Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:33:19 GMT

نیروی هوایی مستقل در افغانستان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۷۲۹

نیروی هوایی مستقل در افغانستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع، «محمد یعقوب مجاهد» سرپرست وزارت دفاع طالبان امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که نیروی هوایی مستقل در افغانستان ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، وزیر دفاع دولت موقت طالبان در این خصوص گفت که این گروه به دنبال تشکیل نیروی هوایی مستقل و بدون وابستگی به سایر کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که اغلب هواپیماها و بالگردهای نیروهای هوایی دولت پیشین افغانستان ساخت آمریکا بود و بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که بدون کمک این کشور یک روز هم این ناوگان توانایی ادامه کار نخواهد داشت؛ اما اکنون طالبان در صدد است تا به صورت مستقل به اداره این نیرو بپردازد.

کد خبر 5362129

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان افغانستان نیروی هوایی ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران سوریه فلسطین اتحادیه اروپا فرانسه اوکراین ترکیه مذاکرات وین مسکو بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری