Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

ادعای رسانه صهیونیستی: ایران یک ماه با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به آنچه گزارش اطلاعاتی دولت انگلیس خوانده شده مدعی شده که ایران یک ماه با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود در سال‌های گذشته بارها زمان‌بندی‌های مختلف و متناقضی درباره دستیابی ایران به «بمب هسته‌ای» مطرح کرده است.کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شده اطلاعات مندرج در گزارش اطلاعاتی دولت انگلیس قبلا تنها به مقام‌های اطلاعاتی کشورهای غربی ارائه شده اما اکنون به صورت علنی منتشر شده است.این ادعا در حالی مطرح شده که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش مدعی شده بود ایران پنج سال با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.رسانه صهیونیستی گزارش داده که «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی «در آینده نزدیک» برای رایزنی درباره ایران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

صوفی: مرعشی در مقایسه با کرباسچی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است

فعال اصلاح‌طلب با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد آقای مرعشی در مقایسه با آقای کرباسچی، به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است.علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب اظهار کرد: بالاخره در داخل هر حزبی مسائلی وجود دارد به‌خصوص این مسائل در کنگره‌های حزبی بیشتر خود را نشان می‌دهد. آقای کرباسچی بعد از مدت‌ها که دبیرکل بودند، کنار رفتند که این نشان می‌داد در حزب کارگزاران نظرات دیگری هم وجود دارد؛ ما البته بعضا اظهار نظرات متفاوتی میان آقایان مرعشی و کرباسچی می‌دیدیم. درهرصورت اعضای کارگزاران تصمیم گرفتند که در داخل حزب تحول ایجاد شود.صوفی با اشاره به جایگاه مرعشی در جبهه اصلاحات گفت: در جبهه اصلاحات آقای مرعشی به‌عنوان نایب‌رییس اول حضور دارند و در غیاب آقای نبوی، جلسات را اداره می‌کنند. وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر میان مواضع کرباسچی و مرعشی تفاوت چندانی وجود نداشت، تصریح کرد: آقای مرعشی به‌جد در جبهه اصلاحات به‌دنبال این بودند که نظر جبهه را برای حمایت از آقای همتی جلب کنند که جبهه درنهایت رأی نداد. وی افزود: جبهه اصلاحات علی‌رغم تلاش مرعشی موضع مخالف گرفت. کاملا طبیعی بود که کارگزاران پشت سر همتی باشد و آقای کرباسچی هم حمایت کند. این حزب با توجه به نفوذی که روی آقای کروبی داشت، توانست ایشان را هم با خود همراه کند؛ بنابراین درمورد حضور در انتخابات، تفاوتی بین آقای مرعشی و کرباسچی وجود ندارد.

واکنش رسایی به محکومیتش در پرونده اتهام زنی به ناطق نوری

نماینده اسبق مجلس به محکومیتش در دادگاه واکنش نشان داد.رسایی در توئیتی نوشت:گفتنی است چند روز قبل علی اصغر نیک نهاد وکیل ناطق نوری با اعلام این خبر اظهار کرد: حمید رسایی به "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی " در دادگاه بدوی محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر دادسرای ویژه روحانیت نیز عینا تایید شد.

حکایتی از نقطه مشترک نبوی اصلاح‌طلب و جلیلی اصولگرا

به نظر می‌رسد نبوی اصلاح‌طلب و جلیلی اصولگرا بالاخره در یک حوزه و آن‌‌هم اقتصاد به هم رسیده‌اند.در قسمتی از یادداشت روزنامه شرق آمده است:جلیلی در جلسه با نمایندگان مجلس یادآوری کرده راهکارهایی را به مجلس دهم و یازدهم داده و تلویحا از «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» به‌عنوان راهکاری عملیاتی‌نشده رونمایی کرده است. او گفته در زمینه توزیع کالاهای هدف، روش توزیع مویرگی کالاهای اساسی در همه واحدهای تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و...) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه، روشی ساده شده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان است.آنچه جلیلی از آن با عنوان «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» نام می‌برد، تنها توصیه‌ اوست که به‌تازگی بهزاد نبوی هم آن را مطرح کرده است. نبوی گفته به روحانی هم توصیه کرده بوده که در شرایط فعلی توزیع عادلانه کالاها یا به‌نوعی بازگشت همان کوپنیسم به شیوه مدرن‌تر تنها راه‌حل است و حالا هم تنها راهکاری که به ذهنش می‌رسد تا نیازهای حداقلی همه مردم به شکلی عادلانه تأمین شود، همین است. نبوی در مصاحبه اخیرش که در «شرق» منتشر شد، گفته است: «در مراسم افطار دو سال قبل روحانی از من پرسید به نظر تو ما چه کار کنیم. گفتم هیچ راهی نداریم به‌جز رساندن حداقل نیازهای توده مردم با قیمت پایین و ثابت به دستشان. گفت منظورت همان سهمیه‌بندی و کوپن است؟ گفتم همان هم باشد من اشکالی نمی‌بینم و افتخار هم می‌کنم، ولی امروز با داشتن کارت ملی هوشمند نیاز به آن کارها نیست و شما می‌توانید خیلی ساده‌تر حداقل نیازها را برای مردم تأمین کنید.به نظر می‌رسد نبوی اصلاح‌طلب و جلیلی اصولگرا بالاخره در یک حوزه و آن‌‌هم اقتصاد به هم رسیده‌اند

جانشین وزیر دفاع: شهید فخری زاده به هیچ وجه برجام را قبول نداشت

جانشین وزیر دفاع گفت: شهید فخری زاده به هیچ وجه برجام را قبول نداشت/ مدام از آن تبری می‌جست.سردار فرحی جانشین وزیر دفاع گفت: شهید فخری زاده هیچ خط قرمزی برای بیان صحبت هایش نداشت و بارها مقابل رئیس جمهور و وزرا حرفهایش را زده بود و بارها گفته بود که برجام را به هیچ وجه قبول ندارد. برجام برایش یک دغدغه جدی بود.

واکنش عارف به حوادث اخیر اصفهان

معاون اول دولت اصلاحات به حوادث اصفهان واکنش نشان داد.محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پستی اینستاگرامی نوشت: «آنچه در ایران امروز می‌گذرد، ناشی از نامدیریتی‌ها و انحراف از منطق مصالح ملی در سالیان اخیر است. اگر منافع و مصالح ملی در سالیان اخیر کانون سیاست‌ورزی حاکمیت قرار می‌گرفت و منتخبان واقعی ملت، بر مصدر امور قرار می‌گرفتند، در برابر نهادهای منتخب ملت سنگ‌اندازی نمیشد، نخبگان ایرانی در بخش‌های مختلف اجازه می‌یافتند به ساختار حاکمیت ورود کرده و تصمیم و تدبیر در سطوح مختلف با محوریت دانش و تجارب بشری و بر اساس اراده ی عمومی ایرانیان می‌بود، با انباشت بحران‌های مختلف ، بسان آنچه در اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری با آن می‌گذرد، مواجه نبودیم.در گستره ی وسیعی به نام ایران بعنوان یک ملت/ کشور و دولت، آنچه می‌بایست کانون سیاست‌ورزی و خط و مشی‌ها باشد، منافع و مصالح کلان ملی است. تعیین‌کننده ی منافع و مصالح ملی نیز، اراده ی شهروندان ایران زمین یا ملت ایران است. اگر از این اصل بنیادین عدول و سیاستهای غیر از این منطق بر کشور تحمیل شود، آنگاه ملک و ملت با تشدید مخاطرات مواجه می‌شود.امروز تجارب و دانش بشری بر اساس اصول حکمرانی خوب پیش روی ماست. معتقدم که نه باید بر تصمیمات اشتباه گذشته در خصوص آب پافشاری کنیم، نه جدال‌های منطقه‌ای را با امنیتی کردن و دو قطبی سازی های کاذب شکل دهیم و صد البته با منطق ملی، اصول زیست محیطی و اصلاح امور بر اساس اولویت‌های مهم‌تر ، عمق بحران را شناخته و تصمیمات‌مان، پاسخ به جوانب گوناگون آن و بدور از تعصبات گوناگون باشد.پیشنهاد می‌کنم علاوه بر تغییر رویکرد کلان حاکمیت نسبت به مسائل و مواجهه ی صبورانه با اعتراضات مردم، جمعی از نخبگان دانشگاهی در حوزه ی آب، محیط زیست، سیاست، جامعه شناسی، امنیت و... در خصوص مولفه‌های بحران و راه‌های برون‌رفت از آن و جلوگیری از ویرانی آوار این بحران، که معلوم نیست چقدر با آن فاصله داریم، تدبیر و تصمیمی عالمانه را روی میز حاکمیت گذاشته و تصمیمات منطقه‌ای، کوتاه مدت و غیر علمی گذشته، باز خوانی، انحراف از معیار‌ها شناسایی و از آن‌ها عبور شود.»

فرزند شهید فخری‌زاده: پدر می‌گفت تا وقتی من زنده هستم خواب به چشمان ترامپ و نتانیاهو نمی‌رود

فرزند شهید فخری‌زاده: پدر می‌گفت تا وقتی من زنده هستم خواب به چشمان ترامپ و نتانیاهو نمی‌رود.حامد فخری‌زاده:بعد از شهادت پدرم نتانیاهو گفت به شنبه آرام رسیدیم!

صلاحیت نوری در کمیسیون آموزش تایید شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تایید صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه این کمیسیون خبر داد.رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز صبح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون که با حضور یوسف نوری وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد به جمع بندی بررسی صلاحیت وی پرداختیم، در ابتدای این نشست نمایندگان به دغدغه های خود و مطالبات فرهنگیان اشاره کردند و در ادامه نوری به مطالب مطرح شده پاسخ داد و برنامه های خود را تشریح کرد.وی افزود: در این نشست همچنین نمایندگان مباحثی چون ارتقای فضا و سرانه آموزشی در کشور، توزیع کتب درسی و بهبود محتوای آن و ساماندهی در برگزاری کلاس های حضوری و غیرحضوری، اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی فرهنگیان را مورد تاکید و اشاره قرار دادند.

احمد عراقچی: ۳۰ نامه هشدارآمیز به روحانی نوشتم

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی که به جرم دخالت ۱۵۹میلیون دلاری در بازار ارز فردایی در نیمه دوم ۹۶ به ۸سال حبس محکوم شد گفت: می‌گویند ۳۰میلیارد دلار در دولت قبل با مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فروختند که در دوره من نبوده، با این افراد چه برخوردی می‌شود؟اگرهمچنان به گذشته برگردم باز هم همین اقدام را انجام می دادم چرا اعتقاد دارم اگردر آن برهه این کار را انجام نمی دادیم قیمت ارز به بالای 10 هزار تومان می رفت.*فضای سال 96 که بعد از انتخاب رئیس جمهور و شعارهای او رخ داده بود فضایی بود که که اقای روحانی تاکید داشتند قیمت ارز تکان نخورد.کدام معاون ارزی این میزان هشدار در مورد بحران ارزی داده بود؟ ظرف 6 ماه 30 نامه به شخص رئیس جمهور نوشتم که این نامه صرفا هشدار نبود بلکه راهکار هم ارائه داده بود.

آرزوی «زاکانی» برای خواهرخواندگی تهران با دو شهر مذهبی

زاکانی با بیان این مطلب که قرارداد خواهرخواندگی بین تهران و نجف برای ما یک آرزو است، ادامه داد: در این اقدام هم‌ نگاه افتخار آمیز دنیایی و هم نگاه عمیق آخرتی وجود دارد و این امر برای ما افتخار است و آمادگی خود را اعلام می کنیم.او بیان کرد: نماینده ای از سوی شهرداری تهران به نجف اعزام می کنیم تا ابعاد کاری بین دو شهر تهران و نجف را ارزیابی کند و پس از این اقدام بنده نیز به نجف اشرف می آیم و امیدوارم هرچه زودتر ما خدمت شما برسیم زیرا این خدمت توفیق ماست.

رئیسی به جلسه رای اعتماد نوری نمی‌رود

به دلیل اینکه رئیس جمهور امروز برای حضور در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی به ترکمنستان سفر می‌کند، محمدمخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در مجلس حضور خواهد یافت.عضو هیئت رئیسه مجلس جزئیات روند بررسی صلاحیت و برنامه‌های یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تشریح کرد.مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات بررسی صلاحیت و برنامه‌های یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی، گفت: در ابتدا گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره برنامه‌ها و صلاحیت آقای یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت می‌شود.وی با بیان اینکه به دلیل حضور آقای رئیس جمهور در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی معاون اول وی در جلسه رأی اعتماد به آقای نوری در مجلس حضور می‌یابد، افزود: پس از آن آقای مخبر یک ساعت فرصت دارد از برنامه صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کند.عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پس از آن ۲ مخالف و ۲ موافق به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه‌های آقای نوری اظهار نظر خواهند کرد، اظهار داشت: در نهایت وزیر پیشنهادی ۳۰ دقیق فرصت دارد تا به دفاع از برنامه‌های خود بپردازد.یوسفی تصریح کرد: در نهایت صلایحت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

لیبرمن: ایران 74 بار بزرگتر از اسرائیل است؛ وضع ما متفاوت است

وزیردفاع پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران 74 بار از ما بزرگتر و جمعیت آن 9 برابر ما است و در اسرائیل همه چیز در مرکز متراکم است اما در ایران فاصله دو کلانشهر تهران و مشهد 900 کیلومتر است گفت: وضعیت ما با ایران کاملا متفاوت‌ است!

توصیه سفارت ایران در آفریقای جنوبی در پی شیوع سویه جدید کرونا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا در پی شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی در اطلاعیه‌ای از شهروندان مقیم ۶ کشور آفریقایی خواست ضمن حفظ آرامش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در صورت بروز هر مشکلی با سفارت تماس بگیرند.سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا، طی اطلاعیه‌ای خطاب به ایرانیان مقیم و غیرمقیم در کشورهای جنوب آفریقا اعلام کرد: با توجه به مشاهده سویه جدید کرونا در 6 کشور جنوب آفریقا شامل آفریقای جنوبی، زیمبابوه، نامیبیا، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی و لغو پرواز برخی شرکت‌های هوایی و نیز محدودیت‌هایی که در این کشورها ایجاد شده و ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی بخصوص در زمینه بازگشت ایرانیان به میهن شود،‌از ایرانیان عزیز در آفریقای جنوبی و کشورهای جنوب آفریقا تقاضا داریم ضمن حفظ آرامش و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده توسط کشورهای محل اقامت، چنانچه در خصوص اقامتشان در این شرایط و یا هر مورد دیگری متاثر از این وضعیت مشکلی برای ایشان ایجاد شد، حتما با سفارت و بخصوص بخش کنسولی تماس حاصل نمایند.سفارت جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه اضافه کرد: شماره تماس و رایانامه نمایندگی در صفحه تارنمای سفارت به آدرس southafrica.mfa.ir موجود است. ضمن آنکه سفارت آخرین اطلاعات و اخبار مربوطه را از طریق گروه‌هایی که قبلا در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، به اطلاع خواهد رساند و ایرانیان عزیز می‌توانند از طریق این گروه‌ها مستقیما با همکاران سفارت در تماس بوده و سوالات و مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارند.در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: امیدواریم این دوره که موجب نگرانی ایرانیان عزیز در جنوب آفریقا و خانواده‌های ایشان شده هر چه سریعتر به پایان برسد و شرایط بهتری ایجاد شود.

حسینی: ساکتان 8 سال گذشته انتظار دارند دولت سه ماهه مشکلات را حل کند

حسینی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: سه ماه از عمر دولت گذشته و گزارش‌ها در حال ارائه شدن است اما آنهایی که در هشت سال گذشته روزه سکوت گرفته بودند و هیچ نقدی به دولت قبل نمی کردند امروز مدعی شده‌اند و توقع دارند دولت سیزدهم سه ماهه همه مسائل را حل کند.

توضیح کمالوندی درباره مذاکرات با گروسی: خیلی امیدوار بودیم به یک متن مشترک برسیم اما نشد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درخصوص مذاکرات با مدیرکل آژانس در تهران توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در مورد نتیجه سفر گروسی شیطنت کردند، گفت: خیلی امیدوار بودیم به یک متن مشترک برسیم اما نشد. قرار بود گروسی بعد از مذاکرات اعلام کند که گفتگوها ناتمام مانده و کلمه نگاتیو را هم در اظهارات خود اضافه کند که نکرد.

تبرئه بیژن قاسم زاده تکذیب شد

رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران ضمن تکذیب تبرئه بیژن قاسم زاده گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده دیوان عالی کشور به علت نقص، پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران اعاده شده داده است. دادگاه نیز جهت رفع نواقص پرونده آن را به دادسرا ارسال کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران یوسف نوری آلودگی هوا جمعه سیاه اعتراضات اصفهان اومیکرون بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز زلزله جنوب ایران یوسف نوری آلودگی هوا جمعه سیاه اعتراضات اصفهان اومیکرون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یوسف نوری وزیر پیشنهادی رژیم صهیونیستی شهید فخری زاده کمیسیون آموزش آفریقای جنوبی جبهه اصلاحات جنوب آفریقا آقای مرعشی رئیس جمهور برنامه ها اصلاح طلب مدعی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید 

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین 1402) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد. 

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و 5 روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند 1401، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و 30 سال درآن سابقه دارد.

 قابل توجه اینکه 2 وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از 16 ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد