گفت: در حال حاضر شواهد نشان دهنده این مساله است که این سویه تبعات شدیدتری نسبت به سایر جهش‌های کرونا دارد و به همین دلیل ما نیز تمهیدات متفاوتی را برای مواجهه با این ویروس در نظر گرفته‌ایم.

گویا با بیان اینکه افرادی که قصد مسافرت به کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند مسافرت خود را به تعویق بیندازند، افزود: ما نیز تمام اطلاع رسانی‌های لازم به مسافران را به تمام فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی و دریایی کشور ابلاغ کردیم و مسافران بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

وی گویا ادامه داد: ما در این مورد نهایت سختگیری را اعمال می‌کنیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد، همچنین با توجه به اینکه ما در کشور پرواز مستقیم از این کشورها نداریم مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشورها به ایران خواهیم شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: همچنین اگر هموطنان ما که در این کشورها حضور داشته و حالا به هر دلیلی قصد بازگشت به ایران را دارند باید در دو نوبت تست پی سی آر آنها منفی شود در غیر این صورت می بایست در مراکز قرنطینه مرزی ما بمانند و پس از منفی شدن تستشان، وارد کشور شوند.

همچنین عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه «اومیکرون» واکسن گریز است، گفت: اقدامات پیشگیری برای مقابله با این سویه جدید کرونا باید در کشور سخت گیرانه شود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری و الزامی است.

مسعود مردانی روز شنبه افزود: سویه جدید کرونا در آفریقای جنونی چند هفته ای است که شیوع یافته و در هشت استان این کشور به سرعت همه گیر شده است.

وی اظهار داشت: جهش های کروموزومی سویه جدید کرونا دو برابر دلتا ویروس است و سرعت انتشار آن بسیار بالاست و اکنون این سویه جدید در مکزیک و هنگ کنگ نیز شیوع یافته و همه گیری آن خطرناک است.

مردانی با بیان اینکه جامعه جهانی تحت تاثیر اومیکرون قرار گرفته، ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، این سویه نسبت به سویه‌های دیگر که تاکنون ظاهر شده‌اند، بسیار متفاوت است و میزان جهش در آن بسیار بالا است که به این معناست واکسن کووید، ممکن است اثرگذار نباشد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: فردا (یکشنبه) در ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد سویه جدید کرونا (اومیکرون) تصمیم گیری خواهد شد و با توجه به شیوع این نوع ویروس مردم علاوه بر انجام واکسیناسیون بیش از گذشته ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، شست وشوی دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده هستند و باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گفته مردانی، با توجه به اینکه ایران اکنون در وضعیت خوب مدیریت و کنترل کرونا است، شیوع اومیکرون می تواند همه معادلات ما را بهم زد و کادر درمان مانند گذشته تاب و توان رویارویی و مقابله با این بیماری  را ندارند، به همین دلیل از مردم می خواهیم حتما واکسن کرونا را تزریق کنند و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

شیوع نوع جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» نگرانی‌های جهانی در پی داشته تا جایی که سازمان بهداشت جهانی روز جمعه، پنجم آذر، برای بررسی این سویه جدید نشست اضطراری برگزار کرد.

همزمان با اقدام سازمان بهداشت جهانی برای قرار دادن سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون، در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده»، تلاش‌های جهانی برای مهار این سویه جدید تشدید شده است.

«اومیکرون»، که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ‌کنگ شناسایی شده است.

علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و روسیه، آمریکا و کانادا هم اعلام کرده‌اند که ورود مسافران از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر جنوب آفریقا را تعلیق می‌کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ایمنی‌شناسان هشدار داده‌اند که احتمالا اقدامات برخی کشورها جهت اعمال محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از انتشار جهانی «اومیکرون» خیلی دیر باشد.

 

۶ آذرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

پوشش گسترده واکسیناسیون عمومی در اکثر استان‌ها طی ماه‌های اخیر سبب شده است که امار مربوط به شیوع کرونا در کشور کاهشی شود، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، قربانیان این ویروس در ۱۰ استان صفر و یا یک شده است.

اکنون هیچ نقطه ای از ایران در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و تمام شهرها از وضعیت پرخطر نسبت به این بیماری مهلک خارج شدند.

آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون در استان‌ها

بر اساس اعلام  رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ، روند شیوع کرونا در استان کماکان کاهشی است و موارد ابتلای سرپایی و بستری در استان نیزهمچنان رو به کاهش است و امید می‌رود با تداوم این روند شهرستان‌های بیشتری در وضعیت آبی قرار گیرد.

مجید شیرانی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مکمل مهار شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تاکنون حدود ۸۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان استان مرکزی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در شرایط کم‌خطر(آبی) قرار گرفته است.

یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت : افرادی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن مردد بودند با توجه به مشاهده سویه جدید این بیماری باید هر چه زودتر برای دریافت واکسن کووید ۱۹ به مراکز تزریق مراجعه کنند.

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان نیز گفت: دز دوم واکسن کرونا تاکنون به افزون بر ۷۲ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالای استان تزریق شده‌است.

امیر سراجی اظهار داشت: همه دانش آموزان ۱۲ سال به بالای استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون است، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عباسعلی درستی اظهار کرد: وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان این‌که ۳۳ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند، گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن به مردم قم تزریق شده است.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم را مورد توجه قرار داد و افزود:  در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم آذرماه جاری ۳۳ تن با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۲۶ بیمار بستری شدند.

بر اساس گزارش رسیده استاندار تهران گفت : تاکنون بیش از ۸۷ درصد شهروندان این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

محسن منصوری با بیان اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران در این استان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، اذعان داشت: ۸۴ درصد دانش‌آموزان نیز دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۹۳ درصد مدارس استان مجوز بازگشایی گرفتند.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی  از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال استان، تاکنون هفت هزار دُز به این جمعیت هدف تزریق شده است.

سیدجواد پورنقی اظهار داشت: همچنین تاکنون در مرحله اول واکسیناسیون ۸۸.۶ درصد جمعیت و در مرحله دوم نیز بیش از ۷۰ درصد جمعیت خراسان شمالی در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی گفت: استان در حال حاضر کمبودی در حوزه واکسن ندارد و با توجه به میزان ذخیره واکسن باید در پی کاهش سنین برای تزریق دُز سوم باشیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: با افزوده شدن ۳۶ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۲ هزار و ۷۹ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری اظهارداشت: با فوت یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

بر اساس گزارش های رسیده از کردستان نیز سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در سقز و مریوان آبی و در دیگر مناطق استان زرد است ولی این به معنای عبور از خطر کرونا نیست و ممکن است هر لحظه این رنگ‌بندی به نفع کرونا تغییر پیدا کند.

دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: با واکسیناسیون گسترده شهروندان علیه کرونا شاهد روند کاهشی بیماری در استان هستیم ولی تنها با اکتفا به واکسن نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفت.

 بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز در ادامه روند نزولی شیوع کووید-۱۹ به ۲۸ نفر کاهش یافت و موجب افزایش امیدواری برای مهار این بیماری شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته علاوه بر کاهش شمار مبتلایان کرونا به ۲۸ نفر، آمار مبتلایان بستری همزمان کرونا در این استان نیز به ۱۶۴ نفر کاهش یافته است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ، ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

محمد مهدی مجذوبی افزود: میزان واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت استان شامل تزریق ۲ دُز واکسن کرونا ۵۴.۲ درصد و دُز نخست به ۷۰.۲ درصد است.

وی اضافه کرد: اما با در نظر گرفتن جامعه هدف شامل افرادی بالای ۱۲ سال این عدد ۷۰ درصد ۲ دُز، و بیش از ۸۵ درصد دُز نخست واکسن را شامل می شود که درباره تزریق واکسن استان همدان بین هفت تا ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: ۲ شهرستان ایلام و ایوان از وضعیت نارنجی به زرد تغییر یافتند و تنها شهرستان چرداول در وضعیت نارنجی قرار دارد.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های هلیلان و بدره در وضعیت آبی قرار دارند و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بسترهای استان به ۷۸ نفر کاهش یافت.

بر اساس اعلام  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ، ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم روز به روز با توجه به همراهی مردم، رو به افزایش است.

محمدامین ولیزاده افزود: همچنین پوشش دُز اول این واکسن در آذربایجان غربی به بیش از ۸۵.۲ درصد رسیده که امیدواریم این رقم نیز روز به روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، پوشش دُز اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در آذربایجان غربی ۸۰ درصد و پوشش دُز دوم برای این گروه سنی  ۵۲.۴ درصد است.

 

۵ بیمار دیگر کرونایی در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت وخیم ۳۰ بیمار بستری در مراکز درمانی این استان از جان باختن ۵ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت منتهی به ششم آذرماه جاری خبر داد.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی افزود: در این مدت ۴۱ بیمار با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۳۴ نفر بستری شدند، همچنین ۹ بیمار نیز با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر ادامه با اشاره بستری بودن ۱۵۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم، اضافه کرد: تاکنون یک میلیون ۳۲۴ هزار و ۶۷۶ دُز واکسن به گروه های هدف در این استان تزریق شده است.

وی در پایان بیان کرد: از ۲۵۴ تست کرونایی انجام شده در شبانه روز گذشته نتیجه ۶۴ تست مثبت گزارش شده است.

وضعیت کرونایی قم از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

 

۳ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ مرد ۵۹ و ۹۵ ساله مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و یک زن ساله و یک زن ۸۴ ساله در آران و بیدگل طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

مهدی دلاوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد هشت بیمار با سن ۱۱ و ۹۲ سال در مرکزهای درمانی کاشان و چهار نفر با سن ۳۴ تا ۶۰ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را هشت نفر اعلام و اضافه کرد: ۶ نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۳ مورد جدید به ۵۴ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۸۸ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۱ بیمار در کاشان و ۲۷ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین هفت بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

دلاوری با اشاره به مراجعه سه نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۶ هزار و ۵۵۷ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۹۱ هزار و ۴۷۵ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۵۹۰ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۵ و ۸۱ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۶۱ و ۱۷ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

 

بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به ۶۶۳ نفر کاهش یافت

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همچنان وضعیت استان در خصوص شیوع کرونا نیازمند رعایت احتیاط توسط مردم و مسوولان است، گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۶۶۳ نفر کاهش یافته است.

علی احمد آقاپور روز شنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۳۶ درصد این تعداد شامل ۱۱۱ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به روند کاهشی امیدوارکننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۹ نفر در این مراکز بستری هستند و ۳۲ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

وی بیان کرد: تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی حدود ۱۵۰ نفر، بستری شدگان در آی سی یو نزدیک به ۳۵ نفر و استفاده کنندگان از ونتیلاتور نیز هفت نفر نسبت به یک هفته گذشته کاهش داشته است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه هفت بیمار در استان از جمله ۲ نفر در خوی و ۲ نفر در میاندوآب جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۱۰۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۳۱۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۲ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، آذربایجان غربی دارای ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان نارنجی کرونایی است.

 

اصفهان به بهترین رنگ‌بندی کرونا در ۳ ماه اخیر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان از سه ماه اخیر تاکنون به بهترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ رسید و در زمان حاضر پنج شهرستان در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند.

پژمان عقدک روز شنبه افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز ششم آذر، هیچ شهرستان قرمز(بسیار پُرخطر) یا نارنجی (پرخطر) در استان وجود ندارد و تعداد شهرستان‌های آبی (کم‌خطر) به پنج رسید درحالی‌ که در هفته گذشته فقط یک شهرستان، آبی بود.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان در شهریورماه امسال در اوج پیک پنجم کرونا قرار داشت و بیشتر شهرستان‌های آن در وضعیت قرمز و بسیار قرمز بودند، اظهار داشت: ما در زمان حاضر همچنان درروند نزولی آمار کرونا قرار داریم.

عقدک، شهرستان‌های آبی استان را خور و بیابانک، بُرخوار، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کرون عنوان و اظهار امیدواری کرد که روند کاهشی آمار کرونا در اصفهان تداوم داشته باشد و به پوشش حداکثری و بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان اصفهان را ۷۸.۱۶ درصد و نوبت دوم را نزدیک به ۶۴ درصد اعلام و اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ نیز در نوبت اول ۷۳ و در نوبت دوم نزدیک به ۵۲ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پوشش نوبت سوم واکسن کرونا در استان را بیش از ۷ درصد عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر نوبت سوم برای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان بالای ۶۵ سال انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح شهدای سلامت از اول آذر در استان اصفهان باهدف ایمن‌سازی هرچه بیشتر جامعه در برابر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در یک هفته گذشته روند افزایشی نوبت اول واکسیناسیون با اجرای این طرح، بهتر شده است.

عقدک اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد افزایش قابل‌توجه پوشش واکسیناسیون در خمینی‌شهر، نجف‌آباد، بُرخوار و فلاورجان باشیم که در زمان حاضر نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

عقد بابیان اینکه افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند ممکن است واکسن هراس، واکسن گریز یا واکسن ستیز باشند، تصریح کرد: در طرح شهدای سلامت تلاش می‌شود تا با آموزش و اقناع سازی این دسته افراد ، پوشش واکسیناسیون در سطح جامعه افزایش یابد.

وی در باره سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" توضیح داد: از نظر برخورد با این ویروس از نظر ماهوی تفاوتی با سایر سویه‌ها وجود ندارد و مردم باید همان مراقبت های چهارگانه یعنی واکسیناسیون، ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۶۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

۲۸ بیمار کووید ۱۹ در البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۲۸ بیمار کووید ۱۹طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان پذیرش و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی روز شنبه به خبرنگاران گفت: ۷۸ هزارو ۶۸۷ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی البرز بستری شده اند.

وی با بیان اینکه اکنون  ۲۷۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز بستری هستند،‌ اظهارداشت: سه  بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در البرز به ۶ هزارو۴۴۰ نفر رسید.

وی یاد آورشد: ۷۱ هزارو ۹۷۲ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع  کرونا تاکنون بهبود یافته و از مراکز درمانی استان  ترخیص شده‌اند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز برای پیشگیری از کرونا به مردم رعایت فاصله اجتماعی،‌ شستن مکرر دست‌ها، ‌استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز ۲ شهرستان در وضعیت آبی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

شهرستان‌های‌ استان کرمانشاه از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از امروز شنبه (ششم آذرماه) هیچ شهرستانی در استان با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد.

«مهدی محمدی» روز شنبه افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، ‌ هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه از امروز (شنبه) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های، قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو براساس رنگ‌بندی جدید در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

براساس رنگ‌بندی قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۹ آبان شهرستان‌های پاوه و سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

هم‌اکنون ۲۵۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۹ نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.  

چهارمحال و بختیاری از وضعیت پرخطر شیوع کرونا خارج شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در رنگ بندی جدید تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و در وضعیت زرد (خطر متوسط) و آبی ( کم خطر) شیوع کرونا قرار گرفت.

مجید شیرانی روز شنبه افزود: بر این اساس شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفت.

وی روند شیوع کرونا در استان را کماکان کاهشی ارزیابی کرد و گفت: موارد ابتلای سرپایی و بستری در استان همچنان رو به کاهش است و امید می‌رود با تداوم این روند شهرستان‌های بیشتری در وضعیت آبی قرار گیرد.

شیرانی، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۲۹ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد حال عمومی ۱۲ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار و ۲۰۶ بیمار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

شیرانی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مکمل مهار شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تاکنون حدود ۸۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ استان و جمعیتی حدود یک میلیون نفر است.

 

کدام استان‌ها فوتی صفر و یک کرونا داشتند؟

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسامی ۱۰ استانی که طی ۲۴ ساعت گذشته فوت صفر یا یک کرونایی داشتند، اعلام کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(شنبه) ضمن اعلام درگذشت ۸۷ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا، تصریح کرد که طی این مدت ۱۰ استان فوتی صفر یا یک داشته اند.     

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته منتهی به صبح امروز، استانهای هرمزگان، بوشهر و زنجان هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشد.

همچنین استانهای لرستان، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، ایلام و اردبیل، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی را گزارش کردند. 

وزارت بهداشت همچنین امروز اعلام کرد در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست اما ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ فروردین سال ۱۳۸۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسیده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

تلفات کرونا طی روزهای گذشته به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون روندی کاهشی اما سینوسی داشته و روز گذشته (جمعه) به عدد ۸۶ فوتی یعنی کمترین آمار تلفات پس از عبور خبر پنجم کرونا از کشور رسیده است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.        

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

از این رو در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اسامی استان های قرمز اسامی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی شهرهای قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور رنگ بندی شهرها رنگ بندی استان ها رنگ بندی استان ها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها امروز رنگ بندی شهرهای ایران رنگ بندی استان های کشور رنگ بندی استان های کشور کرونایی اسامی شهرهای قرمز امروز رنگ بندی استان ها و شهرها رنگ بندی استان های ایران اسامی شهرهای قرمز کرونایی اسامی استان های قرمز کرونایی رنگ بندی شهرها جدید افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل واکسن کرونا را دریافت کرده اند رعایت پروتکل های بهداشتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان رییس دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع کرونا جان خود را از دست دادند شیوه نامه های بهداشتی آذربایجان غربی درمان و آموزش پزشکی وضعیت قرمز کرونایی چهارمحال و بختیاری شبانه روز گذشته جمعیت بالای ۱۲ سال وضعیت آبی قرار پوشش واکسیناسیون طی ۲۴ ساعت گذشته مراقبت های ویژه براساس رنگ بندی کووید۱۹ در کشور بیماری کووید ۱۹ وضعیت نارنجی سویه جدید کرونا مقابله با کرونا مراکز درمانی د ز واکسن کرونا آران و بیدگل مرکزهای درمانی کرونا در استان بیمار کووید ۱۹ رنگ بندی جدید بر اساس اعلام تزریق شده سویه جدید کرونا در کشور شمار تلفات وضعیت قرمز شیوع کرونا کرونایی قرار درمانی استان استان اصفهان کرونا تاکنون وزارت بهداشت معاون بهداشت وضعیت زرد زمان حاضر شهر در وضعیت تلفات کرونا اطلاع رسانی ویروس کرونا بستری هستند بستری شدگان وضعیت کرونا منطقه کاشان کووید ۱۹ حال حاضر پنجم کرونا قرار دارند تحت مراقبت بستری شدند شهرستان ها ۲۴ ساعت ۲ شهرستان حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه که در پیاده رو های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی اظهارداشت: در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ مؤمنی گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده‌اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد کنند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین‌تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر و روان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون شدند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده روهای سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

سرهنگ مؤمنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخوردها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده‌اند.

وی گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر هستند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی کنند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها