Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کارشناس فوتبال با اشاره به تصمیم سازمان لیگ در ممنوعیت استفاده استقلال از بازیکنان خارجی‌اش گفت که در فوتبال ایران بی‌قانونی تبدیل به قانون شده است.

مسعود اقبالی  درباره تصمیم اخیر سازمان لیگ مبنی بر ممانعت از حضور ژستد و یامگا دو بازیکن خارجی استقلال در جدال با گل‌گهر به دلیل عدم ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی آبی‌پوشان اظهار داشت: در فوتبال ما بی‌قانونی خودش قانون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از این مسابقه سازمان لیگ مجوز بازی دو بازیکن را صادر کرده و بعد از استقلال خواسته تضمین بانکی هم بدهد و استقلال نتوانسته این کار را انجام دهد و جلوی حضور ژستد و یامگا در بازی گرفته شده است. اگر طبق قانون باید برای این دو بازیکن ضمانت بانکی می‌دادند تا بازی کنند، چرا قبلا به آنها مجوز بازی داده شده و کارت بازی برای‌شان صادر شده است؟

وی افزود: دلایل استقلالی‌ها پیش از این قبول شده اما آنها طبق چیزی که عنوان شده به تیم‌های دولتی این اجازه داده نخواهد شد که ضمانت‌نامه بانکی بدهند، گفته شد که نمی‌توانند از دو بازیکن خارجی خود استفاده کنند. اگر این یک قانون درست هم بود، طبیعتا باید به کل از حضورشان در زمین ممانعت می‌شد، علاوه بر آن، دو ساعت قبل از بازی زمان خوبی برای اجرای تصمیم نبوده و باید از قبل اعلام می‌شد که استقلالی‌ها قادر به استفاده از بازیکن خارجی‌شان نیستند. مربی این تیم نام هر دو بازیکن را در ترکیب خود گنجانده بود و به صورت ناگهانی متوجه شده که باید ارنج را تغییر داده و قادر به استفاده از دو بازیکن خارجی‌اش نیست.

کارشناس فوتبال این اتفاقات را نتیجه بی‌قانونی دانست و تاکید کرد: اگر این ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی تیم‌ها قانون بود، که باید از همان ابتدا در مورد دو بازیکن خارجی این تیم اجرایی می‌شد. آقایان از چه چیزی می‌ترسند که از اجرای قانونی که وضع کرده‌اند، اینقدر هراس دارند؟ اعلام کردن این ممنوعیت دو ساعت قبل از بازی، تنش‌زاست اما چیزی که مشخص است اینکه ما دنبال تنش و هرج و مرج می‌گردیم. ظاهرا دوست داریم این مسائل باشد. سرخابی‌ها دولتی هستند و به این ترتیب باتوجه به قانون ارائه ضمانت‌نامه بانکی بابت استفاده از خارجی‌ها، عملا امکان جذب خارجی از آنها سلب می‌شود و در مقابل سایر تیم‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی از این امکان برخوردارند و این شرایط نابرابری را بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر فراهم می‌کند.

اقبالی با اشاره به قانونی که پیش از این در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی وضع شده بود، خاطرنشان کرد: اگر به خاطر بدهی و محرومیت‌های ناشی از استفاده از خارجی‌ها، تصمیم گرفته شد که بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران نیایند، چرا آن قانون را تغییر دادند؟ مگر چه چیزی در این مدت تغییر کرد که دوباره اجازه استفاده از خارجی‌ها را به تیم‌ها دادند؟ کدام تیم، خارجی خوب آورد، بازیکنی که یک سروگردن از فوتبال ما جلوتر باشد؟ کدام‌شان استانداردهای بین‌المللی را دارند؟

وی گفت: یک قانون می‌گذارند بعد بلافاصله قانون جدید، آن را نفی می‌کند. تصمیم می‌گیرند استفاده از دروازه‌بان خارجی ممنوع شود، اما این فقط یک مدت کوتاه اجرا می‌شود، کلی تنش به وجود می‌آید و بعد قانون لغو می‌شود. بی‌قانونی حرف اول را در فوتبال‌مان می‌زند، چهار نفر که تجزیه و تحلیلی از آینده ندارند که یک تصمیم چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد، یک قانون را وضع کرده و بعد خیلی زود آن را برمی‌دارند.

اقبالی خاطرنشان کرد: در این فوتبال هیچ کسی جای خودش نیست، نه بازیکن و نه مربی، هیچ کدام در جای درست قرار ندارند. سوءمدیریت حرف اول را می‌زند، اصلا باشگاهداری نمی‌کنیم، در واقع چند تیم محلی دور هم فوتبال بازی می‌کنند، روز به روز هم بحران در فوتبال ما تشدید می‌شود. به استثنای یکی دو تیم، 90 دقیقه فقط وقت‌مان گرفته می‌شود و هیچ تیمی فوتبال بازی نمی‌کند. من هم فوتبالیست بودم، مگر می‌شود 90 دقیقه اینطور حرکت انفجاری داشته باشید؟

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ضمانت نامه بانکی دو بازیکن خارجی بی قانونی فوتبال ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی بعدی تراکتور خارجی خواهد بود

مالک باشگاه تراکتور در جمع بازیکنان این تیم، گفت: سرمربی بعدی تراکتور تبریز، خارجی خواهد بود و مذاکرات با گزینه‌های مد نظر در حال انجام است.

به گزارش مشرق، محمدرضا زنوزی امروز (پنجشنبه) پیش از تمرین تراکتور و در جمع بازیکنان تیم، اظهار کرد: در دو ماه اخیر درگیر بیماری همسرم بودم و مشکلات و کاستی‌هایی در مجموعه وجود داشت که متاسفانه حضور نداشتم. از تمامی بازیکنان، کادر فنی، سایر اعضای تیم، مدیریت باشگاه، اعضای هیات‌مدیره، رسانه و کارکنان باشگاه که در مراسم‌های همسرم در کنار من و فرزندانم بودند، تشکر می‌کنم. شما برای ابراز همدردی با پیراهن مشکی بازی کردید که اقدام باارزشی است. هواداران در تهران و قزوین نیز تنهایمان نگذاشته بودند. از مالک، مدیریت و هواداران تیم خوب شمس‌آذر نیز تشکر می‌کنم که استقبال خوبی از تراکتور و هوادارانش داشتند و با بنده اظهار همدردی کرده و در این غم بزرگ، تنهایمان نگذاشتند.

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه می‌توانستیم با کسب نتایج خوب در سه بازی اخیر به صدر جدول برسیم، تاکید کرد: یکسری اتفاقات رخ داد که باعث شد نتایج آن طور که می‌خواستیم رقم نخورد. شما تمام تلاش‌تان را انجام دادید و گاه با یک اشتباه، برد به مساوی و باخت تبدیل می‌شود. فوتبال همین است. برخی روزها هم خوب بازی نمی‌کنیم ولی اشتباه رقباء باعث می‌شود که دست پُر از زمین خارج شویم.

او با تاکید بر اینکه تراکتور در دیدار با سپاهان استحقاق کسب سه امتیاز را داشت، گفت: متاسفانه موقعیت‌هایمان تبدیل به گل نشد. فوتبال در دنیا یک پدیده عجیب و بی‌نظیری است که این همه جمعیت را به استادیوم می‌کشاند. شیرینی فوتبال همین بوده و شما بهترین بازی را انجام می‌دهید ولی برنده نمی‌شوید. فاصله‌مان با صدر زیاد شده، ولی باز هم نمی‌توان گفت چه تیمی قهرمان است. ناامید نیستیم و هنوز شانس داریم. خیلی چیزها در فوتبال تاثیرگذار بوده و می‌تواند نتایج را تغییر دهد. ۲۱ امتیاز دست‌نخورده و جام حذفی باقی مانده و باید با تمام قوا در ادامه مسابقات حاضر شویم.

وی با بیان اینکه تلاش‌مان را برای کسب ۲۱ امتیاز باقی مانده انجام می‌دهیم، بیان کرد: فقط کار خودمان را انجام داده و به نتایج سایر تیم‌ها اهمیت ندهیم. بازیکنان بزرگی داریم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم و هر مربی و کارشناس می‌گوید تراکتور دو تیم هم‌سطح دارد. گاه به دلیل وجود بازیکنان هم‌سطح در یک پست، مربی در انتخاب ترکیب اولیه تیمش دچار مشکل می‌شود. نمی‌توان از خمس ایراد گرفت. او هم در انتخاب بازیکنان از بین دو بازیکن هم‌سطح در یک پست، سردرگم بود. به همین دلیل نتوانستیم ترکیب اصلی تیم را پیدا کنیم. نمی‌توان برای مربی هم ایراد گرفت؛ چرا که می‌خواست به همه بازی برسد و آماده باشند. یکی از اساسی‌ترین مشکلات امسال همین بود و در این سه دیدار به همین دلیل با مشکل مواجه شدیم.

زنوزی خواستار یکدلی و هم‌قسم‌شدن اعضای تیم شد و افزود: طی چند روز آتی سرمربی خوب خارجی انتخاب خواهیم کرد. هر کدام از شما توان فنی بالایی دارید و یک نفر باید شما را هماهنگ کند تا در زمین موفق شویم. از خمس به دلیل زحمات فراوانی که متحمل شدند، تقدیر و تشکر می‌کنم. ایشان در بدترین زمان ممکن با نظر خودش جدا شد. خمس دوست بنده بوده و تا ابد هم چنین خواهد بود و شاید روزی دوباره برگردد. هیات‌مدیره و مدیرعامل، گزینه‌های سرمربیگری را بررسی کرده و شبانه‌روزی در حال مذاکره‌اند.

دیگر خبرها

  • زنوزی: سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود
  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • مالک باشگاه تراکتور: سرمربی بعدی هم خارجی است
  • سرمربی بعدی تراکتور خارجی خواهد بود
  • زنوزی: فصل بعد ۴-۵ بازیکن تیم ملی را جذب می‌کنیم/ یک سرمربی خوب خارجی به تراکتور می‌آوریم
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند/ شمس‌آذر انتحاری بازی می‌کند
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • پورموسوی: ساعت‌ها برای جذب بازیکن‌خارجی وقت گذاشتیم
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • مایلی کهن: مجید جلالی با شاه فالوده نمی‌خورد!