Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی جدید، تنها 18 درصد از مردم انگلیس بر این باورند که برگزیت موفقیت آمیز بوده است و به خوبی پیش می‌رود.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت، یافته‌های نظرسنجی مؤسسه یوگاو (YouGov) نشان می‌دهد به طور میانگین کمتر از یک نفر از هر پنج انگلیسی معتقد است که برگزیت موفقیت آمیز بوده است، اما 52 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بر این باورند که از زمان پایان دوره انتقالی در حدود 11 ماه پیش، اوضاع به خوبی پیش نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درصد انگلیسی‌هایی که از اثرات جدایی این کشور از اتحادیه اروپا ناراضی بودند در ابتدای سال حدود 40 درصد بود. اما، این عدد در ماه‌های اخیر و به دنبال بحران بنزین در ماه سپتامبر که ناشی از کمبود رانندگان کامیون‌های بزرگ حمل کالا بود، افزایش یافته است.
تازه‌ترین آمار و ارقام احتمالاً برای دولتی که همچنان برگزیت را به نفع کشور می‌داند، ناخوشایند است.
بر اساس یافته‌های نظرسنجی مؤسسه ایپسوس موری که ماه گذشته انجام شد، رأی دهندگان انگلیسی اکنون معتقدند که برگزیت بزرگترین مشکلی است که انگلیس با آن مواجه است. حدود 28 درصد از مردم انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا را مبرم‌ترین نگرانی خود می‌دانستند، یعنی کمی بیشتر از کسانی که فکر می‌کردند بیماری کرونا باید تمرکز اصلی دولت باشد.
در ماه سپتامبر، شرایط برعکس بود، به طوری که 37 درصد از رای دهندگان انگلیسی معتقد بودند که بیماری کووید-19 فوری‌ترین مشکل کشور است و 20 درصد فکر کردند برگزیت دردسر اصلی انگلیس است. نگرانی فزاینده در مورد برگزیت درست زمانی مشاهده شد که «ریچارد هیوز»، رئیس دفتر مسئولیت بودجه انگلیس هشدار داد تصمیم برای خروج از اتحادیه اروپا، «تولید ناخالص داخلی درازمدت ما را حدود 4 درصد کاهش می‌دهد.»
در مقایسه، هیوز که پس از اعلام بودجه در 27 اکتبر اظهارنظر می‌کرد، تخمین زد که تأثیر بیماری همه گیر کووید-19، تولید ناخالص داخلی کشور را تقریباً 2 درصد دیگر کاهش می‌دهد.
از دیگر مشکلاتی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای این کشور ایجاد کرده می‌توان به مناقشه دائمی میان انگلیس و فرانسه بر سر موضوع ماهیگیری اشاره کرد، مناقشه‌ای که روز جمعه بار دیگر تشدید شد، زیرا ماهیگیران فرانسوی بنادر و تونل مانش را به دلیل اختلاف نظر در مورد مجوز‌های بهره برداری مسدود کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انگلیس برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟

به گزارش «تابناک»، روزنامه اطلاعات نوشت: علیرغم موفقیت‌های دفاعی و نظامی کشور، در حوزه اقتصاد تقریباً هیچ هماهنگی و نقشه راهی که در این جنگ گسترده مقوم جبهه رویارویی موفقیت آمیز و کم آسیب باشد وجود ندارد.
 
در حوزه‌های اجتماعی و در نگه‌داشت سرمایه‌اجتماعی که در این نبرد بهترین پشتوانه است نیز ضعف‌های اساسی داریم و گاه کارهایی می‌کنیم که به اعتماد و آرامش مردم لطمه می‌زند و حتی آزارشان می‌دهد.
 
چرا باید بند ناف کشور و اقتصاد و کسب و کار مردم این همه به بند ناف دلار بسته باشد؟ به چه دلیل باید با یکی دو خبر و اتفاق، بازار بورس چنان رنگ سرخ بگیرد که گویا یک سطل خون، بر نماد تالار پاشیده‌اند؟ چرا باید شاهد نوسان‌های متعدد ارزی و تورمی در جامعه باشیم که دستمان را در پوست گردو بگذارد و بر شدت محافظه کاری ما بیفزاید؟
 
بخش مهمی از این نوسانات محصول بی‌تدبیری سیاستگذاری‌های نادرست، تأخیر در انجام اصلاحات ساختاری و بی‌دانشی یا کم دانشی در نظام تصمیم‌گیری است.
 
یادمان باشد که اگر مشکلات این حوزه را رفع نکنیم و به مشکلات مردم بی‌توجه بمانیم و همچنان بستر رشد فساد و رانت و تبعیض و نابرابری گسترده باشد و گرانی و تورم و بیکاری و فاصله‌های طبقاتی هر روز فشارش را بر گلوی اکثریت مردم بیشتر و بیشتر کند، قادر به پیروزی در این نبرد نخواهیم بود.
 
این سوی جبهه اگر مهم‌تر از آن سوی جبهه نباشد، هیچ کمتر از آن نیست.

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • راه اندازی ایستگاه شادی در ماهدشت به پاس قدردانی از عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق + فیلم
  • لحظه عبور موفقیت آمیز موشک‌های بالستیک‌ ایرانی از سامانه‌ پدافندی اسرائیل + فیلم
  • خارج کردن دندان از ریه بیمار در بیمارستان کوثر سنندج
  • چند درصد مردم در تعطیلات عید فطر با خودرو مسافرت رفتند؟
  • مخالفت مردم لهستان با اعزام نیرو به اوکراین
  • چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هایشان را می‌شویند؟ (+اینفوگرافی)