Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در حاشیه افتتاح بند سنگی خاکی شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب نیسیان در دهستان برزاوند اردستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: افزون بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح‌ها با توجه به شرایط کشت هر منطقه اجرایی می‌شود و سهم استان اصفهان هم از این طرح‌ها نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع، عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه اظهارکرد: در اصفهان از مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده است و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استحصال آب داشته که نشان می‌دهد که این طرح‌ها می‌تواند به مشکل بی‌آبی در استان پایان دهد.

وی درباره ضرورت ساخت بند سنگی خاکی نیسیان گفت: منطقه برزاوند اردستان به لحاظ بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت پایین دست آن و تامین آبیاری که از قنات‌ها حاصل می‌شود به‌شدت نیازمند آبخیزداری است و این طرح از چهار ماه پیش آغاز شد.

منصور اضافه کرد: با اجرای این طرح، چهاربند سنگی خاکی و سه کف بند در مسیر آبراه‌هایی که دچار فرسایش شدید شده بودند، ایجاد شد، مسیر آن‌ها مرمت و در مسیر‌های منتهی به این بند‌ها دیواره‌ها نیز بازسازی شد که امیدواریم با این اقدام قنات‌ها پرآب شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اصفهان و کمبود آب در این استان اظهارکرد: این معضل که فرونشست زمین را نیز به دنبال داشته است با اجرای طرح‌های از جمله بند سنگی خاکی با هزینه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرحهای آبخیزداری بند خاکی بند سنگی خاکی هزار هکتار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شعبانی زاده عصر پنجشنبه در آئین افتتاح نمادین پل روستای پایین محله قاسم آباد بخش چابکسر اظهار کرد: به مناسبت دهه بنیاد مسکن ۱۴ پروژه بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان رودسر با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

رضا شعبانی زاده این پروژه‌ها را شامل اجرای دیوار حائل سنگی به مساحت ۶۱۹ مترمکعب با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای پروژه آسفالت معابر ۷ میلیارد تومان، اجرای سنگ فرش معابر با مساحت دو هزار متر مکعب به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد که به صورت نمادین در پایین محله قاسم آباد اجرای پل و دیوار حائل سنگی با اعتبار ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه از ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) است، افزود: هدف از افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام راحل، تأمین مسکن محرومین و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در این امر پسندیده بوده است.

کد خبر 6082002

دیگر خبرها

  • برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان
  • آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • بند خاکی قازنقایه جزو بزرگترین بند های خاکی گلستان است
  • آبگیری بند سنگی ملاتی لاسرداب اردستان