Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:12:01 GMT

کشف پیکرهای مطهر ۴ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق شلمچه و شرق دجله

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۸۰۲۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 8 MB

کد خبر 5362151.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید شهدا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دجله شلمچه عراق ویروس کرونا فوتبال سازمان هواشناسی واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی آب و هوا رافائل گروسی تیم ملی فوتبال ایران لیگ قهرمانان اروپا تصادفات رانندگی ایالات متحده امریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی پنجشنبه شب در یادواره ستارگان دوکوهه و بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت در پادگان دوکوهه اندیمشک، ادامه داد: پاسخ مقتدرانه سپاه موجب شادی مستضعفان عالم و عزت ایران در جهان شد.

وی تاکید کرد: این اطمینان را به همه مردم عزیز ایران می دهم که فرزندان آنها در نیروهای مسلح حتی ۲۴ ساعت را برای ارتقای توان رزم خود طی ۴۵ سال گذشته از دست نداده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز حرف حق انقلاب اسلامی در دنیا طنین انداز شده است، گفت: مردم کشورهای جهان امروز همان ندای امام خمینی(ره) پیرامون خباثت، تجاوزگری و کودک کشی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فریاد می زنند.

وی تاکید کرد: در ۶ ماه گذشته جلوه های صبر و استقامت مردم مظلوم غزه و وحشی گری های بی حد و اندازه جنایتکاران عالم موجب شده تا مردم جهان بیدار شوند.

رژیم صهیونیستی پاسخ حماقت خود را دید

سردار فدوی گفت: حمله به کنسولگری و اماکن دیپلماتیک کشورها در تمام قوانین ممنوع است ولی رژیم صهیونیستی با حماقتی تمام عیار به کنسولگری ایران در سوریه تجاوز کرد و پاسخ این حماقت خود را دید.

وی ادامه داد: سپاه با پاسخ تنبیهی رژیم صهیونیستی این پیام را به دنیا اعلام کرد که پیروزی از آن حزب خدا است و حزب شیطان سرنوشتی جز شکست و نابودی ندارد.

دنیا از توان رزم نیروهای مسلح ایران متحیر می‌شود

سردر فدوی تاکید کرد: بسیاری از توان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دشمنان ناشناخته است ولی در زمان موعود، وقتی این توان تجلی یابد، دشمنان از قدرت نیروهای مسلح ایران اسلامی متحیر خواهند شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تجلیل از ۲۴ هزار شهید شهر تهران گفت: لشکر حضرت محمد رسول الله(ص) تهران در دوران دفاع مقدس هشت فرمانده لشکر تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که این نشان دهنده در میدان بودن و در خط مقدم فرماندهان این لشکر است.

وی افزود: فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند و این رشادت ها دشمن بعثی و کشورهای پشتیبان آن را در هم شکستند.

پشتیبانی و تجهیز هر چه بیشتر جبهه مقاومت اولویت سپاه است

سردار فدوی با بیان اینکه وعده خدا قطعی و تخلف ناپذیر است گفت: ایستادگی و استقامت در میدان های نبرد شرط پیروزی برابر مستکبران است و امروز جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه قدرتمندتر و محبوب تر از هر زمانی در میان مردم عالم است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در برابر خبیثان عالم ایستاده و افتخار آفرینی می کنند، تاکید کرد: پشتیبانی و تجهیز هر چه بیشتر از جبهه مقاومت دستور فرمانده کل قواست و سپاه پاسداران این دستور را به طور کامل انجام داده و می دهد.

امپراطوری رسانه ای دشمن در سانسور پاسخ سخت سپاه شکست خوردند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: جبهه بزرگ مقاومت متشکل از آزادی خواهان عالم توانسته است در مقابل خبیث ترین مستکبران عالم ایستادگی کنند و عزت آفرین باشند.

وی گفت: امپراطوری رسانه ای دشمن که به دنبال سانسور پاسخ سخت سپاه پاسداران بودند، در رسیدن به اهداف خود برای حفظ هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

سردار فدوی با بیان اینکه پیروزی از آن جبهه مقاومت است، افزود: صدها هزار رزمنده در منطقه آماده مبارزه با رژیم صهیونیستی و مستکبران عالم هستند.

عزت و افتخار کنونی کشور مرهون بیش از ۲۰۰ هزار شهید است

وی گفت: دلدادگان نظام اسلامی به عهد و پیمان خود استوار بودند و در تمام عرصه های مورد نیاز در میدان حاضر داشته و دارند و دوکوهه محل عروج شهدا و مناجات عارفانه رزمندگان است و بازماندگان دوران دفاع مقدس همچنان بر عهد و پیمان خود با امام و شهدا ایستاده اند.

فدوی ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس ادامه دهنده راه یاد شهدا و منتظران حقیقی تحقق آرمان های اسلام و انقلاب هستند و عزت و افتخار کنونی کشور مرهون تبعیت از امامان انقلاب و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه استقلال و عظمت کشور است.

سیلی سخت سپاه برای همه دشمنان عبرت آموز بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ نیز در این آیین با بیان اینکه دوکوهه قطعه ای از بهشت است که با خون شهدا تقدس یافته است، گفت: زنده نگهداشت یاد شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با اشاره به برگزاری دومین اردوی راهیان نور متمرکز رزمندگان و پیشکسوتان لشکر محمد رسول الله(ص) تهران افزود: بیش از سه هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان لشکر تهران در دوران دفاع مقدس در این اردوی متمرکز حضور دارند.

وی جنگ را عامل خرابی و کشتار دانست و گفت: هنر رزمندگان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی این بود که از جنگ،‌ دورانی مقدس رقم زدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران تصریح کرد: وقتی دشمن به هیچ حریمی قائل نیست در مقابل چنین دشمنی گذشت معنا ندارد بلکه باید با برخورد سخت دشمن را بر جای خود نشاند.

وی تاکید کرد: سیلی سخت سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه برای همه دشمنان عبرت آموز بود.

 این یادواره با حضور بیش از چهار هزار نفر از فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در دوران دفاع مقدس و جمعی از راهیان نور برگزار شد.

پادگان دوکوهه در دوران دفاع مقدس محل استقرار لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و یکی از مراکز مهم خدماتی و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بود. این پادگان در فاصله چهار کیلومتری شهر اندیمشک در خوزستان محل معراج رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

پادگان دوکوهه نماد دلاوری‌ و رشادت‌ سردارانی چون احمد متوسلیان، ابراهیم همت، حسین خرازی ،احمد کاظمی و هزاران رزمنده در دوران دفاع مقدس است.

شهید ابراهیم همت متولد ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرضا، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر در جنگ ایران و عراق بود. او در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در جریان عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید همت سرانجام بر اثر اصابت گلوله توپ همراه با معاونش اکبر زجاجی در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ خورشیدی در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی به فیض شهادت نایل آمد و در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • خارج کردن پیکرهای ۱۵ شهید از زیر آوار در «خان‌یونس»
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی