Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@12:00:35 GMT

ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش تائید شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۸۰۱۵

ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش تائید شد

گمرک ایران ورود محموله لوازم خانگی کره ای به جزیره کیش در روزهای اخیر را تائید کرد.

به گزارش ایسنا، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد محموله لوازم خانگی کره‌ای وارد جزیره کیش شده است.

این در حالی است که در کنار ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۷ تا کنون، چندی پیش مقام معظم رهبری نسبت به واردات لوازم خانگی هشدار داده و آن را ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با اینکه امکان ورود از کانال برخی سهمیه‌ها مانند کولبری، ته لنجی و مرز نشینی و از طریق ثبت آماری برای واردات محدود وجود داشت، شورای عالی مناطق آزاد در مهرماه امسال به مناطق اعلام کرد که ثبت آماری و ورود لوازم خانگی با نشان تجاری ساخت کره جنوبی به محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع است ولی تاکید شد که کالاهایی که ثبت اموال آن از سازمان مناطق آزاد تا ۲۴ مهر ماه یعنی قبل از این ابلاغیه به مناطق، صادر شده باشد از شمول این ممنوعیت مستثنی هستند.

اما ویدئو اخیر حاکی از ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای در اوایل آذرماه بود این در حالی است که پیگیری این جریان از گمرک حاکی از تائید ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای در سوم آذرماه بود.

به گفته معاون فنی گمرک ایران، این محموله در انبار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و فعلا تا تعیین تکلیف تحویل صاحب کالا نشده است، هر چند که عنوان شده قرار است این اقلام داخل منطقه آزاد کیش عرضه شود و جدای از آن با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، امکان ورود به سرزمین اصلی را ندارد حتی اگر این کالا کره ای نبود. 

وی در ادامه به جریان ورود لوازم خانگی اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر با وجود ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بخشی از طریق سهمیه های مرزنشینی، کولبری و ته لنجی و با ثبت آماری وارد کشور می شود یادآور شد که حتی برای این کالاها منشا ارز تائید و طبق قانون و مقررات، برای آنها ثبت آماری انجام می‌شود که خود نشان می‌دهد بخش قابل توجهی  از لوازم خانگی از این طریق و کانال رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود و نمی‌توان گفت تمام لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق است.

به گفته ارونقی، درست است که ورود این لوازم خانگی تحت رویه های اعلام شده، مطابق با قوانین و مقررات موضوعه انجام می‌شود اما تخلفات گسترده ای پس از ورود این کالاها به استان‌ها انجام می شود از جمله اینکه این لوازم به طرق مختلف ، به صورت تجمیعی از استان محل سهمیه خارج و سر از مراکز فروش و بازارهای پایتخت یا سایر کلانشهرها در می آورند. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ممنوعیت واردات لوازم خانگی منطقه آزاد کیش گمرک ایران واردات لوازم خانگی ثبت آماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه اکنون فقط کالا‌های قاچاق این بازار به صورت دلاری به فروش می‌رسند، گفت: عده‌ای با برجسته کردن این مسئله در شرایط فعلی، به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران  در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار امین حضور اظهار کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و با روش‌های فروشی که فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی در طول ماه‌های اخیر اتخاذ کرده‌اند، این مسئله نسبت به گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده است.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: هیچ یک از محصولات ایرانی به صورت دلاری خرید و فروش نمی‌شود، بلکه موضوع فقط مختص به لوازم خانگی قاچاق است. در حال حاضر برخی از مردم پول کافی برای خرید یک ماشین لباسشویی ایرانی را هم ندارند، آن وقت چگونه می‌توانند با دلار خرید کنند؟


وی تصریح کرد: این خبر در واقع یک هجمه و یا فضاسازی علیه شرایط اقتصاد کشور در زمان اوج تنش‌های سیاسی بین ایران و رژیم صهیونیستی است. اکنون بازار لوازم خانگی در شرایط آرامی به سر می‌برد، اما عده‌ای با برجسته کردن این مسئله به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.


سیگنال گرانی لوازم خانگی از سوی سرا‌ها


پازوکی در ادامه نسبت به تبلیغات فروش برخی از کالا‌ها توسط تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی انتقاد کرد و درباره آن توضیح داد: اکنون بعضی از این فروشگاه‌ها مدعی هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند در سال جاری برخی اقلام را به قیمت سال قبل خود خریداری کنند.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطرنشان کرد: چنین تبلیغی این پیام را به مصرف‌کنندگان مخابره می‌کند درصورت افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید، کالا‌های خود را با قیمت پارسال محاسبه و عرضه می‌کند. در چنین شرایطی بعضی از رسانه‌ها هم در سطح بازار موضوعاتی مانند دلاری فروش لوازم خانگی را بلد می‌کنند.


وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت اتحادیه لوازم خانگی از رویه ضد رقابتی فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی است، اما نکته جالب این است که مرکز ملی رقابت برای ادامه رسیدگی به آن از اتحادیه لوازم خانگی مدارک بیشتری را درخواست کرده است.


پازوکی در پایان گفت: در حال حاضر شبکه بانکی بخشی از تسهیلات خود را برای خرید اقساطی کالا‌های این فروشگاه‌ها اختصاص داده؛ لذا مدارک درخواست شده از سوی شورای رقابت باید از سوی بانک مرکزی ارائه شود نه اتحادیه لوازم خانگی.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: لوازم خانگی ، کالای قاچاق ، امین حضور ، شورای رقابت ، پازوکی ، لوازم خانگی قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T93

دیگر خبرها

  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در حاجی آباد
  • شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند
  • کسادی بی‌سابقه بازار لوازم خانگی در ۱۵ سال گذشته