Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای ایران ارتباط و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه بسیار مؤثر است گفت: سیاست همسایگی را جزو محورهایی قرار دادیم که همواره برای رشد آن تلاش می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به دعوت «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، در رأس هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم عشق آباد پایتخت ترکمنستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور قبل از سفر به ترکمنستان بیان کرد: رئیس جمهور ترکمنستان ریاست دوره‌ای اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) را به عهده دارند.

دکتر رئیسی گفت: هدف از این سفر در درجه اول شرکت در نشست اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)است و این پانزدهمین اجلاس سران است که برگزار می‌شود. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به شعار اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) مبنی بر «همراه هم باشیم برای آینده بهتر» تاکید کرد: هدف از این نشست مروری بر اقدامات انجام شده بر سازمان همکاری اکو و تصمیماتی برای آینده است. همچنین دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در برنامه خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: از سیاست‌های ما این است که همکاری با کشورهای همسایه و منطقه در اولویت قرار دارد و این همکاری‌ها می‌تواند در مناسبت‌های اقتصادی مؤثر باشد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه برای ایران ارتباط و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه بسیار مؤثر خواهد بود اظهار داشت: سیاست همسایگی را جزو محورهایی قرار دادیم که همواره برای رشد آن تلاش می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی گفت: میزبان این نشست رئیس جمهور ترکمنستان است. ما دو کشور همسایه هستیم و موضوع گاز و ترانزیت محورهای مهم گفت‌وگو های ایران و ترکمنستان خواهد بود. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران سازمان اکو به ترکمنستان می‌رود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله رئیسی اجلاس سران سازمان آیت الله رئیسی سازمان همکاری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد
  • رئیسی بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رئیس جمهور بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • آیت الله رییسی بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رییسی بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا خواهد شد